P. O. V. Abigail
Ik word wakker met een serieuze hoofdpijn. Ik kijk op de klok, 7.30, ik ben veel te vroeg opgestaan.
Ik ga naar de douche en doe mijn kleren van gisteren aan, maar dan ruik ik de verschrikkelijke geur van alcohol en die jongen. Ik pak een nieuwe broek en doe een T-shirt aan. Ik denk dat het vandaag warm gaat zijn en ik blijf toch de hele dag thuis.
Ik ga naar de keuken en maak alvast ontbijt. Een heel simpele ontbijtje vandaag, thee met roerei en tomaten. Gisteren heb ik bijna niets gegeten. Al snel zijn mijn ouders ook wakker. Ik doe alsof er niets aan de hand is. Ik dek de tafel en wacht op mijn ouders, ze zien er boos uit. Waarschijnlijk hadden ze weer ruzie. Mijn ouders zijn geen mates.
Als iedereen aan tafel zit beginnen we met eten. Mijn vader is de eerste die de stilte verbreekt.'Waar was je gisteren?'
'Ik was even naar het bos gegaan en ben dan in slaap gevallen. Mijn jas ben ik kwijtgeraakt op de terugweg.'
'Je weet toch dat we daar geen geld voor hebben! Nu moet je weer een jas gaan halen. Dat deed je zeker expres, niet!'
'Nee, echt niet. Sorry, dit gaat nooit meer gebeuren.' Mijn vader staat op en gaat even naar zijn kamer. Dan komt hij terug met een briefje van 20 euro.
'Dit is het enige wat je krijgt. Koop er maar een jas mee.'
Ik zucht zachtjes en ga verder met eten. Waar ga ik een goede jas vinden voor 20 euro? Na het ontbijt gaat mijn vader naar zijn werk, mijn moeder staat ook op. Dit betekent dus dat ik alles moet opruimen en moet afwassen.
Nadat ik klaar ben ga ik even tv kijken. Het is al 13u. Vandaag komen die andere alfas. Ik besluit om een nieuwe jas te halen. Ik ga eerst nog naar mijn moeder en vertel het haar, dan doe ik mijn schoenen aan en pak het geld.
Onderweg kijkt iedereen me aan alsof ik een monster ben. Maar dat ben ik al gewend. Iedereen is ook heel nerveus en eigenlijk ik ook. Ik voel me heel raar. Ik loop snel naar de winkeltjes en zoek een jas. Na 3 uur heb ik eindelijk een jas gevonden van 20 euro. Nu moet ik helemaal terug naar de andere kant.Ik kom steeds dichter bij het roedelhuis en zie allemaal verschillende auto's. Ik stap gewoon door en wordt bijna aangereden. Gelukkig stopt de auto op het laatste moment. De chauffeur doet het raam omlaag. Ik kan mijn ogen niet geloven, het was die beta van gisteren.
Ik wend mijn blik af en loop snel door. Dan ruik ik een heerlijke geur die ik nog nooit heb geroken. Ik kijk waar de geur vandaan komt en zie 2 mannen staan bij het roedelhuis. De eerste was die beta en de tweede draait zich om. Ik zie een mooie jongen van rond de 23, bruin haar en bruine ogen. Hij kijkt me aan en ik weet het gewoon zeker. Dat is mijn mate, de liefde van mijn leven.
Maar dan draait hij zich om en loopt door de deur. Is dat een afwijzing? Wilt hij me niet? Tuurlijk, wie wilt er nu een omega als mate, zelfs rouge zijn is beter. Ik draai me ook om en loop met een gebroken hart naar huis.
Thuis aangekomen ga ik direct naar de douche, ik neem een snelle douche en ga dan naar mijn bed. Veel beters heb ik toch niet te doen. Mijn mate wilt me toch niet, dan kan ik maar beter verdwijnen. Ik ga op mijn bed zitten en begin te huilen. Niets is erger dan afgewezen worden door je eigen mate.
Bewerkt
JE LEEST
That one thing I needed (Voltooid)
WerewolfBezig met bewerken -------------------------------------------------------------------------------------------------- 'Wat deed je met die jongen daar op de grond?' Ik geef geen antwoord. 'Dit is de laatste keer dat ik het je vraag, wat deed je daar...