~Kapitel 20: Överraskningen~

1.1K 41 8
                                    

~Novalies Pers~

SO lektionen hade precis börjat och vi skulle jobba med Sveriges alla kungar. Vilket var as tråkigt. Madison satt brevid mig och va lika ointresserad som mig. Jag satt lite i smyg med mobilen och skrollade på Instagram när jag fick ett meddelande.

_______________________________
Från: Felix
Tid: 09:24
Ser att du är fokuserad på lektionen ;)
_______________________________

Jag log smått och vände mig om eftersom att Felix satt bakom mig. Han möte min blick och log smått till mig. Jag vände min blick tillbacka till mobilskärmen och lät mina fingrar dansa på skärmen.

_____________________________________
Till: Felix
Tid: 09:26
Du ser också väldigt koncenterad på vad Gunilla säger ;)
_____________________________________

Han svarade snabbt tillbacka.

_______________________________
Från: Felix
Tid: 09:27
Vill du hänga efter skolan ?

_______________________________

__________________
Till: Felix
Tid: 09:30
Why not ? ;)
__________________

Jag vände mig och möte Felix blick igen. Han var lika snygg som alla andra dagar. Han hade idag ett par slitna jeans och till det en blå vit huvtröja. Rikigt snyggt. Håret låg perfekt på hans huvud. Helt enkelt rykande het.

"Novalie! Kan du va snäll att svara på frågan ?" Det var Gunillas röst. Helvete! Jag vände mig sakta om och möte hennes stränga ögon. Om jag bara hade lyssnat...

"Ehmm.. Aa.. Svaret är ....Gustav den första ...?" Svarade jag osäkert.

"Fel. Du får börja lyssna mer på lektionen." Sa hon sträng och sen så svarade nån annan på den fråga jag precis hade fått. Bra där Nova...

När skolan var slut så sa jag hej då till Madison och sen så stod jag och väntade på Felix. Efter kanske 5 minuter så kom han på klädd och hade mopedhjälmen under armen.

"Tjeena Novis. Sorry att du var tvungen att vänta. Annika var tvungen att snacka med mig."

"Gör inget döh."

"Bra. Hoppas att du gillar överraskningar." Blinkade han flörtigt.

"Vad är det för överraskning ?" Frågade jag nyfiket.

"Det kan jag ju inte säga smarto. Då blir det ju ingen överraskning." Log han busigt. Vad är det nu han har gjort...?

Han tog sin lediga hand och flätade ihop den med min hand.

Okej, jag ska va ärlig. Jag tycker om Felix. Mer än kompis. Galet mycket. Min kropp blev alldeles varm när vi hade samman flätande händer.

Han drog mig mot entrén och sekunden efter så var vi ute i den kalla luften. Vintern va på väg. Usch! Nått jag hatar är att frysa.

Vi gick mot hans moped. Han hoppade graciöst på och jag gjorde det lite klumpigt men jag satt nu bakom honom.

"Redo ?" Frågade han.

"Redo."

Och sekunden efter så var vi på väg till överraskningen.

När vi stannade så var vi i en skog. Skogen var otroligt mysig. Även om vintern höll på att komma så lös solen. Så solen reflekterade trädens alla olika färgade blad. Och man kunde även hör fåglar kvittra.

"Vad vackert det är här."

"Visst är det." Sa Felix. "Kom." Han tog min hand igen och vi begav oss in i skogen. Det fanns en stig som vi följde. När stigen tog slut så möte jag en vacker syn.

Det var vid havet på klipporna. På en av klipporna låg det en filt och på filten så stod en picknickkorg. Man kunde även höra hur vågorna stötte imot klipporna. Det var verkligen super vackert. Det var som en dröm.

"Tadaaa." Sa Felix och slog ut händerna som var riktad mot picknicken.

"Det är jätte fint Felix!" Sa jag helt chockad. Hade han gjort detta för min skull ? Bara för min skull ? Det är.... Jag kan inte hitta ordet. Det är otroligt.

"När gjorde du detta ?"

"Jag bad min pappa att fixa det när jag sms:ade med dig på So:n. Och jag tänkte att vi kunde lära känna varandra lite mer." Log Felix stort.
Herregud... Han anstängde sig.

"Kom." Sa han och led mig mit filten. Jag satt min ner och det gjorde även Felix.

"Jag hoppas att du är hungrid."

"Det är jag." Skrattde jag smått. Detta var verkligen sjukt. Men otroligt gulligt.

Han öppnade picknickkorgen och tog ur all innehåll. Choklad doppade jordgubbar, läsk, smörgåsar, godis, chips och vit choklad. Jag kände att det började vattna sig i munnen.

"Så vad vill du ha ?" Sa Felix och möte mina ögon. Och där drunknade Nova.

"Jag vill gärna ha choklad doppade jordgubbar."

"Okeej." Han tog fram choklad doppade jordgubbarna och tog en mellan sitt tumme och pekfingret.

"Är det okej om jag matar dig ?" Jag nickade som svar. Han stoppade sakta i halva jordgubben i munnen och jag bet av. Åhhhh så god den var. Det var som att gå på moln. Likadant som min och Felix kyss. Jag kunde inte glömma hur underbar den var.

"Vad rodnar du åt ?" Fan rodnar jag ? "Jag kom att tänka på kyssen vid musiken." Jag rodnade mer. Toppen.

"Det kommer jag aldrig att glömma." Log Felix.

Vi satt i en timme och pratade verkligen om allt mellan jord och himmel. Ju mer vi pratade, ju mer kär blev jag. Vem kunde tro att jag skulle bli kär i Felix ? Och att vi skulle sova i samma säng. Då kom jag på det.

"Vad var det du skulle säga när du sov hos mig ?"

Felix stelnade till och man såg att han inte var beredd på frågan.

"Ehhm... Det var inget..." Sa han osäkert.

"Jo men kom igen. Jag lovar, jag dömmer inte." Log jag snällt mot honom så att han skulle känna sig mer bekvämd.

"Det är s-s-så att ja-a-ag ...."

"Att du ?" Jag höll på att dö av nyfickenhet.

"Att jag g-g-gillar dig m-m-mer än en vän." Stammade han tyst ut så att man knappt kunde höra det.

______________________________________

Heej alla fina! ❤
Vad tycker ni om detta kapitel ? Jag själv tycker att det var fett romantiskt av Felix. Och så är det också alla ❤- dag. Hur har ni spenderat den ?
Iaf Felix berättade för Nova att han gillade henne och hur blir hennes svar på det ? Det får vi vänta på ;)
Erkänn att jag äger på att avsluta det på ett as bra sätt ;) Ni hatar säkert mig eftersom att ni nu får vänta men jag vet att ni förlåter mig :*
Iaf vi hörs i nästa kapitel.

Kraaam T❤

En vanlig tonåring (pausad på obestämd tid)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora