~Kapitel 17: Utskällningen~

921 37 2
                                    

~Novalies Pers~

Det var som att gå på moln. Kyssen var intensiv och väldigt ljuv. Felix blev chockad över att jag lutade mig fram och mötes hans rosiga läppar. Men först så stod han bara och var helt stel men tillslut så slappnade han av och han la händerna på min midja och tryckte sakt mig mot sin kropp. Kyssen varade säkert i 1 minut eller 2 men för mig så kändes det som 1 timme.

Men tyvärr så kom verkligheten ikapp. Jag drog mig sakt ur och jag saknade hans läppar mot mina. Jag höjde blicken och möte hans blick. Han blick var intensiv och hungrade efter mer.

Jag drog mig sakta ur hans famn och jag saknade redan värmen som han hade. Är jag kär ? Det får jag ta reda på senare. Jag tittade runt i rummet och alla blickar va på oss. Vissa hade även sin mobil högt i handen och antagligen så fota de eller filmade de. Och för att kommentera: Molly var rasande. Hela hennes ansikte var knallrött pga att hon var förbannad. Rikigt förbannad.

"Vem fan tror du är jävla hora!!" Skrek Molly och drog mig hårt ifrån Felix. Och en sekund efter så kände jag en brännande smärta på kinden så att jag föll till marken. Den jävel slog mig på min fucking kind! Ju jävlar....! Innan jag hann göra nått mot Molly så kände starka armar runt min midja som drog mig från golvet. Det var Felix.

"Lugna ner dig Novis" Viskade han i mitt öra med en röst som var super gullig. Är jag verkligen kär i Felix ? Felix Sandman ? Jag ställde mig upp med ragliga ben och försökte få tillbacka min balans. Jag såg att Molly va mittemot mig fast med en annan kille i klassen som försökte få oss isär. Jag tror han heter Jonatan. Han har gyllen blont hår och är muskulös. Han har även havsblåa ögon. Han är faktiskt het. Jag lät min blick glida över klassrummet men min blick stannade hos Ogge och Oscar. Dom var både chockad. Jag kan förstå det. Jag såg även att Oscar hade en svart blick på mig och Felix. Han såg nästa ut att va.... Avundsjuk ....? Vänta va ? Avundsjuk på vad ? Jag fattade verkligen inte. Men när Oscars blick var riktad mot mig så ändrades hans ögon mot svarta till vänliga och oroliga ögon. Han var alltså orolig för mig. Gulligt.

"Men vad har hänt här ?!" Skrek Patrik arg och alla elever blev helt stela. Han spände blicken på mig och Molly och redan då visste jag att jag var illa ute.

"Till mitt kontor NU!" Jag suckade och följde tyst efter honom till hans kontor, även Molly gjorde det.

Utskällningen blev inte så farlig. Bara att vi skulle sköta oss annars så skulle vi bli avstängda. Vilket jag tyckte var ett lindrigt straff. Och självklart så hade Patrik dragit ut på det så att vi slutade senare än vad vi skulle. Tack. Jag gick mot mitt skåp för att ta min väska och jacka. Korridoren var så där läskigt tyst. Obehagligt. Molly hade inte sagt nått efter pratet vi hade. Hon gick bakom mig för att göra samma sak. Jag böjde mig ner och slog in min kod. Jag öppnade den gråa dörren och tog väskan och drog på mig snabbt jackan. Jag stängde dörren och skulle precis gå till entrén men jag hindades.

"Jag är ledsen för det jag gjorde mot dig Novalie" Vänta va ? Sa Molly precis förlåt ? Herregud, jorden går under snart.

"Jag vet inte vad som flög i mig, jag var bara avundsjuk på att du får båda killarna"

"Vadå båda killarna ?" Nu var jag förvirrad.

"Felix och Oscar"

"Nae, jag får dem inte absolut inte"

"Joo, har du sätt hur dom ser på dig ? Dom ser dig som om du var jordens vackraste människa i världen"

Jag stod där tyst och förvirrad. Jag visste inte vad jag skulle säga. Jag öppnade munnen för att säga nått men stängde den snabbt efter. jag nickade sakta. Jag var verkligen chockad. Inte kan väl båda gilla mig ? Det går ju inte ihop ? Fast Oscar såg ut som att han var avundsjuk för kyssen jag gav till Felix. Jag vet inte vad jag ska tro.

"Okeej tack Molly och jag tar emot din ursäkt. Hej då, ses imorron" Sa jag och vände mig snabbt och gick mot entrén.

När jag kom ut i den kalla luften så kom jag på en sak. Hur kommer jag hem ? Jag får väl gå hem. Jag suckade och tog tag hårt i väskan och började gå den långa vägen hem. Det tar ungefär 1 timme att gå hem, vilket inte gör mig så glad eftersom att det är svin kallt ute.

När jag var halvvägs hem så hörde jag en moped bakom mig. Jag vände mig sakta om och såg en moped komma in rullade mot mig. Föraren hade en hjälm på hvudet så jag kunde inte se vem det var. Men när mopeden stod stilla så tog föraren av sig hjälmen och då såg jag vem det var. Oscar.

"VIll du ha skjuts hem ?" Sa Oscar med ett snett leende.

"Ja gärna, jag håller på att frysa ihjäl" Jag gick närmre mopeden och kastade mig bakom Oscar och satt mig till rätta. Jag la mina armar om hans midja, hårdt.

"Du måste ha den" Sa han och pekade på hjämen.

"Naae det går bra döh, jag fick låna den förra gången jag åkte så nu kan du få ha den" Sa jag och log stort.

"Du är väldigt envis du" Sa Oscar och satt på sig hjälmen. Sen så gav vi oss av.

Väl framme vid mitt hus så skuttade jag av mopeden.

"Tack för skjutsen Oscar. Det var rikigt snällt" Log jag stort.

"Det var så lite"

"Hej då, vi ses imorron" Sa jag. Jag ville in i värmen. Jag frös så in i bomben.

"Hej då Novalie, ses" Sa han och satt på sig hjälmen och körde iväg ifrån mitt hus och min gata. Jag vände mig om och gick med trötta steg mit trappan för att gå in. Vilken dag det har varit. Det tar ju kål på mig.

Värmen slog mig hårt i ansiktet. Det var cerkligen varmt.

"Novalie ?" Ropade mamma. Hon verkade va arg.

"Aaa"

Mamma gick in i hallen med ett förkläde på sig. Hon måste alltså baka nått.

"Och om jag får fråga vart har du varit och varför åkte du en moped utan hjälm ?" Sa mamma med en sträng röst.
Fan mamma är arg, detta kommer inte sluta väl...
_____________________________

Heej alla!❤
Såå hoppas ni är glada för att det kom ett kapitel ;)
Jag är faktiskt nöjd med det. Mycket har hänt på bara två kapitel ;)
Men vad kommer hända mer ? Den frågan får ni vänta på med svar❤
Iaf så hörs vi i nästa kapitel❤

Kraaam T❤

En vanlig tonåring (pausad på obestämd tid)Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora