031

1.7K 177 9
                                    

YOU'RE VAMPIRE?

YOU'RE VAMPIRE?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[Minseo pov]

Hampir tersembur kimbab yang berada di dalam mulut Jeonhyun saat aku memberitahu perkara yang sebenar.

Baekhyun pulak lagi daebak. Air yang dia minum tu terkeluar balik. Masuk dalam pinggan spaghetti dia. Pehhh pengotor ah bakon nihh.

"Kau... biar betik!?"

Aku mengangguk lemah. Selera nak makan aku pun hilang.

"Hwarghh!! Wae dia tak bagitau awal-awal? Huhuhu..." Baekhyun menyembamkan wajahnya di atas meja kantin ini.

Menangis betul ke bakon ni?

"Sampai hati dia simpan rahsia ni..." ujar Jeonhyun sayu.

"Cakap pasal Jackson, kau ada nampak dia tak?"

Aku menggeleng. Baekhyun juga menggeleng.

"Bukan dia da-"

"Koranggg!!" Jeritan Mina itu membuatkan percakapan Baekhyun itu tergantung.

Kami bertiga menoleh ke arah Mina yang tercungap-cungap.

"Asal?"

"Jackson... Dia pengsan tadi. Sekarang dia ada dekat bilik kesihatan." Ujar Mina.

Kami bertiga memandang antara satu sama lain.

_____________


Aku pandang wajah pucat Jackson. Eyebag dia memang macam panda dah. Dia pun nampak tak bermaya je.

Tak makan ke selama dia sakit ni?

Tertanya-tanya aku dibuatnya. Baekhyun dan Jeonhyun diarahkan olehku agar mengambil beg kami berempat.

Kami cadang nak pergi rumah Jackson lepas Jackson sedar. Naik kereta Baekhyun.

Motor Jackson Baekhyun la yang tolong hantar ke rumah Jackson. So, Jeonhyun la kena pandu kereta Baekhyun tu.

Dia kan boleh memandu. Bukan macam aku,harapkan ada lesen je. Tapi tak nak pandu.

Nak tengok aku pandu? Tunggu lepas habis sekolah. Time tu barulah leh acah sikit. Wkwkwkw.

Aku menggenggam tangan Jackson. Agak sejuk. Dalam masa yang sama, aku menyesal biarkan dia terseksa seorang diri.

☆ミ ONE : You're Vampire? ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Where stories live. Discover now