~Novalies Pers~
Jag vaknade utav att mitt alarm ringde. Jag reste mig upp och såg det stora rummet som hade en fondvägg med blommor som jag hade ritat och tre väggar som var vita. Mina föräldrar är rika så vi bor i ett stort hus som jag har bott i sen jag var en liten bebis. Ja juste, jag heter Novalie och är 15. Jag har blont långt hår, gröna ögon och är ganska smal. Jag har inga vänner för jag är utstöt i klassen så och man säger vem min bästa vän så är det min katt Batman. Han fick namnet pga att han har tjock svart päls och gula ögon. Och så har jag tre kändisar i min klass nämligen Oscar Enestad, Ogge Molander och Felix Sandman. Jag har haft en crush på Oscar sen i 7:an fast jag vet att han aldrig skulle gilla mig. Ingen gillar ju mig som sagt. Jag gick ner för trappan och in till köket för att äta lite frukost. Skolan skulle börja vid 08:20 och klockan var bara 06:30. Jag tog fram en kopp och fyllde den med vatten och satt den i mikron och satt på den. Sen så gick jag och hämtade tepåse och socker. Jag gjorde iordning en macka och sen när te:t var uppdrycket och smörgåsen var uppäten så gick jag upp till badrummet och sminkade mig med fondation, concealer, mascara, ögonbrynspenna och puder. När jag var klar så borstade jag tänderna och gick till min garderob och tog fram en röd långarmad tröja i från Bondelid och ett par svarta långa jeans. Jag tog lite parfym och deo och gick till min säng och drog ur mobilen ur min laddare. Så klart så tvingade mamma mig att köpa en Iphone 5C. Vilket jag inte gillade för jag vill inte sticka ut. Jag gick ner för trappan och tog min väska och knöt mina svarta convers. Jag stängde ytterdörren och låste och gick mot bussstation.
~~~~~~~~
Väl framme i skolan så gick jag till mitt skåp och tog fram material till Svenska som alltid var första lektionen på måndagar. Vilket jag tycker är ganska tråkigt. Jag stängde mitt skåp och gick mot svenska salen. Som vanlig så satt ingen här för alla andra var alltid sena. Jag satt mig på min vanliga plats och väntade tills lektionen skulle börja. När alla var där så kom vår lärare Annika in och började lektionen.
~~~~~~~~
Ja detta var första kapitlett! Jag har tänkt igenom vad ska hända så jag ser framiomt att skriva denna! :)) Men jag ber om ursäkt att det blir stavningsfel. Men som sagt detta är min första och så det kommer inte bli så bra skrivit men iaf så hoppas ni tycker om det :))
Kraaaam Tilde ♥
YOU ARE READING
En vanlig tonåring (pausad på obestämd tid)
Teen FictionNovalie är en helt vanlig tonåring. Bor i Stockholm, har en underbar familj och lever ett relativt bra liv. Fast hon är utstött i skolan. Ingen vill va med henne. Men en dag så måste hon jobba tillsammans med kändisarna Felix Sandman, Oscar Enestad...