VAMPIRE 20

2.4K 203 71
                                    

|| YOU'RE VAMPIRE? ||

Before that, korang team mana?

#MinTae

#MinKook

#AisyKook

Hahahaha cepat pilih. Siapa pilih Aisy aku update byk. Hohohoho. Tk pilih aku hiatus terus HAHAHA! Haa padan muka korang. Kk keep reading yah!^^

.

.

.

Minseo pov's

"Minseo! Share la cepat gambar Tata BT21 tu. Aku nakkk!" ujar Jeonhyun sambil menyenggol lenganku.

"Alaa nanti dekat kelas boleh je kan share?" balasku. Tak sabar-sabar pulak minah ni. Gambar Tata je pun. Dalam kelas nanti boleh share.

"Ishhh kau ni. Fine!" ujar Jeonhyun lalu dijelingnya aku.

Aku tidak menghiraukannya. Sebaliknya mataku meliar mencari kelibat Jungkook. Cari punya cari, last-last... Yes! I got him! Aku terus berlari ke arah Jungkook.

"Jungkook!"

Jungkook mengalihkan pandangannya ke arahku. Sebelah keningnya dijongketkan. "Asal?"

"Thank you, sudi celebrate birthday saya dua hari lepas. Rantai ni, awak kan yang bagi?"

"Birthday kau? Aku celebrate birthday kau eh? Tak tahu pulak."

Elehhh. Poyo pulak dia. Tak nak mengaku. Kalau mimpi, takkan dress tu still ada dekat badan aku cucu Jebon oii- Ego tu turun sikit.

"... By the way, rantai tu? Wow! Nice. Pandai kan pemberi rantai tu pilih?" ujar Jungkook sambil tersenyum tipis. Kemudian, dia terus blah. Halahh halahh taguna kau.

Main blah je. Inilah salah satu sebab aku tak nak layan Jungkook sangat. Poyo! Bukan macam Taehyung, baik. Sweet iyaa jugak ke? Ahh kiranya Taehyung better dari dia la. Rindu pulak dengan Taehyung.

Aku terus menuju ke arah Jeonhyun. Ingatkan naik kelas dah. Jeonhyun memandang ke arahku bersama kerutan di dahi.

"Kau dah kenapa tiba-tiba lari dekat Jungkook?" soal Jeonhyun.

Aku menggeleng sambil tersenyum. Jeonhyun kembali memandang ke arah smartphonenya. Ewahh, dia main telefon sambil jalan. Terlanggar tiang, haa baru padan muka kau.

"MINSEO!"

Panggilan seseorang membuatkan aku terus memandang ke belakang. Kelihatan Taehyung sedang menghampiriku.

"Ohh Taehyung. Awal pulak hari ni."

Taehyung hanya tersenyum. Matanya kemudiannya melirik ke arah leherku. "Cantik rantai. Siapa bagi?" soal Taehyung.

Haa sudah! Apa aku nak jawab?

"Jeonhyun bagi." ujarku sambil tersenyum.

Jeonhyun kulihat memandang kupelik. Aku membuat isyarat mata kepada Jeonhyun.

"Ohh hah saya yang bagi. As birthday gift." Jeonhyun tersenyum paksa.

Nasib kau pandai kelentong. Kalau kau kata yang bukan kau yang bagi, sila gali kubur siap-siap. Nanti kau masuk terus je. Tak payah susah-susah dah gali.

☆ミ ONE : You're Vampire? ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Where stories live. Discover now