|| YOU'RE VAMPIRE? ||
.
.
.
Minseo's pov
"Minseo."
Suara garau seseorang yang memanggilku membuatkan aku terus mengangkat wajah. Kulihat Jackson sedang berdiri di hadapanku. Aku membetulkan kedudukanku.
"Ohh Jackson... Kenapa?" soalku.
"Malam ni senior gred 5 ada jamuan akhir tahun dekat Butterfly Ballroom. Tapi, ramai yang tak boleh pergi. So, cikgu bukak dekat gred 4. Kita pergi nak?"
Wahhh. Bunyi menarik je. Jamuan akhir tahun dekat ballroom tu. Ko rasa aku nak pergi tak? SAH LA AKU NAK PERGI! Peluang keemasan ni!
"HAH, JOM! Tapi, tak nak ke ajak Jeonhyun dengan Baekhyun pergi sekali?" Ye la. Takkan kami berdua je? Mana best kan?
Jackson diam. Tiba-tiba saja Jeonhyun menyampuk.
"Apa dia? Panggil aku ke?" soal Jeonhyun sambil menghampiriku.
"Hah ni, kau nak join kitorang tak pergi jamuan akhir tahun untuk senior gred 5 tu? Diorang tak cukup orang so diorang buka dekat gred 4."
Jeonhyun tayang wajah teruja. "Uishhh aku comfirm pergi! Baekhyun ikut?" soal Jeonhyun.
"Tak tahu. Pergilah tanya." balasku.
"Ohh Baekkie~ Di manakah anda?" soal Jeonhyun meleret. Dia terus menuju ke arah Baekhyun ala-ala cerita hindustan. Cehh. Menggatal dah minah ni. Haih apa punya kakak la. Tunjuk contoh baik sikit dekat adik ni.
Bukan adik yang mula dulu ke? HAHAHAAHAHAH!
"Haa, jadi kita empat orang la pergi nanti?" soal Jackson yang tadinya mendiamkan diri.
Aku menganggukkan kepala. "Yup!"
"Nak tak kita pakai baju sama warna? Erm, navy blue?"
HAAA ELOKK! Aku memang nak pakai baju warna navy blue pun. Macam tahu-tahu je si Jackson ni. "Haa okay sangat tu." balasku sambil tersenyum.
"Alright."
💉💉💉
Aku membuka almari pakaianku. Dress labuh berwarna navy blue kucapai sambil tersenyum. Tak sabar betul nak pergi jamuan tu malam ni! Tapi, macam kekok la pulak. Sebab kebanyakan senior gred 5.
Ye la, ni kan memang jamuan untum diorang yang dah last year. Ahh lantak la! Yang penting enjoy.
Apabila aku hendak menutup semula almari pakaianku, aku ternampak dress hitam yang aku pakai semasa birthday aku yang lalu. Aku mencapai dress itu.
YOU ARE READING
☆ミ ONE : You're Vampire? ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗
Hayran Kurgu" Aku dahagakan darah manusia. " " J-jung... k-kook... " . . ©2018