Di rumah keluarga Tengku Arif.. Tengku dato Sri Danny dan wife nya iaitu Tengku Datin Sri Balqis sedang duduk diatas sofa yang berada di ruang tamu sambil menonton TV." Abang apa yang Arif cakap?.." " Arif dengan Mikhail balik makan tak?.." tanya Tengku Datin Sri Balqis dengan manjanya.
" mereka dalam perjalan balik rumah lah tu..mesti lah mereka berdua balik makan,masakkan sayangkan paling sedap didunia..."kata Tengku Dato Sri Danny sambil mengusap lembut pipi Tengku Dato Sri Danny.
" Abang niee.. Sayang tanya betul-betul niee.. Tak nak kawan abang lah.. " kata Tengku Datin Sri Balqis yang sedang merajuk.
" Alolo.. Alolo.. Isteri abang nie, abang cakap perkara yang betul lah sayang..alolo jangan lah merajuk.." kata Tengku Dato Sri Danny sambil memujuk isterinya.
" Abang.. Sayang risau lah kalau jadi apa-apa kat anak-anak kita tu, sayang tau walaupun dyeorang mafia sekali pun tapi abang kena ingat musuh banyak yang tak puas hati dengan family kita nie abang, sayang tak sanggup kehilangan family kita nie abang..sayang tak sanggup abang.." kata Tengku Datin Sri Balqis sambil menahan sebak.
" shhh.. Shh.. Sayang jangan lah macam nie.. InsyaAllah kita semua akan selamat, anak-anak kita pun akan selamat, family kita akan selamat, abang janji sayang, abang akan lindungi family kita nie sayang.." Kata Tengku Dato Sri Danny sambil menenangkan hati isterinya.
" Sayang.. Tak nak kehilangan abang dan anak-anak kita nie abang..cukup lah Abang kehilangan kembar abang dan kakak ipar abang, dan Mikhail kehilangan kedua-dua familynya.. Sayang tak nak tu semua terjadi lagi..sayang tak kuat abang..sayang takut sangat-sangat.." kata Tengku Datin Sri Balqis yang sedang mengalirkan air mata.
" Ya Allah.. sayang shhh... Jangan cakap macam tu dah.. Abang tak nak tengok isteri abang macam nie, abang janji dekat sayang, abang akan jaga family kita di sampai akhir hayat abang, sayang please jangan macam nie, abang pun tak nak kehilangan keluarga kita nie, cukup lah 10 tahun yang lalu mereka telah membunuh abang kembar abang dengan kakak ipar abang, abang akan cari mereka sampai dapat, kecian Mikhail ketika tu baru berumur 13tahun, abang janji abang akan cari mereka yang buat perkara tu.." kata Tengku Dato Sri Danny sambil menahan geram di hati.
Tengku Dato Sri Danny mengelap air mata Tengku Datin Sri Balqis dengan menggunakan jarinya. Sambil mengucup dahi Tengku Datin Sri Balqis. Dan tiba-tiba Tengku Datin Sri Balqis terus memeluk pinggang suaminya iaitu Tengku Dato Sri Danny.
" sayang..sayang sangat-sangat dekat abang dan jugak anak-anak kita. I love you abang.. I love you so much.. Hanya abang saja pemilik hati nie..tak akan ada insan lain" kata Tengku Datin Sri Balqis sambil mengusap pipi Tengku Dato Sri Danny dengan lembutnya.
" Abang pun sayang sangat-sangat dekat sayang dan jugak anak-anak kita itu, hanya sayang seorang pemilik hati abang nie, tak akan ada wanita lain kecuali isteri abang yang cantik nie, i love you to sayang.. I love you to so much.." Kata Tengku Dato Sri Danny sambil mengusap lembut kepala Tengku Datin Sri Balqis.
" huhu.. Romantik nya suami sayang nie tak padan dengan usia yang dah tua, Huhu..Dah lah pandai pujuk sayang, sayang beruntung dapat suami macam abang nie, muah sayang abang.." kata Tengku Datin Sri Balqis sambil mencium pipi Tengku Dato Sri Danny.
" hahaha... Kena lah romantik jugak kan,kita kan pasangan suami isteri yang romantik gitu..Tua-tua pun suami sayang jugak.. Abang lagi beruntung dapat sayang, sayang tak pernah pun tinggalkan abang bila sayang dapat tau yang abang nie dulu merupakan ketua mafia,sayang tetap terima abang,dan sayang tetap berada dibelakang abang walau apa pun yang berlaku,sayang tetap sokong abang, thanks sayang, abang beruntung sangat-sangat.. " kata Tengku Dato Sri Danny.
" Abang kan suami sayang, sayang akan sokong semua perkara yang abang lakukan, sayang tau apa yang abang lalukan semua tu ada sebabnya, abang lah segala-galanya bagi sayang, hehe.. Jangan lah cakap terima kasih, sayang kan isteri abang.. Syurga isteri dibawak tapak kaki suami.. Dan syurga sayang dibawah tapak kaki abang.. " Kata Tengku Datin Sri Balqis sambil tersenyum bahagia.
Tengku Dato Sri Danny terus memeluk erat tubuh isterinya iaitu Tengku Datin Sri Balqis kerana terharu dengan ucapan yang keluar dari mulut isteri kesayangnya itu... Dan tanpa teragak-agak Tengku Datin Sri Balqis pun membalas pelukan suaminya tu...
" I LOVE YOU SAYANG " kata Tengku Dato Sri Danny yang sedang memeluk isterinya iaitu Tengku Datin Sri Balqis.
" I LOVE YOU TO ABANG " balas Tengku Datin Sri Balqis yang sedang berada didalam pelukan suaminya iaitu Tengku Dato Sri Danny.
Bersambung ...
#haaa.. Macam mana bab kali nie?? Okay tak??
#sorry lambat update
#amboiii sweetnya Tengku Dato Sri danny dengan tengku Datin Sri Balqis itu...
#nak tau bab seterusnya tunggulah sambungan dari sis tau huhuu...
#jangan lupa votes and follow sis sekali @eyqahakita97
#nantykan sambungan dari sis..
#sekarang nie sis takde idea sangat huhu...
#okay yunk²..
#selamat membaca sis ucapkan...
YOU ARE READING
What Husband Ku ketua Mafia😱( SLOW UPDATE ) #Wattys2018 & #Wattys2019
Action#sebelum anda semua baca cerita niee sis ada perkara nak bagitau... #perhatian kepada pembaca cerita What Husband Ku Ketua Mafia, cerita nie ada bab yang paling pendek dan ada bab yang panjang jadi pada sesiapa rasa tak suka dengan cara sis tolong...