~Kapitel 5: På väg till Felix~

1.1K 31 0
                                    

~Novalies Pers~

När jag hade lämmnat min jacka och väska i skåpet så tog jag musik-mappen och begav mig till musiksalen. Jag var inte taggad att ha musik. Oscar har betet sig annorlunda mot mig vilket jag tycker är skumt. Nått var på lurt. Jag öppnade dörren som ledde in till salen. När jag kom in så satt redan Ogge, Oscar och Felix vid ett bord. Jag tittade hastigt mot deras håll och precis då tittade Oscar upp. Hans blick möte min men jag vek undan min blick så fort vi tittade på varandra. Jag tryckte mappen mot mitt bröst och gick och satt mig vid ett bord vid hörnet som var tomt på. Jag satt mig ner och la mappen framför mig och reste min blick mot Patrik som stog och pratade om noter. Tydligen så var vi tvungna att lyssna på det. Plötsligt kom det nått mot mitt hvud. Min blick gick över klassen för att se om nån var skyldig men alla var antagligen inne i det Patrik sa eller höll på med mobilen. Jag drog igenom mitt hår för det är en sak jag brukar göra när jag är osäker. När jag gjorde det så kände jag nått. Jag märkte att det var en lapp och tog den mellan mina fingrar och satt där och tvekade om jag verkligen skulle läsa den. För det hade hänt innan att jag hade fått lappar fast det stog inte så snälla saker där i. Jag tog tillslut modet och veklade ut den.

Vi killar hade tänkt att dra hem till Felix för att diskutera arbetet och eftersom du är med så tänkte jag fråga om du ville hänga med? // Oscar :)

Jag satt där som stum. Ville dom populära killarna att jag skulle hänga med dom hem till Felix? Asså vad händer helt plötsligt. Jag började känna mig illa mående pga allt tänkande.

Skärp dig Novalie! Andas djupa andetag!

När jag hade tänkt så skrev jag:

Okej men det handlar bara om arbetet inte nått annat för då går jag så ni vet! // Novalie

Jag knögglade lappen och sneglade åt Oscars håll. Han såg på mig och reste sig upp för att hämta nått och passerade mig och tog lappen ifrån min hand. Han gick fram till Patrik och frågade om en sak och han fick det och begav sig till sin plats.

~~~~~~~~~~~~~~~~

När musik lektionen var slut så la jag alla papper i mappen och reste mig upp och begav mig till mitt skåp. Tyvärr så gick inte planen så bra för när jag var nästa vid mitt skåp och råkade jag gå in i Oscar och hela mappen flög till den smutsiga bruna golvet. Jag dök ner till mappen för att ta upp den och det gjorde även Oscar.

"Förlåt det var inte meningen" Sa Oscar med ånger i rösten.

"Ta det lugnt, det är inte ditt fel. Det var Jag som gick in i dig för jag inte såg vart jag gick. Så förlåt." Sa jag.

"Förresten när skulle vi till Felix?" Kom jag på mitt i allt.

"När skolan har slutat. Du kan stå och vänta vid parkeringen så syns vi där" Log Oscar.

Jag nickade, tog min mapp och gick till mitt skåp utan att stötta på nån mer.

~~~~~~~~~~~~~~~~

När skoldagen var över så var jag rätt så nervös för det första: Dom populära vill vara i samma rum som den utstöttade jag, det andra: Jag har inte drömutseendet och för det tredje: Jag hade på mig mjukisbyxor och en huvtröja. Så jag förstod ingenting. Jag öppnade skåpet och tog min jacka och väska och begav mig till parkeringen. Väl där så ser jag tre mopeder. Tre förare med hjälm. Jag tittade runt om jag såg Oscar men det gjorde jag inte. Plötsligt så tog ena föraren av sig hjälmen och när jag såg vem det var så blev jag chockad!

Det var Oscar! Han la hjälmen på hantaget och smidigt klev av mopen och började gå åt mitt håll.

"Ska vi åka dessa dödsmaskiner?!" Halvt skrek jag med paniken i halsen.

"Japp fast du får åka bakom mig" Log Oscar malligt.

Jag suckade och gick mot Oscars moped. Han gick på lika smidigt och glamoröst som förut och satt på sig sin hjälm. Han visade att jag skulle sätta mig bakom honom. Jag hade redan fått en hjälm. Jag tog armarna runt hans midja och höll mina händer. Jag tryckte mitt ansikte i hans rygg.

Jag kommer att dö nu....

______________________________________________

Jaaaapp det var ett till kapitel! Jag har inte skrivit på ett tag för det är skola typ hela tiden -.- Och så har jag läxor osv så jag har knappt nån tid :(

Förresten jag och min kompis har gjorde en bok tsm som heter Förr eller senare förendras allt ! Jag skulle bli jätte glad om ni läste den! :)

Iaf men hoppas ni gillar denna haha

Kraaam Tilde!♥

En vanlig tonåring (pausad på obestämd tid)Where stories live. Discover now