Mayonez: Günaydın balım
Mayonez: Kıymetli kıçını kaldır artık, geç kalacaksın
Mayonez: Unuttun mu bugün sınav var?
Gelen mesaj sesleriyle gözümü açıp komodinin üstündeki telefonumu aldım. Mesajları okuduktan sonra sınavlara sövüp yataktan kalktım.
Tural: Sen günaydın yazmışsın ama bu gün hiç aymamış
Tural: Ayaklarım aksini istese de geliyorum :(
Uyuşuk hareketlerle lavaboya girdim. İşlerimi halledip çıktım. Kızıma baktım. Mışıl mışıl uyuyordu. Okul kıyafetlerimi giyip mutfağa geçtim. Ah bebeklerim Turalınız sizi yemeye geldi! Hemen buzdolabını aşağı döküp ne bulduysam yemeye başladım.
Yemekle çok oyalanmıştım, saatin nasıl geçtiğini anlamamıştım. Aceleyle evden çıkıp aşağı indim. Durağa vardığımda otobüs yeni gelmişti. Hızlıca binip saate baktım. Geç kalacaktım. Acilen ehliyet almalı ve babamın arabasını yürütmeliydim. Zaten kullanmasını biliyordum ama ehliyet olmadan babam vermiyordu. Reis haklı beyler, dağılın.
Otobüsün durmasıyla inip koşturmaya başladım. Güvenlikçiye selam verdim. "Günaydın Osman abi, sabahın köründe açmışsın yine kapıları." Bahçedekileri görüp onlara da takıldım. "Günaydın, çapkın. Yeni manit yapmışsın." Kıza döndüm. "Allah kolaylık versin bacım, valla benden adam olur bundan adam olmaz. Demedi deme. Hadi eyvallah."
Okulun içine girip dördüncü kata çıktım. Sınıfın kapısı kapalıydı. Hoca içeride olmalıydı. Kapıyı çalıp içeri girdim. "Gününüz bolahenk içinde geçsin, sabah-ı şerifleriniz hayrolsun hocam. Ben yerime geçerim, siz fevkalbeşer zekanızla bizi aydınlatmaya devam edin lütfen."
Hızla yerime geçtip oturdum. Arkamdan tarihçinin güldüğünü duymuştum. Neyse ki kafa hocaydı da böyle şeyleri sorun etmiyordu. Bir de sınavda zor sormasa çok kıyak adamdı.
En önde oturan sınıfımızın çalışkan kızı Beyzanur, hazır ben ortamı dağıtmışken yapıştırdı soruyu. "Hocam sınavları okudunuz mu?"
"Daha sınavı olalı 24 saat olmadı Beyzacım, sakin." Gülerek devam etti. "Hem sen neden merak ediyorsun ki? Eminim diğerleri gibi bu da 100'dür."
Beyza heyecanla gülerek gözlüğünü düzeltti. "İnşallah hocam."
Bahadır hoca tekrar derse dönerken Yiğit'in sesini duydum. "Niye geç kaldın lan?"
"Makyaj işim biraz uzun sürdü aşkım."
Alaylı cevabıma göz devirerek önüne döndü. "Soran aklıma sıçayım."
Omzumla omzunu dürttüm. "Beni böyle merak etmen gururum okşadı, serseri."
Omzuma sertçe vurarak beni kendinden uzaklaştırdı. "Ben seni okşamadan bas git şuradan."
Sınıfa göz gezdirdim. "Sahi Bihter yengem nerede? Sen yine bana kalmışsın."
Arkamda oturan Kuzey ile yumruk tokuşturarak selamlaşmıştık.
"Randevusu var bugün, geç gelecek."
Bilge'nin yumurtalıklarında kist vardı. Kötü huylu değildi, bu yüzden arada sırada doktora gider gerekli tetkiklerini yaptırırdı. İki ay önce ortaya çıkmıştı ve o günden beri Yiğit onun üstüne daha çok düşer olmuştu. Bugün onunla gitmemesi bile ilginç bir durumdu ama eminim ki yengem gelmemesi için ısrar etmişti.
E o zaman napsın bu vefalı çocuk?
Kardeşinin aklını dağıtsın.
"Ha o yüzden senin bu sinirli tavrın. Yanında yenge yokken aslan kesildin bakıyorum."
Kaşlarını çattı. "O varken nasılım lan? Ne demeye çalışıyorsun?"
"Valla nasıl desem?" Keyifle geriye yaslandım. Hocanın ikazına karşı sessizce devam ettim. "Yenge varken süs köpeği oluveriyorsun."
Yiğit sinirinden kudururken ve derste olduğumuz için bana dalamazken biz Pusula'mla gülüp beşlik çaktık.
Hoca boğazını temizledi. "Gençler biz sizi bölmeyelim, dışarıda devam edin." Kapıyı gösterdi. "Buyurun."
Kuzey'le ikimiz kalkarken Yiğit bu halimizi keyifle izledi. Hain.
"Ulan yemin ederim senin yüzünden bağışıklık kazandım, bir kere de şu kıçım kırk dakika otursun derste."
Arkamdan homurdanan Kuzey'e baktım. "Aman derste oturup ne yapacaksın bro? Gel ben sana bir sakız ısmarlayayım."
Çıkacağımız sırada Bahadır hocanın ikazını duyduk. "Kapının önünde duruyorsunuz, buradan kontrol edeceğim."
Kapıyı açık bırakıp bizi dışarı attı. Mütüş.
Sınav saati geldiğinde hepimiz yerimize geçip oturduk. Hiçbir şey bilmiyordum, Mayonez'e güveniyordum. Umarım beni geçirirdi. İyi anlamda.
Ben en arkada bıkkınlıkla oturup sınavın başlamasını beklerken önüme Beyza oturdu. Bana dönüp elime bir kağıt sıkıştırdı. "Burada bilmen gereken konular yazıyor ama okuyamazsan bana seslen, ben sana söyleyeceğim." Kızgınlıkla bana baktı. "Umarım sizin yüzünüzden başım yanmaz."
Ben hala olayı idrak etmeye çalışırken telefonum titredi.
Mayonez: Sana ayaklı soru bankası getirdim
Mayonez: Kıza iki saniyeden fazla bakarsan o güzel gözlerine neler yapacağımı tahmin edebiliyorsun değil mi? :)))))))
Tural: Sanırım evet :/
Mayonez: Güzel, sınavda bol şans perde pilavım :*
Hocanın gelmesiyle telefonu kilitleyip cebime attım. Önüme gelen kağıda şöyle bir göz gezdirdim. Hoca diğerlerine kağıt dağıtırken Beyza hızla bana dönüp, "Hangi soruyu yapamazsın?" diye sorduğunda gayet rahat bir şekilde omuz silktim. "Hiçbirini."
"Bekle!"
Sınavı, soruları okumadan Beyza sayesinde cevapları yazarak bitirmiştim. Beyza asla böyle bir şey yapmazdı, kızda okuldan atılma ve düşük not alma fobisi vardı. Bu yüzden bana yardım etmesi şaşılacak cinstendi. Mayonez'e nasıl ikna ettiğini acilen sormam gerekiyordu.
Ve bir de teşekkür etmem.
Çıkış saati geldiğinde geçen gün ertelediğim şu işi yapmaya karar verdim. Mayonez'le de artık eve gidince uzun uzun konuşurduk.
Bizimkilerle vedalaşıp hızlı adımlarla çıkışa ilerledim. Güvenlik kapısından çıkarken kenarda bekleyen tanıdık bir yüz gördüm.
Yanına gitmeden önce seslendim. "Kiraz?" Kafasını kaldırıp bana baktığında tereddütle gülümsedim. "Kirazdı değil mi?"
*
Bir sonraki bölüm kızın ağzından, sizce ne yapacaklar?
Tatsız iki konu var. Biri; bölümler kısa diyenler. Hadijanim! Şey olabilir mi bu...kısa hikaye? Diğeri; sürekli 'yb' yazanlar. Tekrardan söylüyorum bölüm günleri salı ve cumartesi, bazen esktra attığım da oluyor isteğe bağlı ama istekten kastım kesinlikle 'yb' yazmak değil hayır bari 'yeni bölüm' yaz da gerçekten istediğini falan düşüneyim yb ne çıvdıvcamsshahahsg
Yemekle kalın, seviliyorsunuz ♥
Instagram: bbhikayeleri.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DERDİMİ ALAN | Texting ✔
HumorÇok çok nadir dertlenen bir erkek ve onun derdini almak isteyen anonim bir kız. Onların eğlenceli dünyasına ortak olmak ister misiniz? Öyleyse buyurun, Ketçap ile Mayonezle tanışın! *Wattpad'de yayımlanan Derdimi Alan isimli ilk hikayedir.