VAMPIRE 2

4.7K 353 63
                                    

|| YOU'RE VAMPIRE ||


Minseo's pov

Yeay! Hari ni kami akan pergi ke Songnisan National Park. Excited sampai tak boleh tidur semalam. Hahahaha!

Sebelum bertolak ke sana dengan menaiki bas, kami diminta berkumpul di tapak perhimpunan untuk mengambil kehadiran dan diberi sedikit penerangan. Aku berjalan ke arah Jeonhyun yang tengah rancak bersembang dengan Mina, rakan sekelasku.

"Weyh, weyh, tu la Jungkook. Fulamak handsome!" ujar Jeonhyun teruja. Sekejap Taehyung sekejap Jungkook. Pekah?

"Mana?" soalku. Nak jugak tengok rupa dia. Handsome sangat ke? Sebab aku tengok Jeonhyun dengan Mina bukan main lagi gedikssnya tengok si Jungkook tu.

"Tu haa."

Mina menunding jari ke arah seorang namja yang sedang mendengar lagu di sebelah Taehyung.

Ni la Jeon Jungkook tu ye? Apasal aku tak pernah tahu kewujudan dia dekat sekolah ni? Sedangkan ramai je yang selalu sebut nama dia and tergilakan dia.

Maklumlah. Aku malas nak ambik tahu pasal senior ke junior ke apa ke. Lantaklah dia famous ke handsome ke noob ke. Tak ambil tahu pun.

Lain la Park Hyung Sik. HAHAHAHAHA!

"Handsome kan? Kan? Kan?" Jeonhyun menjongket-jongketkan keningnya.

"Handsome la. Tapi aku tak suka dia." balasku jujur.

"Serious ah kau tak suka dia?! Handsome meletop gitu kau tak nak?? Taehyung?" soal Mina tidak percaya dengan balasanku tadi.

Aku memutarkan bebola mataku. "Aku tak nak. Dengan Taehyung pun tak nak. Korang nak, ambik la." balasku selamba.

Mina dan Jeonhyun dah buat muka terkejut beruk. Asal diorang ni? Still tak percaya yang aku tak suka Jungkook dengan Taehyung tu?

"Hmmm... Suka hati kau la. Punyalah handsome kau tak nak? Rugi, rugi..." ujar Jeonhyun.

Malas hendak melayan mereka berdua, aku terus menuju ke arah Chanyeol, pasangan kunyit si bakon tu. Tak ada la. Mana ada kunyit. Chanyeol tu kawan baik dia time kecik lagi.

Aku menyenggol lengan Chanyeol pelan. Chanyeol memandang ke arahku. "Oii Minseo. Kenapa datang sini?" soal Chanyeol.

"Saja. Weyh, kau kenal Jungkook tak? Taehyung?" soalku. Manalah tahu dia pun kenal. Macam aku je yang tak tahu kewujudan dua orang tu.

"Kenal je. Takkan kau tak kenal?"

"Aku baru je kenal siapa Jungkook tu hari ni. Yang Taehyung baru 3 hari lepas aku baru kenal."

Chanyeol membulatkan matanya. "Baru kenal?! Bapak ahh diorang punyalah famous kau baru kenal minggu ni? Ish ish ish."

Haa tengok. Dia pun terkejut aku baru kenal siapa Jungkook dengan Taehyung tu. Teruk gila aku nih. Dah gred 4 baru aku kenal diorang. Heh.

Aku hanya tersengih menampakkan barisan gigiku. Chanyeol menggeleng-gelengkan kepalanya. Aku memandang ke hadapan. Kelihatan Jungkook dan Taehyung berada di hadapan Chanyeol. Eh? Bila masa diorang ada kat sini?

"Oii budak." panggil Taehyung.

Aku mendongak sedikit memandang Taehyung. "Ya, kenapa?"

Ramai pelajar perempuan sudah memandang ke arahku. Hak alahh. Taehyung panggil aku je kot. Buat teruk pulak diorang ni. Lek. Aku tau ni crush korang. Aku tak kacau dia la.

☆ミ ONE : You're Vampire? ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Where stories live. Discover now