kapitel 17

268 10 0
                                    

När jag vaknar nästa gång hör jag på direkten att killarna är tillbaka för det låter percis, jag har sagt det förut och jag säger dte igen, som elefanter. Hur i hela världen kan de låta så himla mycket? Det spelar ingen roll om de bara ser på Tv, spelar Tv-spel eller går lugnt och sakta ner för trappan de låter fortfarande som om de väger minst hundra kilo vardera. Jag bestmmer mig för att ligga kvar i sängen ikväll för klockan är redan nio och jag borde igentligen ha vaknat fler timmar sedan, men något säger mig att jag verkligen behövde de timmarna sömn. Eftersom jag inte har ätit någon kvällsmat idag går jag in till köket och ordar till en macka eller två och tar med till tillbaka till rummet med lite te också.

Söndag är det också imorgon och jag hoppas på att det blir en lugn hemma/mys-dag, kanske med en spring runda på eftermiddagen för att hålla gång min usla kondition. Efter att mackorna och teét är upp ätet kryper jag ner och läser ett par kapitel i The Maze Runner innan jag sedan somnar.

~~~

Onsdag den kommande veckan, Cate's Elle artikel deadline-dag

På bussen in till stan går jag igenom en sista korrekturläsning på min mobil. Jag förde över filen med artikeln till mobilen för att kunna redigera de sista detaljerna igår kväll och nu på morgonen innan jag kommer till jobbet. Jag har nämligen ett morgonmöte där den ska presenteras för Nina och resten av teamet som jobbar där. Med tankte på att jag bara har jobbat där i en och en halv vecka, samt sitter själv inne på mitt kontor, har jag lärt känna och tycka om de andra där väldigt mycket. Nina presenterade mig för resten av teamet som jobbade på just ett här nummret av Elle för mig i måndags då vi också hade ett morgonmöte, inside secret: alla här är morgonmänniskor. Så nu sitter jag här i väntan på att de ska visa min artikel på duken med allas bidrag till nummret.

- Och här är Cate's artikel som hon har jobbat på i snart en vecka, säger Nina och byte blad för att visa mina artikel där uppe.

Jag läser igenom den snabbare än vanligt eftersom jag nästan kan den utan och innan vid det här laget. Efter en stunds tystnad kommentera den som är huvudansvarig, Alexandra tror jag hon heter, och säger:

- Den skulle bli suverän som en novell eller ja en serie som handlar om dig, eftrsom som nu är ny här, ny flyttat hit från Sverige och väldigt ung precis som våra läsare. Vad skulle du säga om det Catelyn? Skriva en artikel som dit lit och äventyr till varje nummer?

Wow, just wow! Vad ska säga det här är ju världen chans att verkligen bli ett namn som journalist.

- Ja absolut I'm up for it, svara jag och antagligen ler jag som en idiot men vem kan igentligen säga något för jag är hur glad som helst. Tänk att få ditt frömjobb och sedan efter bara en veckastid får du en jätteuppgift som gör att hel världen kommer läga märket till dig.

Mötet avslutas kort därefter och klockan har då hunnit bli halv tolv, vilket är en halvtimme innan lunchen ska vara. Jag och Nina får klartecken från vår chef att vi kan gå ut och fira min artikel som blev en dunderhit.

Vi går ut och upp på Oxford Street för att äta på Nandos. Servitrisen kommer inom kort och vi är som vanligt snabba med att veta vad vi vill ha så att maten ska kommaut fortare. Både jag och Nina beställde kycklingvingar och coleslaw som '' sides '' med varit glas sprite. Medans vi väntade på maten diskuterade vi först och främst mitt erbjudande eftersom det var anledningen till att vi vara ute och åt här, för de andra så pratade vi om massa olika ideér som jag skulle kunna ha med och Nina gav mig massor av tips för att hålla läsarna intresserade en lång tid. Hon berättade även att för några år sedan, Nina har jobbat på Elle i fem år nu, fick hon också gör såhär i början av hennes kariär. Det var just detta som gjorde att hon blev ett namn och fick den lite högre positionen, men i alla fall hon sa att efter en vecka eller två började hon få olika resemål hon skulle besäka och blev som en liten resekanin för Elle Magazine, vilket hon var jättenördj med. Nu har de tyvärr inte haft någon som har gjort detta på väldigt länge och hennes gissning var att jag skulle återuppliva denna gamla tradition som höll på förr.

The Angel From My Nightmare (5sos)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora