Chapter 6; De Boggart in de kast

822 29 4
                                    

De week gaat redelijk snel voorbij. Helaas hebben we donderdag toverdrank. Het lijkt me heel leuk om toverdranken te doen, maar volgens de andere drie is professor Snape degene die het vak geeft, niet een bekwame docent. Hij trekt Slytherins voor en houd ervan om de andere huizen ( Huffelpuf en Ravenklauw maar vooral Griffoendor) uit te kafferen en ze te wijzen op hun fouten hoe klein dan ook.

We lopen naar de kerkers die helemaal beneden zitten. Het is al best koud en kil dus ik bereid me voor op het ergste. We zijn een van de eerste en ik leun tegen de deur terwijl ik een lees boek pak om de tijd te verdrijven. De kinderen splijten uiteen als Snape de trap af loopt. Ik ga vlug opzij zodat hij de het kan open maar in plaats van vol net haat, zoals bij de andere, naar me te kijken zie ik herkenning en verbazing in zijn ogen. Ik doe vlug mijn boek weg zodat ik een excuus heb om weg te kijken. Hoewel ik aan de deur stond glipten de meeste leerlingen la vlug naar binnen waardoor er nog maar alleen ruimte was voorin. Ik ging voorin zitten samen met Hermelien en luisterde zo goed mogelijk naar de uitleg. Malfidus die dik tien minuten te laat kwam paradeerde de klas in en showde glansrijk met zijn mitella die om zijn arm is gebonden. Ik rol met mijn ogen en Hermelien moet haar best doen niet te lachen.

Na de uitleg is het tijd voor de drank. "Proffesor, ik kan de ingrediënten niet halen" zei Malfidus op een zeurende toon. "Ja vraag maar aan iemand of die het wil halen" mompelde Snape. Korzel wilde al gaan opstaan om het te halen maar Malfidus hield hem tegen. "Hey Caitlin wil jij ze voor me halen?" vraagt hij aan mij. Ik weet dat ik geen keus heb, zucht luidruchtig en loop naar het rek die helemaal aan de andere kant van het lokaal zit. Met mijn handen vol liep ik naar Malfidus en gaf ik al zijn spullen met en nep glimlach. Daarna pakte ik de mijne en ging toen aan de slag met mijn toverdrank.

Ik snee snel maar fijn de madeliefjes wortels in stukjes en deed die in de ketel. Harry en Ron moesten ook iets voor Malfidus doen zoals dingen snijden en schillen. Ik concentreerde me op de drank en deed alles zo precies mogelijk. Mijn toverdrank is gifgroen terwijl het eigelijk lichtgroen hoort te zijn. Ik roer een keer tegen de klok in waardoor een moeite kleur groen verschijnt. Tevreden lach ik terwijl ik het vuur zachter zet. Ik ruimde de spullen op en ging toen op mijn stoel zitten. Professor Snape is ondertussen opgestaan en marcheerde door het klaslokaal heen en keek in sommige ketels. Bij die van Hermelien's zei hij niks, bij de Slytherins gaf hij punten, hij gaf harry een misprijzende blik en gaf hem punten aftrek net als Ron. Bij mij daarentegen maakte een een zachtjes goedkeurend geluid en ging weert verder.

Ik was de enige Griffoendor die "een compliment" kreeg laat ik het zo zeggen en Hermelien keek me verbaast aan. Ik haalde lachend maar met zo verbaast mijn schouders op.

"Oranje Lubbermans," Snape pakte de lepel en schepte wat op zodat de hele klas het kan zien. "Oranje! Dringt er dan werkelijk nooit iets door die dikke schedel van je, jongen? Heb je me niet luid en duidelijk horen zeggen dat je maar één rattenmilt nodig had? Heb ik niet omstandig uitgelegd dat een scheutje bloedzuigersap voldoende was? Hoe kan ik in vredesnaam iets aan je minieme verstand brengen?"
Marcel begint nog erger te trillen en het lijkt alsof hij op elk moment in huilen uit kan barsten.

"Alsjeblieft professor, " begint Hermelien voorzichtig, "ik kan Marcel helpen om zijn potion goed te krijgen..."

"Ik geloof niet dat ik u gevraagd heb om de grote geleerde uit te hangen miss Granger." Zegt Snape ijzige en Hermelien's wangen worden zo rood als tomaten, "aan het einde van de les zullen we een paar druppels van he drank aan je pad voeren en kijken wat er gebeurt, Lubbermans, misschien zal je dan de volgende keer beter opletten."

"Help me!" fluister Marcel als Snape weg is. Ik kijk snel rond om te zien waar Snape is.

"Roer nog 4 keer tegen de klok in, zet het vuur lager, roer dan 5 keer met de klok mee, je kan hem even laten staan en dan kan je weer verder gaan." fluister ik de instructies door. Marcel kijkt me dankbaar aan en gaat aan de slag. Ik glimlach terug en ga verder met mijn potion. Ik gooi een paar gestalte slakkenhuisjes in het mengsel en roer twee keer tegen de klok in, daarna zet ik het vuur weer hoger.

Am I Harry's Potter twin? Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu