P. O. V. Abigail
Ik loop naar benden, onderweg kom ik niemand tegen. Ik hoor geluid van ergens komen. Als ik daar aankom zie ik dat er mensen in de salon zitten.
Ik stap naar binnen en het gesprek valt stil. Voor een minuutje kijkt iedereen mij gewoon aan. Dan neemt Jason het woord.
'Mensen dit is Abigail. Zij woont vanaf nu ook hier, denk ik.' Het laatste zegt hij wat zachter, maar toch heb ik het gehoord. Wat bedoelt hij daarmee? Lang om na te denken heb ik niet.
Dan wordt mijn aandacht getrokken door de jongen van daar straks.
'Ik ben Matthias.' Ik lach naar hem, door mij heeft hij een serieuze klap gekregen.
Dan hoor ik gegiechel en ruik ik de geur van mijn mate. Er komt een meisje naar binnen, ze heeft een strakke, korte rok aan met een blouse, haar hand steekt in die van mijn mate en beide komen lachend naar binnen. Ik kijk er geschokt naar. Er knapt iets van binnen. Sofie ziet het en komt naast me staan.
'Oh, hoi wie ben jij? Ik ben Lyra.' Ze kijkt me nieuwsgierig aan.
'Ik ben Abigail' en hou het daarbij, meer hoeft ze niet te weten. Ik draai me om, want ik kan het niet aanzien dat mijn mate met een ander is. Sofie ziet het en komt naar me.
'Ik heb best wel honger, waar is de keuken?'
Sofie kijkt me lachend aan. 'Ik heb ook honger.'
We laten de rest achter ons en gaan dan naar de keuken. Ik onthoud de weg want de keuken is een belangrijke plek. We komen in de keuken en Sofie gaat naar de kast. Ze haalt er enkele koffiekoeken uit.
Dan gaan we naar de eetkamer, die is er vlak naast. Even later komt Matthias en Jason binnen. Matthias kijkt me triest aan en komt naar mij toe.
'Het spijt me nog, door mij kreeg je die klap daarstraks.'
'Geen probleem, ik vond het wel een leuke ontmoeting.' Hij schenkt mij nog een knipoog en ik wordt rood.
Ik eet mijn koffiekoeken verder op en besluit dan om naar boven te gaan. Ik zeg snel gedag en loop dan naar boven. Ik ga naar mijn kamer maar ruik nog snel eens in de lucht. Ik ruik de geur van mijn mate en van dat meisje. Hierdoor wordt ik nog verdrietiger en loop naar mijn slaapkamer.
Ik haal mijn pyjama uit de kast en trek die aan. Dan ga ik naar de douche en poets snel mijn tanden. Daarna duik ik mijn bed in en probeer in slaap te vallen. Het lukt mij uiteindelijk wel om in slaap te vallen.
Ik word wakker om 04.00 en besluit om naar beneden te gaan, ik heb namelijk dorst. Ik ga zo rustig mogelijk de trap af, ik wil niemand wakker maken.
In de keuken aangekomen, ga ik opzoek naar een glas en water. Na enkele minuten heb ik het gevonden. Ik kijk even door het raam, het raam heeft een uitzicht op een deel van de stad. Dan hoor ik iets achter mij en draai me om.
Bewerkt
JE LEEST
That one thing I needed (Voltooid)
WerewolfBezig met bewerken -------------------------------------------------------------------------------------------------- 'Wat deed je met die jongen daar op de grond?' Ik geef geen antwoord. 'Dit is de laatste keer dat ik het je vraag, wat deed je daar...