~Felixs Pers~
Asså shiiit vad vacker Nova va! Hon var ju snygg innan men nu asså wow!
Vi satt i bilen och var på väg till Mollys fest. Vi satt under tysnad men till slut så avbröt Novalie den.
"Asså jag får be om uräkt för min mamma, hon är lite konstig"
"Haha hon verkar va en snäll mamma"
"Det är hon men hon kan bli lite för mycket"
"Men är du taggad för att festa ?"
"Igentligen så är det min första fest nånsin...." mumlade Novalie.
"Ahaa okeej men håll dig nära mig så löser det sig" Jag sneglade åt hennes håll och möte hennes blick. Hur kunde jag ha missat att hon går i min klass. Hon är ju vacker, söt omtänksa-
Vänta vaa ? Du kan väl inte ha känlor för henne ? Eller ?~Novalies Pers~
Vi började närma hos ett stort vit hus och jag menar det är riktigt stort. Åhhh tänk om jag inte passar in ? Tänk om jag har fel kläder ?
Jag var verkligen nervös och det märkte nog Felix.
"Ta det lugnt Nova. Andas. Det kommer gå bra och du ser helt fantastisk ut. Bara du är med mig så går det bra" Log Felix snällt.
Jag tog ett andetag och öppnade dörren.
Det stank alkohol och musiken dunkade riktigt högt. Jag tittade åt ena hållet och såg vissa sitta på gräsmattan och spy. Stackars dom.
Jag kände att nån tog min hand i sin och det var inte mindre än Felix. Han drog med mig in till huset.
Det var verkligen kaos. Folk dansade, vissa drack, vissa spyde och vissa hånglade. Är det så här en fest är ?
Vi gick mot köket och Felix tog en plastmugg med nån vätska i. Han gav mig även en.
Jag tog den och halsade ner den. Det sved till i halsen med konstigt nog så var det en skön känsla. När jag vände mig om så stod inte Felix där. Typiskt. Jag tittade runt i rummet men jag såg honom inte. Nu höll jag på att få panik igen. Jag gick ut till ett rum son antagligen var vardagsrummet. Musiken dunkade så högt att man nästan inte hade kvar hörsen. Jag var helt fokuserad på att leta efter Felix så att jag inte märkte att jag hade gått in i nån.
"Förlåt det var inte mening-"
Personen vände sig om och där stod person jag minst ville träffa, Molly.
"Novalie ? Vad gör du på min fest ? Jag har INTE bjudit dig hit!"
Plötsligt så försvann musiken och det var alldeles knäppt tyst. Och alla blickar vändes åt mitt håll. Jag hatar att få uppmärksamhet.
"Äru döv eller ?" Sa Molly spydigt.
"Nae jag är inte döv och jag blev bjuden av Felix" Sa jag med en bestämd röst.
"Vänta va ? Felix ? Hörde du inte vad jag sa imorse ? INTE röra eller va med dom!" Jag såg hur Mollys ögon svartnade.
"Sist jag kollade så är du inte min mamma och jag kan göra vad fan jag vill och jag får umgås med vem fan jag vill! " Jag blev alldeles chockad och jag sa så, jag har aldrigt sagt imot nån.
Man hörde vissa runt omkring oss säga : Fight!
Jag visste inte varför men jag kokade av ilska.
YOU ARE READING
En vanlig tonåring (pausad på obestämd tid)
Teen FictionNovalie är en helt vanlig tonåring. Bor i Stockholm, har en underbar familj och lever ett relativt bra liv. Fast hon är utstött i skolan. Ingen vill va med henne. Men en dag så måste hon jobba tillsammans med kändisarna Felix Sandman, Oscar Enestad...