Ik had het gevoel dat ik maar net mijn ogen sloot toen ik werd wakker geschud door mevrouw Wemel. "Tijd om op te staan meisjes," zei ze tegen ons in een fluister toon terwijl ik nog steeds slaapdronken was. "De jongens zijn al wakker we gaan ontbijten!"
Pas bij het woord ontbijt sprongen mijn ogen open en sloeg de dekens van me af. Ik waste mijn gezicht want was te lui voor een douche en poetsten mijn tanden. Ik deed een spijkerbroek aan en een zee blauwe trui omdat het vast wel koud moet zijn.
Ik maakte mijn haar los uit de oude vlecht van gisteren en kamde mijn haren toen Hermione haar tanden poetsen. Ik deed hem toen weer in een gebruikelijke lange vlecht op mijn rug.
"Meisjes! Opschieten!" zei mevrouw wemel die weer naar boven kwam. We gingen de badkamer uit en volgden mevrouw wemel naar beneden.
"Waarom moeten we zo vroeg op?" vraagt Ginny als we aan de keukentafel gaan aanschuiven. "Omdat we eerst een einde moeten lopen," zei meneer wemel.
"Lopen?" Vraagt Harry. "Moeten we helemaal naar het WK lopen?"
"Nee, nee, dat is kilometers hiervandaan," zei meneer wemel glimlachend. "Wij hoeven maar een klein stukje. Het probleem is dat het heel moeilijk is om zoveel tovenaars op één punt te verzamelen zonder aandacht te trekken van de Dreuzels. We moeten altijd al voorzichtig zijn hoe we reizen en tijdens zo'n groot evenement als het WK Zwerkbal - "
"George!" zei mevrouw wemel op scherpe toon, en iedereen schrok. "Wat?" zei George gemaakt onschuldig.
"Wat heb je in je zak?"
"Niks!"
"Lieg niet!"
Mevrouw wemel richtte haar toverstok op de broekzak van George en zei: "Accio!"
Allerlei kleine, felgekleurde voorwerpen schoten uit de zak van George; hij probeerde ze nog te pakken, maar greep mis en ze vlogen regelrecht in de uitgestoken hand van mevrouw wemel.
"We zeiden toch dat je die weg moest gooien!" zei mevrouw wemel woedend en ze zwaaide met wat onmiskenbaar Ton- Tong Toffee waren. "We zeiden dat jullie die hele zooi weg moesten doen. Vooruit, maak je zakken leeg, allebei!"
Mevrouw wemel wist al de gesmokkelde toffees eruit te krijgen. En was woest op de tweeling.
Zelfs toen ze afscheid namen, was ze nijdig. "Nou veel plezier," zei mevrouw wemel, "en gedraag je!" riep ze tegen de tweeling die hun rugzakken al om hadden en weg liepen zonder nog iets terug te zeggen. "Ik stuur Bill, Charlie en Percy rond de middag achter jullie aan," zie mevrouw wemel tegen ons, daarna lopen we het donkere erf af.
Het was best fris en de maan was nog op. "Hoe komt iedereen hier zonder dat de Dreuzels het merken?" vraagt Harry plotseling nadat we vijf minuten hebben gelopen. Ik luister geïnteresseerd mee.
"Dat is een gigantisch organisatorisch probleem," verzuchtte meneer Wemel. "De moeilijkheid is dat zo'n honderdduizend tovenaars het WK willen volgen en uiteraard hebben we geen enkele magische plek die groot genoeg is om al die mensen te herbergen. Er zijn wel plaatsen waar geen Dreuzels kunnen komen, maar stel je voor dat je honderdduizend tovenaars moet samenpakken op de Wegisweg of perron 9 3/4. Daarom waren we gedwongen een mooi, verlaten heideveld te zoeken en daar zo veel mogelijk anti- Dreuzel- maatregel te installeren. Het hele ministerie is er al maandenlang mee bezig geweest. Ten eerste moeten we er natuurlijk voor zorgen dat niet iedereen tegelijk arriveert. Mensen met goedkopere kaartjes moeten er twee weken van tevoren zijn. Een beperkte aantal maakt gebruik van Dreuzelvervoer, maar we willen niet dat hun bussen en treinen uitpuilen van de tovenaars - en die komen van over de hele wereld, stel je voor. Sommige verschijnselen uiteraard, maar dan moeten er veilige punten zijn om te verschijnen, een eind uit de buurt van eventuele Dreuzels. Ik geloof dat er een geschikte bos is bij het station dat ze als Verschijnselpunt gebruiken. Voor mensen die niet kunnen of willen verschijnselen, hebben we Viavia's. Dat zijn voorwerpen die tovenaars op een van tevoren vastgestelde tijdstip van de ene plek naar de andere verplaatsen. Zonodig kunnen er groten groepen tegelijk gebruik van maken. Op strategische plaatsen door het hele land zijn tweehonderd Viavia's opgesteld en in ons geval is de dichtstbijzijnde die op de top van de Druilerige Berg. Daar gaan we nu naartoe."
JE LEEST
Am I Harry's Potter twin?
FanfictionCaitlin is een normaal meisje, of nou ja niet normaal want ze is een weeskind. Ze woont al sinds ze 1 jaar zit in het weeshuis, zonder dat ze ook maar iets over haar familie weet. Maar als ze 13 is krijgt ze opeens een vreemde brief die haar hele le...