|| YOU'RE VAMPIRE? ||
"Alright. Salin nota dulu, nanti saya akan terangkan maksud-maksud rangkaian tersebut." ujar Miss Sana apabila dia sudah habis menulis di papan putih.
Aku pun mula menyalin nota-nota itu. Tapi, secara tiba-tiba Jeonhyun menggoncang-goncangkan tubuhku. Habis huruf yang aku ingin tulis itu menjadi satu garisan lurus.
Aku memandang Jeonhyun tajam. Minah ni cari nahas betul.
Kulihat wajah Jeonhyun berkerut-kerut. Macam tahan sakit pun ada. Hah, dah kenapa pulak dia ni?
Aku tidak menghiraukannya. Sebaliknya aku terus memadamkan garisan lurus yang terhasil dari goncangan Jeonhyun itu dengan correction tape.
Apabila aku ingin sambung menulis, Jeonhyun menggoncangkan lenganku. Aku dengan geramnya memandang ke arah Jeonhyun dengan pandangan geram.
"Ish! Kau nak apa?" soalku dengan nada perlahan namun keras.
Jeonhyun menekan-nekan perutnya. "Aku sakit perutlah!"
Suara Jeonhyun yang agak kuat itu membuatkan semua pelajar memandang ke arahku dan Jeonhyun. Aku mengurut dahiku perlahan sambil memejamkan mata buat seketika.
Hadoii minah ni la kan. Tak payahlah tinggikan suara. Waduhh waduhh. Patut berkerut-kerut je muka dia tu.
Aku mengeluh perlahan. "Haa, jom." aku terus menarik tangan Jeonhyun.
"Miss, nak pergi tandas boleh?"
Miss Sana menganggukkan kepalanya.
.
.
.
"Jeonhyun, aku tunggu kat luar tau. Cepat sikit!" ujarku.
"Ye la, ye la!"
Sekarang, tunggu Jeonhyun je. Haih, dia pun bukan nak bagitau kata sakit perut and nak pergi tandas. Ni tak, goncang aku macam gempa bumi then tak cakap apa. Pekah?
Aku berpusing-pusing di hadapan tandas sementara menunggu Jeonhyun. Pusing punya pusing, aku ternampak kelibat Jungkook.
Aku mula la gelabah. Baru saja ingin memulas tombol pintu tandas, Jungkook sudah memanggilku.
"Hoii budak."
Aku cuba kuatkan diriku untuk berhadapan dengan dia. Lambat-lambat aku memusingkan tubuhku ke belakang.
Fuhhh aku akui dia memang handsome. Dengan tangannya yang tersisip di dalam poket seluar. Menambahkan lagi ketampanan lelaki ini. Adoii pahal handsome sangat nihhh? Dah la pandai, hot pulak tu. Untung ah.
"A-awak nak a-apa?" Adoii pahal gagap ni!?
Jungkook menghampiriku. Aku pula hanya berkeras tanpa berganjak walau sedikit pun. Kaki dah macam kena gam dengan gam gajah dah ni.
"Kau ada bagitau siapa-siapa?" soal Jungkook sambil menjongketkan sebelah keningnya.
Aku menggelengkan kepalaku. "Tak."
Jungkook tersenyum sinis. "Good."
Mata Jungkook turun ke leherku. Aku pula hanya memandang ke arah lain. Jujur aku cakap, aku memang nak lari sekarang ni. Aku takut— Kang dia hisap darah aku lagi macam mana?
"Tutup sikit bekas aku gigit tu." Jungkook menarik kolar baju kiriku ke atas untuk menutup sedikit kesan gigitannya tempoh hari. Terkejut aku dibuatnya.
Ewah, ewah, ewah, Jebon ni. Suka hati mak datuk nenek dia je tarik kolar baju aku macam tu. Ko fikir ko senior boleh buat gitu? Dah la panggil aku budak. Taehyung pun sama. Tahi betul diorang ni!
YOU ARE READING
☆ミ ONE : You're Vampire? ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗
Hayran Kurgu" Aku dahagakan darah manusia. " " J-jung... k-kook... " . . ©2018