~Kapitel 15: Pinsama Föräldrar~

991 42 9
                                    

~Novalies Pers~

"Vad vill du snacka om ?" Sa jag medan jag satt mig brevid honom på trappstegen. Mamma och Pappa hade precis gått in i huset och skulle säkert fixa maten eller nått. Felix kollade ner på sina händer och man såg att han var ångrade sig. Vad vet jag inte.

"Jag ber om ursäkt för att jag inte brydde mig om dig tills vi skulle jobba ihop. Jag är verkligen ledsen. Och-"

"Det är okej. Jag blev bara arg förut" Avbröt jag honom. Han lyfte sin blick och vände den till mina ögon. Han tittade djupt in i mina ögon. Jag kunde se att han menade det han sa. Han var verkligen ledsen. Vi satt säkert så där ett tag och bara tittade varandra i ögonen. På nått underligt sätt så var det ganska mysigt. Ingen sa nått, vi bara satt och tittade.  Men denna fina moment varade inte länge. Den avbröts genom att mamma öppnade ytterdörren och stack ut huvudet. Jag avbröt snabbt min kontakt med blicken med Felix och vände den till mamma. Man såg att hon var chockad över att vi satt som vi satt. Snacka om pinsamt... Jag kände att mina kinder blev röda. Toppen...

"Det är mat nu Novis" Ajuste nämde jag att mamma kallar mig det fulaste smecknamnet nånsing ? Novis. Visst är det fult ? Jag nickade lätt åt mamma och reste mig upp. Även Felix gjorde det.

"Kan du ge mig en minut mamma ?" Vände jag fråga mot mamma. Hon nickade till svar och sekunden efter så hade ytterdörren stängts.

"Gulligt smecknamn" Flinade Felix stort. Jag himlade med ögonen och slog löst Felix på armen.

"Aj!" Skrek Felix.

"Oj förlåt det var inte meningen att-" Sa jag panikslaget och höll för munnen med handen.

"HAHAHA! Du gick på det!" Skrattade Felix hysteriskt. Jag bara himlade med ögonen och vände mig om för att gå till dörren men nån drog bak ifrån dörren. Vad faa-

"Inte tänkte du väl gå utan att jag har fått nån kram ?" Flinade Felix flörtigt. Jag suckade och gav honom en snabb kram. Men när jag skulle sluta upp att krama så hindrade han mig och drog mig tillbacka till kramen.

"En liten stund till" Viskade han.

"Du vet väl att jag måste gå nu ? Du vet maten ?" Viskade jag tillbacka

"Det kan vänta"

"Det kan det inte" Sa jag och ryktde mig ur hans grepp. Och tur var att jag kom ifrån hans famn. Missföstå mig inte jag skulle lätt kunna göra det igen men helt ärligt så känner jag inte honom. Fine han är med i ett band och sjunger bra. Dansar även bra. Men vad är hans favoritmat tex ? Fattar ni ?

"Hej då Felix" Log jag mot honom och begav mig mot värmen.

"Heej då Novis"

~~~~~~~~~~~~~~

Har ni nånsin varit precis med en killkompis och sen så har du föräldrar som frågar ut om killen och hur han är och vad han gör osv ? För det gjorde mina efter att jag hade snackat med Felix. 

"Så vem var killen ?" Frågade mamma med ett höjt ögonbryn.

"En kille i min klass" Svarade jag kort.

"Är han snäll ?" Mamma igen.

"Jaa"

"Är han oskuld ?" Den frågan kom ifrån pappa. Jag höll på att drick och allt vatten jag hade i munen låg nu på tallriken och maten låg och flöt i den. Det såg riktigt äkligt ut.

"Inte vet jag!" Sa jag med en bestämd röst. Pappa bara nickade till svar.

"Hur länge har ni träffats ?" Mamma igen

"Ett tag"

"Hur långt ?" Mamma igeeen.

"Inte fan vet jag ?! Det är inte så att jag räknar det!" Skrek jag irriterat ut. Tystnaden la sig över oss och var av oss fokuserade på maten. Min mat var ju blandat med vatten. Jag suckade. Varför händer det alltid mig ?....

"Tack för maten" Sa jag kort och reste mig upp. Jag tog tallriken och besticken och gick mot diskmaskin. Jag ställde in allt och skuttade upp till mitt rum. När jag var i mitt rum så gick jag mot min dator och satt igång min Spotify och satt på högtalarna och satt igång en låt. Bed of lies med Nicki Minaj och Skylar Grey. Faktiskt en grym låt. Jag dansade så där vilt som man brukar göra när nån inte är i närheten. Helt ärligt så vet jag inte vad jag skulle göra utan musik. Musik är mitt liv.

När klockan började bli sent så stängde jag av låten och fixade iordning mig för min underbara säng. Min säng är min man. Han är mjuk och alltid mysig. Han finns alltid hos mig även om jag är ledsen eller glad. Ni kanske tycker jag är galen men det är sån jag är. När allt var fixat och låg i sängen så låg även Batman i sängen. Jag släckte lampan och det tog inte lång tid innan jag sov.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag vaknade av att mitt alarm ringde Jag satt mig i sängen och sträckte på mig. Helt plötsligt så plingade min mobil till. Och det plingade säkert 100000 gånger. Jag är seriös. Jag sträckte mig mot mobil och öppnade den. Instagram saker hade hänt. Jag drog mitt finger över skärmen och slog in koden 2790. När jag kom in på händelsen så tappade jag hakan. Helt ärligt. Det var en bild på mig och Felix som stod och kramades. En bild ifrån igår. Och komentaren på bilden löd: Jävla slampa! Hon har tagit Felix ifrån oss! HORA!. Jag bläddrade ner på alla komentarer och det var ifrån Hora till Slampa till Slyna och till Jag ska fan döda dig. Jag la inte märken tilla att mina kinder va blöta. Dom vet iaf vad dom ska skriva för att såra nån...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

När jag kom innanför entrén dörren så strirrade alla på mig. Säkert pga bilden. Jag ingnorerade alla blickar och begav mig mot mitt skåp. På andra sidan av mitt skåp så stod ett tjejgäng och jag fattade direkt att dom snackade om mig.

"Har ni sätt bilden ?" Viskade en tjej. Jag kände inte igen henne iaf.

"Mhmm... Hon tror att hon är nått bara för att hon hänger med halva The Fooo" En annan tjej.

Jag tog Matte mappen och smällde igen skåpet hårt för att visa att jag lyssnade.

"Tror ni att hon hörde ?..." Viskade en tjej.

Jag ställde mig upp och begav mig mott Mattesalen. Detta kommer bli en jobbig dag....

_____________________________

Heeej alla fiiina!♥

Titt det kom ett kapitel till slut ;)

Värdelös kapitel om du frågar mig. Asså jag suuuger på att skriva juu :/  Och jag kommer inte på vad som ska hända längre :/ Ni får gärna komma med idér för jag skulle bli super glad för det så att jag kunde få lite mer idér och se hur det går.

Iaf hoppas ni gillade detta kapitel så hör vi i nästa :)

Musik Tips: Bed Of Lies med Nicki Minaj och Skylar Grey ;) Hahaha det stod ju i texten men den är faktikst as bra ♥

Kraaam T♥

En vanlig tonåring (pausad på obestämd tid)Where stories live. Discover now