VAMPIRE 8

3.8K 297 40
                                    

|| YOU'RE VAMPIRE? ||

No one pov

"Jeonhyun! Cepat la bersiap—!" laung Minseo dari ruang tamu.

Jeonhyun yang baru saja selesai mencuci pinggang mangkuk terus pergi ke ruang tamu bersama kerutan di dahi.

"Eo? Bersiap nak pergi mana?" soal Jeonhyun kepada Minseo. Gadis itu sudahpun bersiap.

Minseo menepuk dahinya sambil memejamkan matanya. Dia menghela nafas dengan kasar.

"Kau nyanyuk ke apa? Kita nak pergi beli barang la Park Jeonhyun oii—! Eomma siap bagi duit lagi semalam untuk beli barang dapur."

Jeonhyun loading....... 50%

Loading....... 100% Complete!

"Ouhhh haah la. Jap jap aku pergi bersiap." dengan segera Jeonhyun berlari menuju ke biliknya. Minseo menggeleng perlahan. Nasib dia loading cepat. Kalau lambat, kena hempuk dah minah ni.

Setelah 5 minit menunggu Jeonhyun, Jeonhyun sudah pun menarik Minseo keluar dari rumah. Amboi! Cepat gila dia bersiap. Selalunya 10 minit macam tu. Hari ni 5 minit je? Wow! Ajaib!

Jeonhyun menghidupkan enjin kereta terlebih dahulu. See. Dia dah pandai bawak kereta. Siap ada lesen lagi.

Minseo pun ada je lesen kereta. Cuma, dia takut nak bawak. So, sampai sekarang dia tak pandu kereta dari dia dapat lesen. Style.

Pelik tak?

Dia ada lesen, tapi dia takut nak bawak.

Habis tu apa hal dia dapat lesen kalau takut nak bawak dohhh?!

Lantak kau la, Minseo.

Setelah enjin kereta dipanaskan, Jeonhyun terus memandu ke shopping mall yang terdekat.

.

.

.

Minseo's pov

"Hyun, kita pergi makan dulu boleh tak?" soalku tatkala perutku sudah berkeroncong minta diisi. Lapar... Tak nak cendol. Kahkahkah aku bukan awek cendol. That's why aku tak nak cendol.

Jeonhyun memadangku tidak berkelip. "Nak makan lagi? Kita baru je makan kat rumah tadi."

"Alaa boleh la. Lapar ni..." rayuku sambil membuatkan muka comel err... comel ke??

Jeonhyun tidak berkata apa buat seketika. Alaa alaa tak boleh ke? Saya lapar—

"Hmm... Ye la. Tapi guna duit kau la." kata pututs oleh Jeonhyun itu membuatkan aku terlompat-lompat.

"Yeay! Haa, jom jom." Aku terus menarik tangan Jeonhyun.

"Minseo! Jeonhyun!"

Aku dan Jeonhyun seraya menoleh ke belakang apabila nama kami dipanggil. Laa, Jackson rupanya. Ingatkan siapa la tadi.

Jackson tersenyum lalu dia menghampiriku dan Jeonhyun.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
☆ミ ONE : You're Vampire? ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Where stories live. Discover now