~Kapitel 7: Inbjudan~

947 36 9
                                    

~Novalies Pers~

När jag såg skolan så såg jag Mollys gäng. Molly är den populära tjejen som har kroppen och utseendet. Jag tror att killar tycker att hon är rykande het. Med hennes långa mörkbruna hår ända ner till rumpan och hennes gyllen bruna ögon. Jag hade fallit för det om jag var kille men hennes personlighet kan ta sig där bak. Jag såg att Molly tittade på mig men jag visste att hon inte kollade på mig för jag är ju som sagt onsynlig för alla i klassen. Jag iggar hennes blickar och fortsätter att gå mot entrén. Men jag hinner inte långt innan Molly står framför med ett läskigt leende.

"Heej Novalie" Säger hon med sin pipia röst.

"Heej ??"

"Jag har sätt att du har börjat hänga med OG, Felix och Oscar, och jag tänkte va snäll att varna dig innan det gå förstyr. Ta bort dina äkliga tassar ifrån mina killar. Fattat ? Om jag ser att ni hänger, jag lovar att strypa dig med mina bara händer.Uppfattat ?" Log hon extremt mycket.

"Ehmm.. Okeej ?"

"Bra då är vi överens!" Sa hon och sekunden efter så skuttade hon iväg mot entrén. Jag suckade och begav mig till sist mot mitt skåp.

Väl framme vid skåpet så råkade jag stötta på Felix.

"Näemen tjeena Nova!"

"Nova?"

"Aaa jag kom på det" Flinade Felix stort.

"Snälla sluta kalla mig det"

"Vadårå ? Det är ju gulligt" log han med sitt perfekta leende.
Vänta va ? Sluta tänka så, han bara leker att han vill va din vän! Har du inte fattat det ?!

"Vad ville du ?" Frågade jag och avbröt mina tankar.

"Ehmm..." Han kliade sig nervöst i nacken. Varför var han nervös över att prata med mig. Jag fattade ingenting.

"Det är så att... det är en fest ikväll o-och jag u-u-undrar om du vill h-h-hänga med mig till festen" Log han stelt och nervöst.

Jag blev alldeles chockad! En utav dom snyggaste killen i skolan frågade om jag ville hänga med på en fest ?!?! Hur sjukt är inte detta ?!?! Jag tror jag svimmar....

"Sååå vill du det ?" Avbröt Felix mig i mina tankar.

"Ehhmm... visst varför inte ?"

"Åhhh super! Jag hämtar dig vid 19:00 ikväll"

"Men vet du var jag bor ?" Frågade jag undrande.

"Naaaee... men du kanske kan ge ditt nummer så kan du skriva senare" Blinkade han med ögat lite flörtigt.

"Okeej ge mig din mobil"

Han gav sin mobil till mig och jag gick in på den och skrev mitt nummer och döpte mig till "Nova" bara för att han kallade mig det men det ska han inte få göra på ett tag.

"Varse" Sa jag och gav mobilen.

"Tack Nova" Log han extra stort.

Jag bara himlade med ögonen och öppnade mitt skåp och tog mina saker till Matten.
Det blir min första fest ikväll.... Herregud vem kunde ana detta ....?

_______________________________________

Heej alla fina människor som tar sig tid att läsa haha

Jag har inte haft tid att skriva och så fastnade jag lite men nu är jag tillbacka för tillfälligt haha ❤
Men nuuu ska Novalie gå på sitt första fest nånsin och undra hur detta ska gå....
Och vilken bitch Molly verkar va. Vi får se hur hon blir senare om hon ändrar på sig eller om hon kommer fortsätta va en bitch
Haha det får vi ju se i nästa kapitel  ;)

Men jag ber också om ursäkt att det blev ett sånt kort kapitel men jag ska försöka få nästa ett lite längre kapitel.
Men jag hoppas ni gillade detta kapitel så hörs/ses eller nått i nästa hahha ❤

Kraaam T

En vanlig tonåring (pausad på obestämd tid)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant