~Kapitel 8: Festen Del 1~

858 32 1
                                    

~Novalies Pers~

Jag höll på att få panik. Jag hade rensat min walk in closet och jag hade ingen klänning som skulle passa på en fest. Jag rotade och rotade och jag höll på att dö. Jag bad mig själv att ta två andetag och försökte lugna ner mig. Sen så gav jag upp och gick till mammas kontorsrum. Jag hoppades över hela mitt liv att hon hade nått. Jag öppnade dörren försiktigt och stack in huvudet.

"Mamma ?"

"Vad är det gumman ?"

"Det är så att jag ska på fest och jag har inget att ha på mig och då undrar jag om du har nått ?" Sa jag lite försiktigt och hoppades att hon skulle säga ja.

"Ehhmm... Jag vet inte men vi kan väl gå och titta i min garderob ?" Sa mamma och reste sig upp och begav sig till sitt rum. Jag följde efter och gjorde en segerdans bakom mammas rygg och hoppade av glädje.

Väl framme i hennes rum så öppnade mamma garderoben och rotade tills hon hittade en kort svart klänning med en u-ringning och späts på. Den var super fin.

"OMG! TACK MAMMA HUR SKA JAG KUNNA TACKA DIG! DU ÄR MIN ÄNGEL!" Skrek jag av glädje medans jag hoppade.

"Hahaha vad gör inte jag för dig gumman ?" Sa hon och pussade mig sedan på min panna.

Mamma gick sedan tillbacka till konorsrummet. Jag skuttade till mitt rum och satt på mig den. Jag gick och satt på mig den och den passade perfekt.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

När klockan var 18:30 så var jag klar med allt. Håret var lockat och log fint på mina axlar. Sminket fick bli svart skuggat med eyeliner och toppat med mascara. Jag såg riktigt het. Men sen var ju frågan hur jag såg ut i andras ögon. Jag la på lite läppglans på läpparna som passade till hela outfiten. Jag suckade och satt mig i sängen och tog min mobil. Jag kollade på olika sociala medier och när jag var klar så gick jag ner till köket för att dricka. Jag höll på att dö av törst. Jag tog ett glas från hyllan och tog lite vatten. Vattnet kändes så skönt i halsen när den dämpade törsten.

Plötsligt så ringde det på dörren. Jag gick fram till dörren och öppnade och där stod en riktigt snygg Felix. Jag kunde inte hindra mig själv att spana in honom men det gjorde även han, fast på mig.

"Wow! Du är riktigt vacker" stod Felix rikigt förvånad. Jag blev generad och jag kan lova att jag ser ut som en tomat när jag är generad.

"Du är också ganska snygg" log jag och möte hans ögon.

Jag hörde ett harkel bakom mig och jag vände mig och inte mindre än mamma stod där.

"Och vem är denna läckerbiten ?" Sa mamma och blinkade med ena ögat mot mig.

"Mamma vi måste dra nu och jag vet inte när jag kommer hem så du behöver inte sitta uppe hela natten"

"Okej men ta det lungt. Jag vill inte bli mormor nu" Log hon extra stort.

Herregud jag höll på att dö.

"Mhhm... Okej bra hejdå" Sa jag fort och drog Felix i armen ut ur huset.

_____________________________________

Heej igen!
Nu kom det ett till kapitel och jag ska försöka att bättra mig med att skriva.
Hahaha i näste kapitel ska det hända lite mer saker men jag vet att det kanske var lite långtråkigt men jag lovar det blir bättre :)
Iaf hoppas ni gillade detta kapitel så ses/hörs vi eller nått i nästa :)

Kraaam T❤

En vanlig tonåring (pausad på obestämd tid)Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora