De volgende dagen zit ik hier in de ziekenzaal me enorm te vervelen, ik eet, lees wat boeken die Hermelien me heeft gebrachte, dwaal wat rond in de zaal en eet nog meer van het snoep dat iedereen me gegeven heeft. Hoewel ik me nog steeds niet veel herinner blijven de grijze ogen me achtervolgende en word ik soms badend in het zweet wakker.
Als ik uit het ziekenvleugel word ontslagen sprong ik bijna een gat in de lucht, ik doe het niet ik moet nog steeds rustig aan doen. Ik loop naar de leerlingenkamer waar er nog een paar kinderen zijn die naar het ontbijt toe lopen maar die letten niet op mij. Ik kleed me vlug om maar ik merk dat mijn handen trillen als ik mijn fel rode stropdas aan doe. Ik strik mijn veters met moeite, het zijn trouwens fel rode Allstars wat eigenlijk niet mag omdat de dresscode Zwart is maar ik doe alsof ik het niet door heb. Ik zwaai de zware boek tas over mijn schouder en haast me naar de grote zaal. Over toe minuten is het ontbijt afgelopen en in een hongerige violet wil je niet in de buurt zijn.
Als ik aan kom, probeer ik zo onopvallend mogelijk naar de tafel te lopen, stapje voor stapje. En dat mislukt, iedereen staart me aan en fluister dingen naar elkaar. Fijn. Nu ben ik het meisje dat aangevallen is door Sirius Black en niet vermoord is. Ik heb geen zin in de vragen zoals, "hoe was hij?" "Hoe zag ie eruit?" Dus ik plof vlug neer tussen Hermelien en Harry, aan tafel.
"Je bent terug!" zei Hermelien verast. "Ja, nou na wat smeken dat ik niks van de belangrijke lessen zou missen," zei ik grijnzend als ik een boterham pak ,"en volgens mij is ze nu blij dat ik weg ben."
"Nou het is fijn dat je we weer bent de spanning is veel erger geworden" fluistert Harry doelden op Ron en Hermelien die niet meer met elkaar praten vanwege het Schurfie incident.
"Nou ik moet helaas wat rustig aan
doen dus, moet ik morgen weer even naar madame plijster voor bezoekje ik kan helaas niet mee naar Hogsmeade." Zei ik tegen hun als we de grote zaal uit lopen. "Dat is jammer." Zei Ron, maar ik zowel hij, Harry en Hermelien wisten dat dat het beste was."Hey Harry, wacht eens!" zei ik op de gang. Hij draait zich verbaast om, "ik mag dan niet naar Hogsmeade maar jij wel, hier zodat je zeker weet dat je niemand tegen komt enzo." zei ik terwijl ik hem stiekem zodat niemand het ziet, al is het maar een stukje perkament, hem de maurauders map geef. "Bedankt je krijgt hem later terug" zei Harry blij.
De volgende morgen zwaaide ik en Harry, Ron en Hermelien uit die een beetje afwezig naar buiten lopen.
Hierna neemt Harry een van de geheime gangen en zwerf ik door de school. Ik ga langs bij madame plijster en ze zegt dat ik nu lichamelijk in orde ben, maar moet nog steeds rustig aan doen.
Ik loop door de school en verveel me enorm, "hallo Caitlin wat doe jij hier? Waar is Harry?" Vraagt Remus die ik tegen kom. "O hij is... wat huiswerk aan het maken," mompel ik vlug. "Met Marcel want, hij moest hier ook blijven." Verzin in vlug, "ik heb mijn huiswerk al af dus ja..."
"O oké dan, nou ik wilde jullie alleen even zeggen dat jullie patronussen tijdens de wedstrijd sterker waren dan tijdens de les dus jullie hoeven jullie niet meer druk te maken," zei Remus en hij doet zijn kantoor open. "Oké maar gaan de lessen door?" vraag ik Remus. "Tja, wat jullie willen, als jullie vinden dat jullie nog verder moeten trainen vind ik het goed maar ik snap dat het druk is voor jullie met huiswerk en zwerkbal enzo, als jullie nu stoppen weer ik zeker dat jullie het reden."
"Hem nou ik zou graag willen weten wat voor een vorm mijn patronus aan neemt, hoe ziet u patronus eruit professor?" vraag ik aan Remus. "O de mijne is een..."
"Lupin!" klinkt er opeens door de kamer en doet haardvuur gaat plotseling aan, verbaast kijk ik Remus aan die naar het haardvuur toe loopt. "Ik wil je spreken!" klinkt er dan en ik herken de stem van mijn potion leraar. "Wel, ga je mee?" vraagt Remus en ik knik verbaast. Hij gooit een poeder ik het vuur en voor ik het weet tol ik weg.
JE LEEST
Am I Harry's Potter twin?
Fiksi PenggemarCaitlin is een normaal meisje, of nou ja niet normaal want ze is een weeskind. Ze woont al sinds ze 1 jaar zit in het weeshuis, zonder dat ze ook maar iets over haar familie weet. Maar als ze 13 is krijgt ze opeens een vreemde brief die haar hele le...