~Kapitel 21: Douchebag~

1K 33 13
                                    

~Novalies Pers~

Hela världen stannade. Sa han verkligen det där precis ? Jag möte hans blick och den sa mycket väl att han var nervös och lite ororlig över hur jag skulle svara på det han just sa. Jag har faktiskt känslor för honom men inte så att jag skulle dö för honom. Fine, han är hur gullig men jag känner honom inte. Det ända jag vet är att han går i min klass, dansar och sjunger, har ett band och att han gillar mig. Det är allt. Jag vet ju liksom inte vad hans mamma heter, vilken mat han älskar, om han har något syskon eller så.

"Ehm..." Fick jag endas ut mig. Jag var fortfarande i chock tillstånd.

Felix satt spändt brevid mig.

"Jag vet att det är mycket att ta in... Fan jag skulle inte ha sagt det... Förlåt Nova... Jag-" Sa Felix osäkert. Han hade panik. Men jag avbröt honom.

"Det gör inget men det är mycket att ta in." Sa jag och möte hans blick och log ett snällt leende så att han skulle må bättre till mods. Han log tillbacka.

Jag tog fram min mobil och tittade på klockan. 17:28.

"Jag måste nog hem..." Mumlade jag till Felix. Han nickade sakta. Snacka om att det är sjukt stelt. Jag ställde mig upp, Felix tog allt som var med i vår picknick och sen så begav vi oss till mopeden.

När jag klev av mopeden och skulle precis gå till ytterdörren så stoppade Felix mig. Jag vände mig om och helt plötsligt så kände jag ett par läppar mot mina. Jag blev så chockad att jag bara stod där medans han kysste mig. Men tillslut så fattade min hjärna vad som hände och reagerade. Jag tryckte sakta mina mot honoms. Kyssen var intensiv och hungrade efter mer. Han la sina händer mot min midja och hela min kropp fyrdes på. Jag la mina armar omkring hans hals och drog lite löst i hans underbara hår. Vi tryckte hårt läpparna och blev bara mer hetare och hetare. Gud. Denna kille kan kyssat! Det var fantastiskt. Men nått inom mig sa åt mig att sluta. Men hur lätt är det att sluta kyssas med en så fruktansvärt het kille?! Men plötsligt så tändes lampan vid ytterdörren som gjorde att vi avbröt kyssen. Jag saknade hans läppar mot mina. Jag vände mig generat om och fick se pappa stå i fönstret och flinade stort. Vilket gjorde att jag blev mer rödare på mina kinderr. Jag vände mig tillbacka och såg även att Felix hade ett stort flin på sitt ansikte. Jag gömde mitt ansikte med mina händer och skämmdes ordentligt. Varför ska föräldrar va så pinsamma?! Felix händer tog tag i min handled och tog bort händerna ifrån ansiktet.

"Du är ganska söt när du blir generad." Log han flörtigt. Och självklart så blev jag mer generad. Varför kan man inte kontrollera det?!

"Ehm....jag...måste..nog gå.." Mumlade jag ut. Detta är så pinsamt.

"Ses Novis." Log han flörtigt, igen. Och sen så vände han sig om och satt sig på mopden och körde iväg. Jag suckade. Nu skulle jag få maaaaasser frågor ifrån mamma och pappa. Toppen. Jag gick irriterad till ytterdörren, öppnade dörren och gick in.

Den varma luften träffade mig som ett slag i magen. Fast på ett bra sätt. Jag drog av mig jackan och kastade mina skor på golvet. Jag orkar inte bry mig att jag kommer få skäll av mamma. Det är typ hennes jobb. Skälla på mig.

Jag gick trött upp mot mitt rum men stoppades.

"Och vem är det?" Log pappa busigt.

"En kompis." Muttrade jag ut.

"Det såg inte ut som det."

"MEN HAN ÄR MIN VÄN OKEJ?! ÄR DET SÅ FRUKTANSVÄRT SVÅRT ATT FÖRSTÅ?!?!" Skrek jag argt. Okej PMS på hög nivå.

Pappa bara tittade chockad på mig. Han sa ingenting. Jag suckade irriterad och gick snabbt till mitt rum. Orkar inte med nån nu.

Jag låg i sängen när jag fick ett sms. Jag tog mobilen i handen och öppnade den.

En vanlig tonåring (pausad på obestämd tid)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz