jam dinding tepat pukul 7pagi.arghh ngantoknyaaaa!!malas betul nk pergi kerja..tapi tak boleh,aku kena cover mok harini..hantar mak katanya..tapi aku tahu la,bkn mak..tapi makwe..mak jugak..haih mok2..untung la ada makwe..tapi aku lagi untung,ramai scandal..haha..eh mandi la dulu.
*****
nama aku shawn..bukan nama betul pun,nama tu dapat pn masa aku study kat pahang dulu di kolej shahputra dlm jurusan diploma pengurusan perniagaan..tak lama,3tahun je..gelaran tu aku dpt sebab perangai aku,ala-ala playboy..tapi bukan playboy pun..mcm je..aku biasa dgn perangai perempuan,kira pakar jugak la bab-bab mengayat ni..hahaha..tapi bukan playboy eh.
aku ni pantang nampak awek baru,lagi-lagi yang memang jenis selera aku..ada seorang junior ni,lawa..body dia..perhh..memang meletop,tiptop..bukan nak puji sangat tapi ni memang kenyataan,1st aku terpandang dia je aku dah nampak masa depan..aku dah terbayang-bayang wajah anak-anak aku..hahaha
nama junior aku ni nur syahidah binti islan..tapi aku panggil dia sayang..mulut kena manis,baru dapat usha..nampak mcm gedik tapi susah beb nk usha,biasa la budak lawa..dia kena la jual mahal sikit..betul tak?hahaha..tapi betul beb memang jadi rebutan,tapi aku tak berebut..aku relax je..aku jenis tak gelojoh..kalau selisih tu aku senyum,aku say hii..tegur biasa-biasa je sebab aku ada plan aku sendiri.
one day ni aku selisih dgn dia kt cafe..dia senyum..aku pun senyum,buat senyuman paling manis dlm sejarah..hahaha..dan sebab tu jugak dia tahan aku sambil bertanya.
"ermm boleh saya tanya?"..tiba2 dia nk bertanya,mesti pasal senyuman aku..hahaha
"boleh..ape dia?"..aku rapatkan diri dekat dgn dia.
"ermm awk kenal fahmi?"..spoil la..ingatkan nk tanya psl senyuman aku.
"siapa fahmi?saya tak kenal la..kenapa dgn dia?dia kacau awk ke?"..turn aku pulak bertanya.
"eh takde la kacau..betul awk tak kenal?"..aku geleng-gelengkan kepala,memang aku tak kenal..ingat kolej ni kecik.
"sorry la..saya tak kenal,tapi saya nk kenal dgn awk..boleh?"aku dgn selamber tanya,aku langgar je..lantak la..dia rejeck bukan aku kisah pun..dia senyum,ya ampun..lawa siak..serius lawa..jantung aku dapdup dapdup..kenapa ni..aku sendiri pelik.
"nak kenal dgn saya ke?boleh..awk tahu nama saya tak?"aku terus tengok name tag dia..aku dh nampak,tapi dia cepat-cepat pusingkan.
"nama awk nanti dulu,saya nk number tel awk..nt kita wassap".
tak sangka dia bagi betul,so bermula la episod ayat-ayat sweetalker aku..hehe.
*****
"good morning sayang..."ni 1st wasap aku bagi kt dia..sbb apa aku cakap aku jenis tak gelojoh ialah biasa jantan lain dapat je number fon betina..dorang akan call or mesej terus..tapi aku tak..aku ikut mood..santai..
"assalamualaikum..goodmorning😊"..dia balas ada emoji..hahaha,tengok gaya ada respon..biasanya la kan..jenis perempuan mcm ni,dia sweetalker..so aku pun balas ada emoji jugak.
"wslm..😘,baru bangun ke syg?"
"eh takde lah..lama dah bangun,amboi bersayang-sayang bagai..mesti ramai girlfriend ni"
"hahaha..mana ada,sapa lah nak dgn saya ni"aku sje pancing dia.
"eleh yelah tu,muka hensem..senyum menawan..takkan la takde gf..mybe gf takde,scandal mesti ada kan..hahaha"..see...hahaha..dia dah mula kan rentak,aku pulak yg mati idea..ape aku nk balas ni..takkan nk mengaku ada ramai scandal,ah lantak la..idea tak mari pulak time-time ni.
YOU ARE READING
sweetalker...(Kenangan Terindah Hanya Sementara)✔✔✔
Randomsemua orang ada kenangan,tak kisah la kenangan itu indah atau sebaliknya.. Tapi kenangan tetap kenangan.. Hope korang semua enjoy dengan cerita kenangan ni.. Selamat membaca and jangan lupa voted,just for enjoy.. Have fun. kenangan terindah Cerita...