Chapter 8; De vlucht voor de dikke dame

882 22 5
                                    

Zo gingen de weken voorbij. Ik werd aangenomen als jager na een uitstekende prestatie. Oliver die nu nieuwe hoop had wilde koste wat kost de zwerkbal cup winnen. Dat is een beker die je, als je wint van de andere afdelingen krijgt. Volgens Harry is Oliver inderdaad 17 en het laatste jaar van Oliver. Daarom wild hij zo graag die Cup in handen krijgen voor hij van school is. We krijgen daarom ook veel zwaardere trainingen dan ik verwacht had.

"Oké goed eraan jongens maandag weer een nieuwe training!" zei Oliver nadat we uitgeput van onze bezems stappen. Het had een beetje geregend dus het veld was modderig. De tweeling was er in geslaagd zich helemaal van top tot teen in de modder te krijgen waar ik verschrikkelijk om moest lachen. Oliver wat minder maar Harry had drie keer de snaai gevangen en Alicia, Katja en ik hebben in totaal 15 keer gescoord, dus een hele verbetering. Wanneer we bij de leerlingenkamer aan zijn gekomen is iedereen opgewonden aan het praten.

"Wat is er aan de hand?" vraag ik aan Ron die bij de openbaart zit. "Het Halloween weekend is het eerste weekend dat we naar Hogsmeade mogen. Eind oktober."

"Ik verheug me er zo op. Ik wil zo graag naar die winkeltjes. Of boterbier proeven." Zei Hermelien enthousiast. "Jullie kunnen er alles over vertellen als jullie zijn geweest" zei Harry somber. "Hoezo?" vraagt Ron.

"De durseys hebben mijn formulieren toch niet getekend nadat ik mijn tante heb opgeblazen?" zegt hij tegen ons. Ik plof neer op de grote fauteuil ik ga er omgekeerd op zitten zodat mijn benen over de rand hangen.

"Misschien volgend jaar Harry, volgend mij mag Caitlin ook en je kan niet de enigste zijn die nooit gegaan is." zei Hermelien. "Misschien kan professor Anderling vragen of zij het papiertje wil onderteken voor beiden van jullie" opperde Ron.

"Ron!" zei Hermelien afkeurend. "Harry en Caitlin horen op school te blijven!"

"Dan zijn zei de enigste derdejaars die hier achter blijven, Black gaat ze heus niet vermoorde op Hogsmeads alleen omdat hun papier niet geldig ondertekend is. Jullie moeten het gewoon vragen, nee heb je, ja kan je krijgen"

"Ja misschien doe ik het wel" zei Harry. Ik zie hoe Hermelien haar mond open doet om te protesteren maar net op fat moment springt haar kat knikkebeen op haar schoot. Luid spinnend laat ze zien dat ze een spin gevangen heeft.

"Moet hij dat nou perse voor onze neuzen opeten?" vraagt Ron benauwd. Hij heeft het niet zo op spinnen, of katten.

"Aw, knappe knikkebeen, de wereld helpen spinnen op te eten" zei Hermelien terwijl ze hem achter zijn oor kietelde. De kat kijkt brutaal naar Ron terwijl ze de spin opeet. Harry pakt ondertussen zijn sterrenkaart tevoorschijn die hij niet heeft afgemaakt.

"Anyways" zucht ik terwijl ik opsta, "ik ga douchen en naar bed. Ik ben bevroren na de training, en heb ontstreden geen gevoel in mijn tenen, tot morgen" er klinkt gemompel van gedag terug terwijl ik weg loop.

Ik loop met mijn ogen gesloten naar de douche. Ik draai de deur op slot en net een beweging zit mijn modderige, bezweten zwerkbal gewaad op de grond. Ik stap onder de douche en pak de shampoo fles.

Als ik klaar ben met douche, kam ik mijn mate haren en kleed me om in mijn pyjama. Het word wat kouder dus ik die mijn zwarte met witte stippen.

Ik loop naar mijn bed en plof er op neer. Ik trek de gordijnen om mijn bed. Voor ik ga slapen pak ik mijn dagboek uit mijn kast. Wanneer ik hem open sla zie ik alleen wit perkament. Ik zwaai met mijn stok en ze vullen zich met woorden die ik laats had opgeschreven. Ik pak mijn pen en zweef een paar centimeter boven het papier. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet opschrijven. Al mijn nieuwe gedachtes heb ik al opgeschreven.

15 oktober

Vandaag heb, heb ik weer een zware Zwerkbal training gehad, Oliver draait volgens mij een beetje door, hij wil ZO graag die zwerkbal cup winnen ik ben bang dat hij er letterlijk zijn hart en ziel voor dag ding wil opgegeven. We worden elke training in de gaten gehouden door madame hooch omdat het zwerkbal veld buiten het gebied van de dementors is. Iedereen is bang dat Sirius Black elke moment een leerling kan afslachten. Ik heb het gevoel dat iedereen over beschermt is. Hoewel de kerstvakantie al over een maand is ik heb er totaal geen zin in, ik heb geen zin om weer naar het weeshuis te gaan dit kasteel is meer een huis geweest dan het weeshuis ooit was of ooit zal zijn. Ik heb hier vrienden die voelen als familie, leuke docenten, interessante lessen, een leuke sport, lekker eten... Oké ik geef toe het laatste punt is wel belangrijk hoor! Het eten is overheerlijk. Na 13 jaar zo verdwaalt te zijn ben ik eindelijk thuis...

Am I Harry's Potter twin? Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu