~Kapitel 12: Påkommen på toan~

839 34 5
                                    

Heej! Det blev nått konstigt med wattpad så jag skrev på lite på den förra kapitlet så om ni vill fatta bättre så måste ni läsa kapitel 11 igen. Jag ber om ursäkt för detta fel! Vi får hoppas att det inte händer igen. :)

______________

~Felixs Pers~

Det var nått som inte stämmde. Hon hade aldrig haft en röd fläk på hennes tröja under hela dagen än så länge och helt plötsligt så hade hon det och hon hade tagit bort sminker och hon var alldeles röd flammig i ansiktet. Nått var det som inte var som vanligt. Jag måste veta vad som har hänt, men hon verkar inte vilja snacka om det. Jag får snacka om det efter lektionen.

När Svenska lektionen var över så sprang Novalie ut till korridoren. Hon har aldrig haft bråttom. Jag reste mig, tog mina saker och följde strömmen ut mot våra skåp. Väl framme vid mitt skåp så såg jag Oscar och Ogge. Jag öppnade snabbt skåpet, kastade in mappen och smällde hårt igen. Jag gick mot OG och Oscar.

"Vet ni vad som har hänt med Novalie ?" Jag gick rakt på frågan.

"Jag vet inte. Jag la också till det. Nått är fel. Och som jag vet så kommer hon aldrig försenad till nån lektion." Sa Oscar.

Tysntaden la sig och vi tre stod och funderade.

"Men sa hon inte att hon va och snackade med skolsyster ?" Sa Ogge helt plötsligt och avbröt tystnaden.

"Ja ?"

"Men fattar ni inte ? För att få veta om hon berättade sanningen så skulle vi kunna gå till skolsyster och fråga. Hallå är ni efterblivna eller ?" Sa Ogge.

"Du är efterbliven." Sa jag åt honom. Han bara lipade som svar sen så begav vi oss till skolsyster.

~Novalies Pers~

När lektionen var slut så sprang jag ut ur salen så fort jag kunde. jag gick mot mitt skåp, öppnade det, slängde in mappen och stängde hårt igen den. Jag tog fram mobilen och klockan visade 13:00 och nästa lektionen skulle börja om 30 minuter så jag behövde inte stressa. Jag bestämmde mig att gå på toan utanför skolsyster för att se om såren hade blivit värre och om det hade börjat svullna i ansiktet. Väl framme vid toan så gick jag in. Jag gick inte sakta längre utan det hade gått över. När jag var fullt inne i att fixa mitt ansikte så hörde jag röster utanför dörren.

"Titta killar, hon är ju inte äns här och det står på tavlan att hon ska komma imorron. Så det betyder att hon inte har varit här idag. Och vad innebär detta ?" Det var en kille som snackade. Men snackade han med sig själv ?

"Det betyder att Novalie ljög. Att det hände nått annat men vad skulle annars ha hänt ?" Sa en till killröst. Jag stelnade av oro av vad jag precis hade hört. Men varför pratar de om mig ? Och känner jag dessa killar ?

"Men vet ni vart hon tog vägen ?" Den där rösten kände jag igen. Så han hade asså forskat om hela min sak ? Det var Felix som pratade. Och dom andra killarna måste ju i så fall va Ogge och Oscar. Men vad gör jag i denna situation ? Dom vill antagligen snacka med mig om vad som igentligen hände och det kan jag inte säga. Och om jag pratar med dom så kommer jag få mer stryk av Molly. Varför blev helt plötslig mitt liv jobbigt ?!

"Nae men jag måste gå på toan först om vi ska gå och leta." Fan! Måste du gå nu ?!

Jag hörde stegen närma sig toan och jag höll på att få panik. Vad fan gör jag ? Det finns ju ingen stans att gömma sig så hur gör jag utan att de ser mig ?!?! Plötsligt så ryktes handtaget ner och jag höll på att dö av svett. Snälla Karma, va snäll mot mig nu...."Hörrni killar! Det är nån som är inne!" Efter att antagligen Oscar eller Ogge sa det så hörde jag flera steg mot toan. Ogge eller Oscar rykte igen och snabbare och oftare.

"Hallå är det nån här inne ?" Sa Felix.

Jag måste ju säga nått så jag försökte göra så att min röst lät mörkare och skulle precis svara när dörren for rakt upp. Och det var jag inte beredd på så där stod jag, Novalie på en toa och möte 3 par ögon som tittade på mig. Tack Karman....

"Novalie ?..... Är det du ?..."

________________________________

Helt ärlig, jag vet inte hur jag kommer på kapitlets namn xD Jag är fan konstig. Näemen tjena värsta nyheten och allt hahaha xDD

Men iaf så blev det lite pinsam stämning när Noavlie blev påkommen på toan hahah det låter så snuskigt hahah xD Men det var faktiskt skoj att skriva detta kapitel.

Som ni kanske märker så börjar man komma in i handligen lite mer och det är både kul för er och mig för det blir mer action ;)

Men hoppas ni gillade detta kapitel så hörs vi i nästa :)

Kraaam T♥

En vanlig tonåring (pausad på obestämd tid)Where stories live. Discover now