on bir

21.9K 1.8K 630
                                    

"Selam kızlar yüreğim sızlar."

Mükemmel girişimi yaptıktan sonra diğer masadan bir sandalye alarak masalarına sürükledim ve oturdum. Bizimkilerin bana şaşkınlıkla baktığına emindim çünkü normalde onlardan ayrı oturmazdım. Atar yaptığımı sanmışlardı. 'Sizden sıkıldım kendime yeni kankalar bulayım' diyerek kalkmıştım masadan ama tabiki öyle bir şey yapacak değildim. Neyse biraz burunları sürtsün, değerimi anlasın hayırsızlar.

İlayda denen kız bana değil de yanındaki arkadaşına bakıyordu tereddütle. Arkadaşıysa put gibi duruyordu. Şöyle bir inceledim de bu kız...

Mayonez olamazdı.

Saçları kıvırcık değildi. Dümdüz sarı saçları vardı.

"Ee kimin dedikodusunu yapıyorsunuz bakalım?"

İlayda bana dönüp sinirle baktı. "Sen hayırdır ya?"

"Ben hayır tabi. Baya hayırlı çocuğumdur," dedikten sonra 32 diş sırıttım. Karşımdaki kızı bir anda öksürük krizi tuttu. İlayda sırtına vurup 'helal helal' dedikten sonra elindeki suyu ona verdi.

Ben kıza bakarken kız elindeki pet şişeye bakıyordu. Hatta sıkıyordu. Bir zoru vardı ama anlamamıştım. İlayda'ya dönüp, "Arkadaşın kim?" diye sordum.

İlayda'ya 40 yıllık arkadaşımmış gibi davranma sebebim tabiki Mayonezdi. Onu bulmak istiyorsam İlayda'ya yakın olmalıydım. Ne de olsa kuzeniydi.

"O benim arkadaşım değil ku..." derken ah diye inledi. Ben ne olduğunu anlamazken elini bacağına attı. Arkadaşına baktıktan sonra tekrar bana döndü. "...kardeşim. Yani kendisini kardeşim gibi severim o derece yakın arkadaşım."

"Hımm," diye mırıldandıktan sonra sonra kıza döndüm. "İlayda'nın bizi tanıştıracağı yok. Kendisi biraz ketum da," derken onun bana sinirle baktığına emindim. Onda da Yiğit siniri vardı maşallah, evlerden uzak. Elimi uzattım. "Ben Tural. Senin ismin ne?"

"Kiraz," dedikten sonra elini hızla ağzına vurdu ve gözlerini büyüttü.

Elimi geri çekerken onun bu haline güldüm. "Ne?"

İlayda araya girdi. "Ne ne? İsmini söyledi işte. Şimdi bizi rahat bırakır mısın?"

"Aa," dedim abartıyla. "Benden rahatsız mı oldunuz?"

"Evet."

"Hayır."

İlayda evet derken yanındaki isminin Kiraz olduğunu öğrendiğim arkadaşı hayır demişti. Kızın sesi içine kaçmış gibi kısık sesle konuşuyordu ama neyseki sağlam kulaklara sahiptim.

"Şansına küs İlaydacım, arkadaşın benden yana."

Hayretle arkadaşına baktıktan sonra bana döndü. "O -cım ekini ağzından kazımadan önce bas git şuradan."

"İlaydaCIM ne bu sinir? Bu yaşta bu kadar sinir bünyeye zarar bak benden söylemesi."

"Çattık ya," derken eliyle masada ritim tutmaya başlamıştı. "Biz seninle arkadaş değiliz farkındasın değil mi?"

Gözlerimi yumarak başımı salladım. "Hıhım."

"Neden öyleymişiz gibi davranıyorsun?"

Kafamla bizimkileri işaret ettim. "Bıldırcınlarımı süründürmek için, bensizliğin ne kadar kötü olduğunu anlasınlar diye. E tabi bir de işin ucunda Mayonez var."

İlayda'nın masadaki parmakları dururken gerginlikle geriye yaslandı. Üstümde bir çift göz hissettiğimde karşımda oturan kıza baktım. Bana bakıyordu ama ben dönünce hemen başka bir yere bakmaya başladı. Bu da mı bana aşıktı acaba?

"Bak," diyen İlayda'nın sesini duyduğumda ona döndüm. "Sürekli Mayonez deyip durma. Bana da kim olduğunu sorma, söyleyemem. O ne zaman isterse o zaman öğreneceksin tamam mı?"

"Tamam değil. Ne olur söylesen? Kuzenini yemeyeceğim," dedikten sonra emin olamadım. "Tamam büyük konuşmayayım çok aç olursam yiyebilirim ama...her neyse. Kuzenine bir şey yapacak değilim, sadece kim olduğunu bilmek istiyorum."

"Neden?"

Omuz silktim. "Çok güzel yemek yapıyor. Karşısına çıkıp 'seni tanımak istiyorum yiğidim' diyeceğim."

Karşımdaki kız güldüğünde ona baktım ama hemen eliyle ağzını kapattı.

Kesin bana aşık.

"Ciddi misin?"

Parmağımı olumsuz anlamda salladım. "Ciddi ve ben? No father no. Onu bulmak istiyorum çünkü..." derken ensemden tutulmamla sustum.

"Hadi gidelim kardeşim."

Kafamı kaldırıp baktığımda Kuzey'in geldiğini gördüm. "Pusula'm!" dedim sevinçle yerimden kalkarken. "Beni özledin değil mi?"

Beni takmadan kızlara döndü. "Kusura bakmayın, sizi de rahatsız etti."

İlayda gülümseyerek, "Sorun değil," dediğinde gözlerimi kıstım. Dudaklarımı oynatarak 'yelloz' dediğimde bana sinirle bakmış, Kuzey'e gülümseyerek devam etmişti. "Yine bekleriz."

Kuzey, "Tabi," derken ben yüzümü buruşturdum. "Yine bekleriz mi? Giden komşusuna 'yine bekleriz' deyip arkasından yapmadığı dedikodusu kalmayan teyzeler gibi. Sen de tam o tip var zaten."

Gözlerini kısarak bana baktığında gülerek omzuna vurdum. "Tabi canım bir dahakine kısırımızı, böreğimizi alır geliriz."

"Tural," diyen Kuzey'e döndüm. "Boş yapma kardeşim, hadi."

Masadan uzaklaşmaya başladığımızda kızlara el salladım. "SeGe!"

*

Kızın saçları düz çünkü Tural anlamasın diye okula saçını düzleştirerek gidiyor :')

Yeni ship İlayda&Kuzey olur mu sizce?

Kızın ismini öğrendiniz, ne düşünüyorsunuz?

Kiraz 🍒 tatliş bir isim bence ve yemeğe düşkünlüğünü göz önünde bulundurursak ona cuk oturuyor.

Yemekle kalın, seviliyorsunuz ♥
Instagram: bbhikayeleri.

DERDİMİ ALAN | Texting ✔Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin