~Kapitel 10: Galen i henne x2~

947 36 9
                                    

~Novalies Pers~

Jag bara bara stirrade på skärmen. För det första, jag hade aldrig gett ut mitt rummer så vem fan kan det va ? För det andra, vem är det ? Och för det tredje, borde jag följa det ? Jag hade inte märkt att jag hade slutat andas tills mina lungor skrek efter luft. Jag tog tre andetag och la ifrån mig mobilen. Jag orkade inte att gå och borsta tänderna så jag kröp bara ner under täcket och försökte sova. Men jag kunde inte sova. Det fanns bara en tanke. Vem var det som hade skickat meddelandet ?

~~~~~~~~~~~~~~~~

~Oscars Pers~

Jag vaknade utan att jag inte hade ont i huvudet.. Så idag så skulle det bli att gå till skolan. Jag reste mig upp och fixade iordning mig. När jag hade ätit frukost så gick jag till hallen och tog på mig skorna och jackan. Jag tog mobilen, väskan och moppenycklarna och även hemnycklarna. När jag hade gått ur huset så låste jag dörren och gick mot min mopped. Jag satt mig på den och satt på mig hjälmen och började åka.

När jag kom vid Novalies gata så såg jag en person med långt blont hår. Hon hade en en vit tröja med Musse Pigg, Kalle Anka och Långben över hela tröjan och sen ett par svarta jeans. Hon hade även en svart skinnjacka på sig. När tjejen vände sig om så var det Novalie. Jag började sakta in och tog av mig hjälmen och möte hennes gröna underbara ögon.

"Heej" Sa jag charmigt.

"Hej" Log hon med hennes perfekta leende.

"Vill du ha skjuts ?"

"Visst varför inte" Log hon igen. Så fort hon log så blev hela min mage som ett zoo. Det var nått speciellt med henne som jag älskade. Hon satt sig bakom mig. Jag räckte min hjälm till henne men innan hon hann protesterade så abröt jag henne.

"Ta den, jag klarar mig" Log jag. Hon bara nickade och satt på sig den. Men hon hade problem att knäppa den så jag hjälpte henne. Jag råkade nudda hennes hud och hela min kropp exploderade utav känslor. Jag var verkligen förälskad i henne. Även om jag inte hade kännt henne så länge så visste jag att hon var min själsfrände. Hon rodnade när jag nuddade henne och hon försökte att gömma det men jag tog tag i henne hacka och riktade henne ansikte mot mig.

"Du behöver inte skämmas över att du rodnar. Du är faktiskt jätte söt när du gör det" Log jag sådär charmigt igen. Nu rodnade hon igen men hon tittade inte bort utan tittade rakt igenom mig. Fan, hon gör mig galen!

~~~~~~~~~~~~

~Felix Pers~

När jag stod i korridoren med Gustav och Adrian och snackade om mopeder. Men när jag tittade mot entrén så såg jag Novalie och Oscar gå brevid varandra. Novalie hade en vit tröja med Musse Pigg, Kalle Anka och Långben över hela tröjan och den tröjan passade verkligen henne. Och hennes blonda hår log så där perfekt över hennes axel. Hon var verkligen vacker. 

"Ehm... Felix ?" Sa Gustav medans han petade på mig och väckte mig ur mina tankar. 

"Vad vill du ?" Sa jag spydigt.

"Chilla för fan! Jag skulle bara fråga varför du tittar in henne." Sa han och pekade på Nova.

"Vad spelar det för roll ? Får man inte spana in nån eller ?" Sa jag surt tillbacka. 

"Herregud, haru pms ?" Käftade Gustav.

Jag suckade och gick mot mitt skåp för att ta materialet för matte. Jag hatar matte. Jag har F i det men jag försöker ändå höja mig i det. Jag smällde igen skåpet och när jag reste min blick upp så såg jag Nova skratta åt nått Oscar hade sagt. Jag kände en gnytta avundsjuka stiga inom mig. Varför var jag avundsjuk ? Jo juste, jag gillar ju henne....

________________________________

Heej!

Här kom det ett till kapitel och tyvärr så blev det inte så långt men det får räcka tills nu. 

Iaf hoppas ni har tagit det lugnt första dagen på året. 2015. Det är sjukt att tiden går så fort. ajg kommer ihåg när jag var 9 xD

Men hoppas ni gillade detta kapitel så ses/hörs vi i nästa :)

Kraaam T<3

En vanlig tonåring (pausad på obestämd tid)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora