~Kapitel 19: Madison~

918 34 1
                                    

~Novalies Pers~

Jag vaknade av att jag höll på att svettas ihjäl. Hur kunde det bli så förbannat varmt ? Jag kan väl inte va sjuk? Jag vände på mig men jag stelnade till. Jag var inte ensam i sängen. Jag såg att Felix sov djupt och hade ett avslappnad ansikte och han såg ut som en liten pojke vid 5 år ålder. Peddoalarm. Fast jag måste ju erkänna att han är fett söt. Om man sa att han inte va det så skulle man ljuga. Och ljuga är icke bra att göra.

Jag suckade och kastade iväg mina konstiga tankar. Jag tänker för mycket.

Jag sträckte mig försikigt till min mobil för att inte väcka Felix. Jag tröck på hemknappen. 8:50. Helvete! Vi är 30 minuter försenad. Jag reste mig hastigt ifrån sängen och sprang snabbt till garderoben. Nått jag hatar är att stressa. I mitt lilla manöver ifrån sängen hade gjort att Felix hade vaknat. Bra.

"Vad gör då ?" Frågade han urvaket. Får vi ta en minut över hans galet sexiga rufsiga hår ?! Helt ärligt hur fucking sexig är det inte ?! Hans hår stod åt alla hår och det var så där jääätte fluffigt. Jag kände att det började klia i händerna för att jag ville dra mina fingrar igenom hans hår. Jorden anropar Novalie! Jorden anropar Novalie, är du där?!

Jag kastade ännu en gång iväg mina tankar. Varför ska jag tänka så konstigt ?!

"Vi är en halv timme försenad så skynda dig nu." Svarade jag stressat.

Jag tog fram en blå blus och ett par vita jeans. Jag drog på mig det hastigt. Jag kollade i spegeln och det såg helt enkelt okej. Inget märkvärdigt. Jag sket fullständigt i smink. Jag tog borsten och kammade snabbt ut mitt hår. När jag var klar så vände jag mig om och såg att Felix försökte rädda sin frilla. Han hade samma kläder som han hade igår. En grå tröja med trycket Nr 64 och ett par svarta jeans. Helt orginellt. Klassiskt men snyggt. Jag gick till min nattduksbord och drog ut min mobil ifrån laddaren. Tur att jag satt i laddaren igår.

"Vi får skippa frukosten." Sa jag enkelt och snabbt.

Han nickade som svar och sen begav vi oss ner för trappan för att sätta på oss ytterkläderna.

"Vi kan ta mopeden. Det går fortare." Sa Felix. Jag bara nickade som svar och sen så var vi på väg till skolan.

Väl framme vid skolan så gick vi snabbt till bildsalen. Självklart så skulle vi missa ungefär 40 minuter ifrån bilden. Jävla skit.

Och om ni frågar så fick vi as många blickar när vi kom in i salen. Tror ni att jag tyckte det var kul ? Naae inte ett dugg. Jag gick mot en ledig plats men huvudet sänkt. Jag skämmdes. Nu tror väl alla säkert att vi låg med varandra. Det skulle inte va fel... Sluta tänk så Novalie! Skärp dig nu!

Jag satt mig på stolen och la min bild mapp framför mig. Jag såg att Felix satt med Ogge. Och Oscar satt men nån kille i klassen som jag inte vet namnet på. Vi hade fått uppgiften att skissa ett ansikte med bara skuggor. Vilket är lite knepigt men det är jätte kul.

När bildläraren, Erik, hade slutat snacka om ansiktets skuggor och vad man kunde använda så fick vi börja. Jag gillar att sitta själv på bilden för då kan jag va ensam och tänka själv hur den ska va. Jag tog fram mina hörlurar från min byxficka och pluggade in dem i öronen. Jag gick in på Spotify och satt på Adele. Hon är verkligen grym på att sjunga. Sen satt jag igång med arbetet.

När lektionen var slut så tog jag mappen och begav mig mot dörren som ledde ut till korridoren. När jag väl kom ut i koridoren så lät jag blicken svepa över koridoren. Längst bort i koridoren stod det en tjej med kort svart hår. Hon hade ett par svarta jeans, svart tröja med trycket Your not the boss over me och över det en svart skinnjacka. Hon skrek tuffing. Man kunde redan se att hon inte va som alla andra. Mer killig. På nått sätt. Hon såg även ut att va vilse. Hon hade även ett papper i handen och jag skulle tro att det är en karta över skolans saler. Jag gick mot hennes håll för att hjälpa henne. Och jag vill gärna göra ett bra intryck. När jag kom närmare henne så var hon inte så överdrivet sminkat. Mascara, ögonbrynspenna och kanske foundation.

En vanlig tonåring (pausad på obestämd tid)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora