~Kapitel 6: Sanning eller Konsekvens?~

1.2K 36 3
                                    

~Novalies Pers~

Resan till Felix var skräckinjagande. Jag hade mina armar hårt lindad runt Oscars midja. Jag tror han hade svårt att andas pga mig. Jag kastade mina ben över moppen och landade mjukt på avfarten till Felixs hus. Efter mig så kom Oscar och hjälpte mig att ta av hjämen och la den sedan i facket på moppen. Felix och Ogge var redan klara och begav sig till huset. Jag var alldeles chockad av hur fint huset var. Det var väldigt stort och man märkte att Felix's föräldrar var rika. Vi gick till ytterdörren och gick in i värmen.

"Vad ska vi göra då?" Sa jag när vi hade tagit av oss ytterkläderna och nu satt på den vita stora U-formade soffan.

"Vi kan väl spela Fifa 2015 ?" Sa Ogge med bus i blicken.

"Aaa varför inte ?" Svarade Felix.

"Vill du det då?" Sa Oscar och riktade frågan till mig.

"Ehhh... visst" Sa jag och himlade med ögonen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Det slutade med att jag sög helt och hållet. Jag sög verkligen på spelet, men killarna var as duktiga enligt mig. Det slutade med att Oscar vann hela turnéringen vi hade och Felix och Ogge blev inte så glada.

"Du hade bara tur idag..." Muttrade Felix surt.

"Håller med..." Muttrade även Ogge surt.

"Hahaha ni är jue helt enkelt dåliga förlorare!" Garvade Oscar.

Både Felix och Ogge skickade mördar blickar åt Oscar. Det såg så löjligt ut när dom både satt i hörnet i soffan och surade. Jag försökte att inte fnissa men tillslut så kunde jag inte hålla mig.

"Men vad ska vi nu göra ? Eller ska ni två sitta och sura hela dagen eller?" Sa Oscar.

"Naae men kan vi inte köra sanning och konsekvens?" Sa Felix helt plötsligt.

Alla nickade och satt sig i en ring.

"Jag börjar!" Halvskrek Felix.

"Oscar sanning eller konsekvens?"

"Sanning"

"Har du känslor för någon just nu ?" Flinade Felix.

"Ehmm...jaa..."

"Okej min tur" Sa Oscar och vände sig åt mitt håll.

"S eller K?"

Jag funderade, om jag tog konsekvens så skulle han göra nått elakt så jag körde på det säkra kortet.

"Sanning."

"Om du fick välja en av oss, vem hade du hångla med?" Flinade Oscar stort.

"Hmm... i så fall Oscar" Jag rodnade.

Oscar vart helt plötsligt jätte mallig och visade upp sig lite "väl" mkt för Felix och Ogge.

"Juste min tur, hmm.. Ogge s eller k?"

"Jag tar konsekvens bara för att ni andra är fega!" Sa han och mallade upp sig (WTF mallade XD)

"Hmm...." Jag tänkte, skulle jag va snäll eller inte..? Jag kännde att idag så ville jag va elak.

"Du ska ringa till en kille i klassen och då ska du säga att du tycker han är sexig och att du vill knulla honom riktigt jävla hårt så att han inte kan gå" Jag tittade på Ogge och han var helt chockad. Det var även Felix och Oscar men till slut så började de as garva.

"Du är fan as smart jue! Sa Felix och tog upp handen till en high-five. Jag gav han en high-five och även jag började garva.

Ogge satt helt tyst och man såg att han inte vill göra det.

"Kom igen nu OG! Gör det! Eller är du inte lika mallig som du var eller?" Sa Oscar och skrattade.

"Regler är regler...." suckade Ogge och gick för att hämta hans mobil. Han kom tillbaka och tog fram kontakterna på mobilen och valde Albin, han som går i vår klass.

"Högtalare ska va på!!" Skrek Felix.

Ogge suckade och tröck på högtalar symbolen.

"Tja Ogge!" Svarade Albin.

"Tjena"

"Vad vill du för nått?"

Ogge tittade på oss och vi höll på att dö av garv.

"Jag tycker du är riktigt jävla sexig och jag vill knllada dig så hårt att du inte kan gå."

Felix, Oscar och jag kunde nästan inte hålla oss längre.

"Okeej....." Sa Albin och det blev värsta stela tystnaden. Ogge var helt röd i hela hans ansikte och jag visste att han skulle ge igen.

"Men jag måste dra nu" Sa Ogge och tröck samtalet så fort att Albin inte skulle svara på nått. Jag höll seriöst på att dö av garv.

Ogge såg på mig med en mördande blick och jag visste att han skulle göra nått mot mig.

Vi höll på ett tag men när jag kollade på mobilen var klockan 22:02.

"Shiiit jag måste hem" Sa jag och reste mig upp.

"Vill du ha skjuss?" Frågade Oscar med hans snälla ansikte. Han såg ju aaaaas snygg med hans blåa ögon och hans läppar. Han var helt enkelt perfekt. Vänta vad? Har jag känslor för honom?! Naae han hade aldrig lagt märke på mig innan så, naae, bara nej.

"Tack men jag går hem" Sa Jag och gick mot ytterdörren, tog min jacka och satt på mig mina skor och begav mig hem till mig.

Det var kallt ute men det var ändå skönt att få frisk luft. Efter kanske 20 minuter så såg jag mitt hus. Jag sprang den sista biten och när jag kom in så tog jag av min jackan och skorna och begav mig till badrummet och fixade mig för kvällen. (xD) Jag tog min oversize tröja som jag tog på mig och la mig sedan i sängen. Så fort jag nuddade kudden så sommnade jag.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag vaknade av alarmet  och jag var redan trött på alarmet även om att den hade ringt en gång. 3:e gången den ringde så reste jag mig ur sängen och stängde av. Jag gick sedan ner för trappan till köket för att äta frukost då jag hittade en lapp från min mamma.

Hej Gumman!

Jag och Pappa ska gå på en middag sen på kvällen så vi kommer hem sent. Men det finns matlåda i frysen så det är bara att ta nått och värma. Ha det så skoj i skolan!

Puss Mamma ♥

Hahahah skolan är juu så roligt att gå till... Mamma som tror att jag ÄLSKAR skolan vilket jag inte gör. Att gå upp tidigt är det värsta jag vet.... Jag åt min frukost och gick upp och la på foundation, conceler, mascara och ögonbrynspenna. Jag valde en magtröja där det ståg: Come At Me Bro!. Som jag hade gjort i slöjen. Jag fick ett A i den uppgiften. Till det så tog jag ett para svarta jeans och en huvtröja. Sen så gick jag ner, satt på mig mina converse och jackan och låste dörren och begav mig sedan till skolan.

____________________________________________________-

Shiiit! Förlåt att det blev ett sent kapitel! Mycket har hänt i skolan och mkt plgg osv. Jag har SO-prov imorron och jag vet inte äns vad man ska göraa! Jag håller på och få panik XD Men nu kom det och jag tänkte att det skulle bli långt för liksom ett förlåt ahhah ;) Det blev över 1000 ord.

Tack såååååååå mkt för 330 som har läst! Seriöst jag blir jääätte glad när jag såg det. Att lilla jag kan skriva så bra hahah skooojaaa ;) xD

Men seriöst nu ahha hoppas du gillade det :* Ska försöka skriva ett kapitel så snart jag kan :)

Puss T♥

En vanlig tonåring (pausad på obestämd tid)Where stories live. Discover now