Twijfels

2.9K 92 1
                                    

P. O. V. Abigail

Ik kijk hem teleurgesteld aan. Dit kan toch niet! Hij speelt gewoon met mijn gevoelens!

Nu valt het mij pas op dat we eigenlijk nooit een gesprek hebben gehad. Morgen ga ik met heb spreken. Ik leg mijn glas neer en ga naar boven. Voor ik mijn kamer inloop kom ik Matthias tegen.

'Wat doe jij hier zo laat buiten. Moet je niet gaan slapen?'

'Ik had dorst. En jij? Ik denk dat jij ook moet gaan slapen, niet?'

Hij begint te lachen. 'Ja dat moet ik zeker, maar ik kon niet slapen. Kan ik misschien even bij jou binnen komen?'

'Ja tuurlijk, kom maar.' Ik doe de deur open en laat hem naar binnen. Hij neemt plaats op mijn bed, ik ga tegenover hem zitten. Er valt een ongemakkelijke stilte, ik kijk maar naar mijn handen.

'Ben je Caden tegen gekomen. Je ruikt naar hem.'

Ik begin te blozen, ook al was er niets gebeurt, hoe hij het verwoordt laat mij alleen roder worden. Ik kijk hem nu wel aan.

'Ja, hij heeft me gewoon geknuffeld.'

Hij trekt een wenkbrauw op. 'Gewoon geknuffeld? En wat deed hij dan? Weglopen zeker.'

Ik voel me gekwetst door die woorden, dat deed hij zeker. Is het dan zo duidelijk dat hij mij niet wilt? Weet iedereen het? Ik kijk terug naar mijn handen.

'Ja dat deed hij. Hij knuffelde mij en ging toen weg.' Ik begin tranen in mijn ogen te krijgen. Waarom doet hij mij dat aan? Ik ben zijn mate, hij moet van mij houden en mij liefhebben. Niet mij hoop geven en dan weglopen!

Matthias pakt mijn handen vast en trekt mij dan in een knuffel. Ik probeer niet te huilen maar uiteindelijk lukt het niet. Ik laat alles eruit.

'Rustig maar. Ookal is hij mijn alfa, hij verdient je niet. Jij verdient beter.'

Zijn woorden laten mij alleen nog meer huilen. Thuis had ik het al niet goed en dan hoopte ik dat mijn mate mij de liefde zou geven die ik verdien. Maar dat gebeurt helemaal niet. Hij geeft mij hoop en loopt dan weg.

Ook gaat hij vreemd, als hij me toch niet wilt waarom wijst hij me gewoon niet af? Liever de snelle pijn dan dit, leven in twijfels. Na een tijdje laat hij me los en stopt hij me in. Dan verlaat hij de kamer en val ik in slaap. Hoelang ga ik dit nog volhouden?

Bewerkt

That one thing I needed (Voltooid) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu