Fortfarande Calum's POV:
Nästa morgon vaknar jag och det är alldeles för varmt i mitt rum. Klockan är bara nio men till min förvåning är jag inte ett dugg trött även fast vi kom hem vid tolvtiden igår. Tack gode gud för att det är lördag idag annars hade jag nog varit dödstrött om vi hade gått till studion.
Jag går ner till köket i väntan på att de andra ska vakna. Det är just både fördelen och nackdelen med att jag inte delar mitt rum med varken Ashon, Luke eller Micheal, men både jag och Ashton har ett varsit rum vilket kan verka konstigt. Folk som hälsar på brukar hela tiden säga << hej varför delar inte ni på ett rum och låter det andra som blir över vara ett spelrum eller något >>. Men när vi väl flyttade hit för drygt ett år sedan hade Ashton flickvän som han delade rummet med, vilket gjorde att jag blev själv och när de gjorde slut blev det bara aldrig av att vi delade på rummet och lät det ena stå tomt.
Det dröjer inte länge förens jag hör oljud uppe ifrån och strax därpå kommer Ashton inklampandes i köket. Han sätter på kaffekokaren, antagligen för att han är trött och behöver koffienet som jag, sedan slår han sig ner på stolen mitt emot mig.
- Okej jag vet att det är tidigt på morgonen men jag måste få ur mig det här, börjar han och jag nickar för att han ska fortsätta. Jag har faktiskt mina aningar om vad det här samtalet kommer att handla om.
- Jag vet inte om du har märkt det eller inte, men jag har på ett litet sätt en... uhm... crush på Cate också. Men du vet i studion efter att jag hade varit och lunchat med henne såg jag på dig att du också gillade Cate och efter det visste jag att jag var tvungen att berätta för dig, säger han.
Det ända jag kan tänka på är '' nu är det skört för mig för att få Catelyn ". Ashton är äldre än mig, mycket mer romaktisk än mig och han är en större favorit bland tjejorna, Cate skulle aldrig välja mig framför honom. Men vet hon ens om att han gillar henne, hon vet nog klart och tydligt att jag gillar henne efter igår men snart är väl den där kyssen bara ett minne som jag kommer få se utspela sig mellan henne och Ashton istället. Jag måste fråga han och förhoppningsvis får jag ''nej'' till svar.
- Vet hon om att du gillar henne? frågar jag han rakt ut utan att titta hab i ögonen för det klara jag inte av just nu.
- Nej. Ja hade tänkt och prata med henne om just det, men efter att jag såg er två igår så visste jag att jag inte har en chans emot dig, svara han till min förvåning samtidigt som jag blir förrvirrad.
- Vänta va?! Vad menar du med det där? fråga jag och den här gången tittar jag upp och ser hur nere han ser ut att vara.
- Nu måste du skoja med! Ser du inte hur hon tittar på dig hela tiden? Den ända som hon har ögon för är DU och Cate har haft det ända sen hon fick panikattacken. Du var praktiskt taget hennes drömprins som kom där i skinande rustning och räddade henne i nöde, säger han medans armarn var omkring i gester och jag hör att han snart kommer att bli irriterad.
Är jag verkligen så trög som inte har sett det? Eller jag bara haft fullt upp att försöka tävla med Ashton, det här kommer låta löljigtromatiskt men, över hennes hjärta. Det är nu jag fattar att jag har försökt tävla med en spelare som hade gett upp redan innan min egna mentala tävling mot han började. Jag ska precis till att öppna mun för att fråga Ashton om han verkligem tror att hon gillar mig på riktigt när Cate kommer in och lutar sig mot dörrkarmen. Precis när man talar om trollen... nej nej man kan inte säga att Catelyn liknar ett troll för det är det sista jag skulle kunna säga om henne.
- Vad håller ni på och tisslar och tasslar med här då grabbar? frågar hon och både jag och Ashton tittar på varandra samtidigt. Jag ger han en säg-inget-blick när hon går förbi och för att hälla upp en kopp te och sätter sig sedan på hörnet av bordet.
YOU ARE READING
The Angel From My Nightmare (5sos)
FanfictionDen här Fan Fictionen handlar om mig, Catelyn Rhodes. Jag har precis gått ut gymnasiet och det har varit ett helvete det sista året med alla projekt och jobb plus att jag hela tiden vill umgås med mina kompisar också. Min kusin, Lauren och jag ska s...