032

1.8K 148 25
                                    

YOU'RE VAMPIRE?

Yonsan International School

[Minseo pov]

"Nanti balik nak datang rumah dia pukul berapa?"

Baekhyun menyoal aku dan Jeonhyun. Mulutnya rancak mengunyah roti yang disapu dengan mentega kacang.

Tak sempat breakfast la katakan si Baekhyun ni. Hari ni dia lambat sikit. Tu yang jalan sekali dengan kami.

Jackson?

Kami tak benarkan dia pergi sekolah. Biarlah dia berehat. Lagipun, tengok dia tadi pun macam tak larat je.

Kalau ikutkan, aku nak je teman dia. Sebab risaulah pasal dia. Tapi takpe. Ada sepupu dia yang selalu rawat dia tu tolong tengokkan Jackson.

Haihhh. Kalaulah dia bagitau awal-awal. Mesti aku suruh dia pergi hospital buat terapi. Tapi, tu laa. Dia tak nak pergi hospital.

Degil.

"Yahh! Aku tanya, korang palau aku? Jahat!" Baekhyun mencebik.

"Ngehhh. Park Jeonhyun! Mohon pujuk mu punya nanchin nihh. Merajuk." Ujarku. Perkataan 'namchin' itu sengaja kutekan.

Jeonhyun pandang aku tajam. "Kau nak makan kayu ke kasut?"

"Aku nak makan kau! HAHAHAHAH!"

Terus saja bahuku menjadi sasaran tamparan Baekhyun dan juga Jeonhyun. Ehh ehh apa ni Baek kesayangan aku tampo aku. Huhuhu...

"Appo... Mana aci dua orang tampar!" Aduku.

"Aci kat India!" Balas Baekhyun dan Jeonhyun serentak.

Aku mencebikkan bibir. Kurang asam betul! Takpe korang. Nanti aku buat balik dengan Jungkook. Haa ko tengok nanti.

Jungkook?

Erm... Aku pun tak tahulah. Dah nak dekat seminggu aku tak jumpa dengan dia. Kalau jumpa pun just tersempak.

Dia ajak aku keluar, aku tolak. Dia ajak makan dekat kantin sekali, dia tolak. Semua aku tolak. Call dia pun tak.

Ada la jugak masa dia call aku. Tapi, aku macam nak tak nak je cakap dengan dia. Aku macam palau dialah.

Nak buat macam mana? Aku nak jaga Jackson. Fokus dekat Jackson je buat masa sekarang.

"Oitt! Merajuk sampai orang panggil pun tak dengar ke?" Jeonhyun mencuit bahuku.

Aku jeling Jeonhyun sekilas. "Bye! Chow lu!"

Aku terus menuju ke kelas tanpa menunggu mereka yang jauh di belakang. Ahh lantak koranglah. Siapa suruh jalan kalah siput?

"Kim Minseo!"

Aku menghentikan langkahku yang baru saja hendak masuk ke dalam kelas. Aku menoleh ke belakang.

Heh. Mamat ni nak apa?

"Kenapa?" Soalku.

"Teman aku masa rehat nanti. No more reason." Ujar Jungkook. Langsung tiada secalit senyuman pada wajahnya.

☆ミ ONE : You're Vampire? ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Where stories live. Discover now