Setibanya Tengku Arif dan Tengku Mikhail dirumah keluarganya.. Tengku Arif dan Tengku Mikhail terus keluar daripada kereta, dan mereka terus menuju masuk kedalam rumah...
" Assalamualaikum Ummi, Walid.. " Kata Tengku Arif dan Tengku Mikhail serentak.
" Waalaikumussalam anak-anak ummi dan walid dah sampai.." kata Tengku Datin Sri Balqis dan Tengku Dato Sri Danny serentak.
Datin Sri Balqis terus berlari-lari anak menuju kearah Tengku Arif dan Tengku Mikhail.. Lalu Tengku Datin Sri Balqis terus memeluk kedua-dua anaknya serentak. Tengku Dato Sri Danny hanya melihat gelagat isterinya sambil tersenyum kecil.
Tengku Arif dan Tengku Mikhail hanya lah terkejut dan membiarkan Ummi mereka memeluk mereka berdua.. Dan mereka berdua terus membalas pelukan ummi mereka tu.
" ummi rindu anak-anak ummi nie.." kata Tengku Datin Sri Balqis sambil mencium kedua-dua belah pipi Tengku Arif dan Tengku Mikhail.
" Kami pun rindu ummi jugak.. " kata Tengku Arif dan Tengku Mikhail dengan serentak.
" sayang dah lah tu.. Lepaskan lah pelukan tu, jom lah kita pergi makan, abang dah lapar nie.." kata Tengku Dato Sri Danny kepada isterinya iaitu Tengku Datin Sri Balqis.
Tengku Datin Sri Balqis terus melepaskan pelukan dan terus menuju ke arah suaminya iaitu Tengku Dato Sri Danny.
" yew abang...jomlah kita makan..mari lah anak-anak ummi, walid kamu dah lapar nie..jom lah kita makan sekali, mesti anak-anak ummi pun dah laparkan.. " kata Tengku Datin Sri Balqis kepada suami dan anak-anaknya.
Tengku Arif dan Tengku Mikhail terus menuju kearah walid dan umminya. Yang sedang menunggu mereka berdua untuk menuju kemeja makan..
Tengku Dato Sri Danny terus duduk diatas kerusi. .manakala Tengku Arif dan Tengku Mikhail baru saja sampai dimeja makan dan mereka berdua terus duduk diatas kerusi... Tengku Datin Sri Balqis terus menghidangkan makanan untuk keluarganya..
Tengku Datin Sri Balqis terus meletakkan nasi kedalam pinggan suami dan anak-anaknya...
" wow banyaknya ummi masak hari nie.. Bau pun dah sedap..tak sabar nak makan" kata Tengku Arif dan Tengku Mikhail.
" macamlah kamu berdua tak kenal ummi kamu nie, ummi kamu kan memang suka sangat memasak." kata Tengku Dato Sri Danny sambil tersenyum melihat isterinya iaitu Tengku Datin Sri Balqis .
" ehh abang nie.. Sayang masak makanan favorite abang dan favorite anak-anak kita, salah ke? Sayang rasa tak salah, sebab abang dan anak-anak kita memang suka makan masakan sayang." Kata Tengku Datin Sri Balqis yang baru saja duduk diatas kerusi.
" Betul kata ummi tu walid.. Mikhail sokong apa yang ummi cakapkan tu. Kata Tengku Mikhail yang sedang mencedok tomyam campur kedalam pinggan nasinya.
" ummi oh ummi Arif nak ayam masak merah tu boleh?.." kata Tengku Arif dengan manjanya kepada umminya iaitu Tengku Datin Sri Balqis.
" Boleh rapatkan pinggan tu dekat sikit, ummi nak letak nie." kata Tengku Datin Sri Balqis kepada Tengku Arif.
Tengku Arif terus menrapatkan pinggannya dekat umminya. Dengan berhati-hati Tengku Datin Sri meletakkan ayam merah itu di dalam pinggan Tengku Arif.
" syukran ummi..." kata Tengku Arif.
Tengku Datin Sri Balqis hanya lah menganggukkan kepalanya saja.
" Hari nie siapa nak baca doa makan?.." Tanya Tengku Dato Sri Danny kepada kedua-dua orang anaknya iaitu Tengku Arif dan Tengku Mikhail.
" Biar Mikhail yang baca doa walid.. " kata Mikhail.
Tengku Dato Sri Danny hanya menganggukkan kepalanya.. Mereka semua menadah tangan bila mendengar Tengku Mikhail yang sedang membaca doa makan tu. Selepas selesai mengaminkan doa mereka sekeluarga terus makan tanpa sebarang suara.
Bersambung....
#hah.. Macam mana bab kali nie?? ..
#sorry lambat update
#nantykan sambungannya dari sis yew yunk³..
#sekarang sis tak berapa ada idea sangat..
#selamat membaca sis ucapkan...
#jangan lupa votes and follow sis sekali tau @eyqahakita97
#okay bye yunk³...
YOU ARE READING
What Husband Ku ketua Mafia😱( SLOW UPDATE ) #Wattys2018 & #Wattys2019
Action#sebelum anda semua baca cerita niee sis ada perkara nak bagitau... #perhatian kepada pembaca cerita What Husband Ku Ketua Mafia, cerita nie ada bab yang paling pendek dan ada bab yang panjang jadi pada sesiapa rasa tak suka dengan cara sis tolong...