|| YOU'RE VAMPIRE? ||
Minseo's pov
Sinaran cahaya matahari yang memacar ke dalam bilikku membuatkan tidurku terganggu. Aku mencelikkan mataku perlahn-lahan. Dari baring, aku duduk. Mata kugosok perlahan. Aku menguap kecil.
Mataku seperti ingin terpejam kembali. Sebaik saja aku terpandang ke arah kalendar, aku teringat sesuatu. Aku membulatkan mataku. Senyumanku mula melebar.
Birthday aku!
Yes! Hari ni birthday aku. OHH YEAHHH! AKU DAH 17 TAHUN HUEHUEHUE. Aku terus mencapai smartphoneku yang berada di bawah bantal. Kot la kan ada yang wish birthday aku. Tapi, hampa! Seorang pun tak wish.
Aku melemparkan smartphoneku ke sebelah. Sedihnya. Tak ada pun yang wish dekat aku. Ke... diorang lupa birthday aku?
Aku terus menuju ke bilik air untuk membersihkan diri.
.
.
.
"Yuhoo! Jom breakfast Min." ajak Jeonhyun sebaik saja aku menuju ke ruang tamu.
"Weyh, hari ni hari apa?" soalku kepada Jeonhyun. Mana la tahu kan kalau aku tanya macam ni dia ingat.
"Erm... Hari Sabtu. Apasal?"
"Kau tak ingat ke?" soalku.
Jeonhyun bergumam seketika. Dalam beberapa saat, matanya membulat. Dahinya ditepuk. "WEYH! Aku lupa la! Hari ni aku ada kelas melukis. Waduhh waduhh aku pergi dulu la. BYE, MINSEO!"
Jeonhyun terus keluar dari rumah. Terkocoh-kocoh dia berlari masuk ke dalam kereta. Aku mengeluh perlahan. Dia tak ingat birthday aku la...
Sarapan yang berada di atas meja kulihat sekilas. Aku menghela nafas berat. Terus saja aku keluar dari rumah.
💉💉💉
Aku memasukkan tangan ke dalam poket seluar. Aku berjalan-jalan di taman ini seorang diri. Sedih. Geram. Semua menjadi satu. Semua tak ingat birthday aku. Termasuklah Jeonhyun, eomma dengan appa.
Aku tak rasa suprise. Sebab, kalau dibandingkan dengan tahun sebelum ni, tahun ni tak ada siapa pun yang wish. Kalau tahun lepas ke apa, laju je diorang wish. Eomma dengan appa pun sanggup ambil cuti sebab nak celebrate birthday aku.
Bukan macam tahun ni. SEDIHHHNYAAAA!
Aku yang berasa geram terus mengambil seketul batu yang berada di sebelah kakiku. Batu itu kemudiannya kubaling entah ke mana. Aku menekup mulutku saat batu itu mengenai kepala seorang lelaki yang sedang berjogging di situ.
Alamak! Mati la aku weyhhh. Naya je kalau kena dengan dia. Habislah, habislah! Baru saja aku berpaling ingin pergi dari sini, seseorang sudah memanggilku.
"Hoii budak!"
Okay. Aku boleh agak dah siapa yang panggil aku. Jungkook anak Jeon la.
Aku memandang ke belakang dengan perlahan-lahan. Jungkook sudahpun berada di hadapanku. Amboi, laju teleport.
"J-Jungkook... Sorry, minta maaf, mianhae. Saya tak sengaja..." aku menunduk beberapa kali.
Jungkook hanya tayang muka poyo dia. Eyy marah la ni?
"Ingat comel buat muka macam tu? Muka 10 sen..." ujar Jungkook selamba. Sebelah tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar.
Aku menjeling sekilas Jungkook. Eyy eyy, mamat ni kan. Kang ada jugak makan kasut nanti. Suka hati je cakap aku ni muka 10 sen? HELLO-! KO INGAT KO HANDSOME SANGAT KE? BANGLA HANDSOME LAGI TAU. ERGHHHH!
YOU ARE READING
☆ミ ONE : You're Vampire? ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗
Fanfiction" Aku dahagakan darah manusia. " " J-jung... k-kook... " . . ©2018