|| YOU'RE VAMPIRE? ||
.
.
.
No one's pov
Minseo dan Jeonhyun masuk ke dalam perpustakaan awam yang berada di sekitar kota Seoul ini. Mereka berdua ke situ bersebab. Sebabnya mereka ingin menyiapkan kerja kursus sejarah yang diberikan oleh Sir Kai.
Hari ni tetiba rajin nak keluar rumah. Bukan mereka berdua saja. Malah Mina, Jisoo dan Rose turut menyertai Minseo dan Jeonhyun. Maklumlah, kena buat dalam kumpulan. Mereka berlima satu kumpulan.
"Weyh, mana Jisoo?"
Soal Jeonhyun apabila dia tidak nampak kelibat Jisoo. Selalunya minah tu paling awal. Takkan time sekolah je awal? Time cuti lambat? Pekahhh.
"Dia pergi cuci gambar Taehyung dia tu la. Gambar Daniel habis dibuangnya." balas Rose.
Dengar saja nama Taehyung, Jeonhyun berdehem. "Ehem! Cuci gambar Taehyung?" soal Jeonhyun sambil menayang muka selamba.
Padahal dekat bawah meja tu dah kepal buku limanya.
GILA KAU TAK JEALOUS DIA ADA GAMBAR TAEHYUNG 10 KEPING JE KOT.
Lain la Jisoo. Berrlungguk gambar Taehyung. Aesthetic ada, cute ada, cool ada. Jeonhyun pun satu, apasal la tak suruh je si Umji tu ambilkan gambar? Kan senang kalau gituuu.
"Haah. Asal? Nak jugak ke? Jisoo tanya aku tadi..."
Kata-kata Rose itu membuatkan Jeonhyun tersenyum lebar. "Woii serious ah?! Haa elok, aku nak."
"Okay, aku mesej dia kejap. Duit jangan tak bagi pulak." ujar Rose.
"Bagi aih. Mana boleh tak bagi."
Minseo menggeleng-gelengkan kepalanya perlahan. Ada-ada saja si Jeonhyun ni. Bab-bab Taehyung laju je. Biasa la, crush en? Siapa yang tak suka.
"Mina, kerangka kasar ni macam mana nak buat? Aku pening dohhh—" soal Minseo kepada Mina yang khusyuk menulis.
Mina mengangkat wajah memandang Minseo. "Kerangka kasar tu yang macam kerangka karangan tu la. Ambik isi-isi penting je." terang Mina.
Minseo membuat mulut berbentuk O. "Ouhh gituu. Thank you."
I feeling just fine, fine fine—
Ringtone smartphone Jeonhyun yang agak kuat itu membuatkan semua mata memandang ke arah Jeonhyun. Ye la, krik krik je kat sini. Tiba-tiba dengar lagu tu. Kuat pulak tu.
Smartphone Jeonhyun yang berada di atas meja terus dicapai. Tanpa menunggu masa yang lama, Jeonhyun menjawab panggilan itu. Wajahnya berkerut-kerut. Minseo hanya memerhatinya sehinggalah Jeonhyun mematikan panggilan.
YOU ARE READING
☆ミ ONE : You're Vampire? ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗
أدب الهواة" Aku dahagakan darah manusia. " " J-jung... k-kook... " . . ©2018