~ Kapitell 2: Skolarbetet ~

1.2K 33 2
                                    

~Novalies Pers~

När lunchrasten var över så var det bara en lektion kvar, nämligen musik. Vilket jag tyckte om. Jag har sjungit sen jag var 5. Fast ingen visste om det bara min mamma och Batman. Jag gick mot mitt skåp, öppnade det och tog mappen som tillhörde musiken. Sen så gick jag mot musiksalen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Vi ska börja med ett nytt ämne nu och vi ska jobba med det i 6 veckor. Det är att ni ska uttrycka musik i olika former alltså att ni väljer en låt och gör nått som tex ritar en planch (stavning), en musikvideo eller nått sånt. Och jag antar att ni kan ta ett eget ansvar att para ihop er men ni måste minst va 2och2 eller i en grupp. Så börja jobba nu." Sa vår musiklärare Patrik.

Jag suckade och tittade medan alla parade ihop sig förutom jag då. När alla hade parat ihop sig så var det bara jag kvar.

"Men vem ska du jobba med då Novalie?" Sa Patrik och väckte mig ur mina tankar.

"Jag vet inte ...." Mumlade jag väldig tyst.

"Okej då får jag para ihop dig med några. Hmm.... Du får jobba med Felix, Oscar och Oscar."

Åhhhh neeej, inte dom snälla nån annan.

Patrik gick mot deraa håll och jag reste mig upp och gick med tunga steg efter honom.

"Tjeena killar! Så här är det att Novalie har ingen att va med och då så tänkte jag fråga om hon fick jobba med er?" Sa Patrik med en väldigt snäll röst.

Killarna tittade på varandra och Felix sa:

"Okeej" Sa han och log mot Patrik. Jag tror att dom inte vill jobba med mig igentligen men vad ska dom göra liksom.

"Okej bra." Sa Patrik och gick snabbt iväg.

"Sätt dig här. Vi bits inte" Sa Oscar och blinkade lite med ögat.

Jag gjorde som han sa och satt mig vid det runda bordet, på min högra sida satt Ogge och på den vänstra satt Oscar pch mittimot mig satt Felix.

"Sååå vi tänkte dansa och sjunga innan du joina gruppen men vi vet inte om du kan sjunga och dansa. Kan du det ?" Sa Felix nyfiket och killarna tittade på mig väldigt nyfiket.

"Asså jag kan sjunga men jag sjunger inte så bra och dansa kan jag mem jag suger på det...." Mumlade jag.

"Okeej låt oss höra då" Sa Oscar uppjagad.

"Va? Nu? Här? Aldig!" Sa jag med förvånad röst.

"Här och nu om du kan asså" Sa Oscar.

"Eeehm... vilken låt ska jag sjunga då?"

"Sjung nån refrén bara." Sa Felix och log.

Jag nickade och sammlade mod.

Jag har sett hur denna skiten alltid tär på dig

Jag kommer kriga för din skull och finnas där för dig

När du stupar nästa gång så vill jag värda dig

Låt mog vara din soldat

När jag slutade sjunga så satt alla tre med öppen mun och tittade förvånat på mig.

"Asså du är as grym Novalie!!" Halvskrek alla tre och log stort.

Jag rodnade för liksom att få berömd utav skolans snyggingar. Nae Novalie skärp dig, ingen gillar dig!! Orden gjorde så ont men sanningen svider.

"Ursäkta...." Mumlade jag och tog alla saker och la allt i mappen och reste mig upp och sprang ut till korridoren

____________________________________

Sååå det kvar andra kapitlett hihi

Iaf så blev jag faktiskt väldigt nöjd med denna kapitell! Haha nu ska jag sluta slriva hahah

Jag vet inte hur Din Soldat Refrén går men skit samma haha jag tror att ni fattar xD

Iaf hoppas du tyckte det var bra :*

Kraaam Tilde♥

En vanlig tonåring (pausad på obestämd tid)Where stories live. Discover now