Bab 3

14.9K 418 4
                                    

Tengku Arif, Tengku Mikhail dan Tengku Farhan terus menuju masuk kedalam kereta yang terletak dibawah pokok rambutan.. Dan anak-anak buah Tengku Arif terus masuk kedalam kereta yang berada dibelakang kereta Tengku Arif untuk sama-sama bergerak pulang...

Tiba-tiba Tengku Arif bersuara yang berada ditempat duduk pemandu. "Ish untang pandai tapi bila nak bayar bukan main sudah lagi. Dia yang hutang tapi lari kan diri. Ingat aku tak boleh jejak dia kah. Hahh.. Nie Tengku Arif lah jangan buat main-main setakat orang tua yang tak guna tu aku jentik jari saja anak-anak buah aku akan jumpa dia.Tapi takpe kali nie saja aku bagi dia pulang terakhir kalau tak memang teruk orang tua tu." Kata Tengku Arif sambil tersenyum sinis dan terus menghidupkan enjin keretanya. Dan terus memulakan perjalanan.

" Tulah betul cakap kau tu. Aku pun naik menyampah dah dengan orang tua tu. huishh masa berhutang bukan main lagi janji akan bayar dalam masa yang terdekat tapi apa. Bayang dia pun kita tak nampak. Ish.. Buat aku hilang sabar saja lah orang tua nie." Kata Tengku Mikhail dengan menyampahnya.

Tengku Farhan yang menganggukkan kepalanya tanda setuju dengan percakapan Tengku Arif dan Tengku Mikhail

Tiba-tiba telefon bimbit Tengku Arif berbunyi.. Lalu Tengku Arif pun memakai earphone di telinganya. Dan Tengku Arif pun menekan skrin di telefon nya. Untuk melihat siapa yang hubunginya. Rupa-rupanya Walidnya iaitu Tengku Dato Sri Danny yang menelefon.

" HELLO ASSALAMUALAIKUM ARIF " kata Tengku Dato Sri Danny.

  " HELLO WAALAIKUMUSSALAM WALID " jawab Tengku Arif

" KAMU DEKAT MANA TU ARIF? DENGAN SIAPAKAMU BALIK MAKAN TAK? UMMI KAMU SURUH TANYA. DAN MIKHAIL ADA DENGAN KAMU TAK? Tanya Tengku Dato Sri Danny.

  " ADA DALAM KERETA NIE WALID, DENGAN MIKHAIL AND FARHAN, MESTI LAH BALIK LAPAR NIE, MIKHAIL ADE JEW KAT SEBELAH NIE.." kata Tengku Arif yang tengah memandu.

  " OKAY.. KAMU BAWAK KERETA TU ELOK-ELOK, OKAY WALID DENGAN UMMI TUNGGU KAMU SEMUA BALIK NANTI BOLEH MAKAN SAMA-SAMA..ASSALAMUALAIKUM " Kata Tengku Dato Sri Danny.

  " OKAY WALID WAALAIKUMUSSALAMjawab Tengku Arif

Selepas menamatkan panggilan telefon Tengku Arif pun membiarkan Earphone ditelinganya.

" Kenapa walid call,ada apa-apa ke?." Tanya Tengku Mikhail.

" Walid tanya ada kat mana? Balik makan atau tak?. Dengan siapa?.  Aku jawab lah yang kita sekarang nie ada dalam kereta. Mesti lah balik makan. Lapar nie." Kata Tengku Arif dengan selambanya.

"Ouh-ouh okay.. Okay.. Okay.. " kata Tengku Mikhail.. " Aku ingatkan apa lah tadi, risau tau tak." Kata Tengku Mikhail lagi.

" Weii Farhan kau nak ikut kiteorang balik rumah walid or kau nak balik makan dengan wife kau." tanya Tengku Arif kepada Tengku Farhan.

" Aku balik rumah lah weii, sorry tak dapat join, btw kirim salam dekat Walid dengan Ummi. Aku dah janji dengan Bella lah yang aku nak balik makan, nanti kalau tak balik dia merajuk pulak kau tau lah weii, kalau dengan orang lain bukan main dinginnya, bila dengan aku huish tuhan jew tau." Kata Tengku Farhan dengan sengihnya.

  " Okay.. Okay.. Okay nanti aku sampai kan salam dekat Walid dengan Ummi." Kata Tengku Arif.

" Amboi kau aku bagitau Bella kang baru kau tau. Hahaha." Kata Tengku Mikhail.

" Hah.. Betul tu nanti aku pun nak bagitau gak lah, mana tau kot-kot nanti kena tidur kat luar ke? Hahaha.." Kata Tengku Arif

" Weii korang nie aku sepak jugak kang baru padan muka." Kata Tengku Farhan

" Hahaha ingat aku takut ke?  Hahaha werk 😝 " kata Tengku Arif dengan Tengku Mikhail serentak.

Tengku Farhan tau yang Tengku Arif dengan Tengku Mikhail hanya lah bergurau saja.. 






     Bersambung....








#sorry yunk² sis lambat update, sis tengah takde idea niee huhu..

#haaa macam bab kali nie?  Okay tak huhu

#kalau nak tau bab seterusnya tunggu lah nyee

#nantykan sambungannya dari sis...

#okay yunk²

#selamat membaca sis ucapkan

#jangan lupa votes and follow sis @eyqahakita97

#sis ada buat cerita baru iaitu sambungan you're my sweet heart 2 jangan lupa baca yunk² sis sekalian... Okay byee yunk²

What Husband Ku ketua Mafia😱( SLOW UPDATE ) #Wattys2018 & #Wattys2019Where stories live. Discover now