Tyrah is coming.....
Aku tunggu tryah reply wasap ,sepatutnya dia dah sampai muar sekarang ni ..Aku kerja pun tak senang . Sikit2 tengok fon ..Dia dah la 1stime datang sini, risau jugak tersesat ke apa ke ..terjadi apa2 ke .
Aku siap kerja ,aku check hp.. Tyrah masih tak reply ..Aku terus call .
Tut . Tut .
Tut ..Tut ..
Berdering ,tapi tak berjawap ..ahh sudah ,
"mana pulak pergi minah ni..Last location dia bagi tadi dah kt area seremban ,patut dah sampai ni ..tapi kenapa call tak jawap ..aduh ..".aku dah risau ,tyrah dari keluar kl dia sentiasa info dia dah sampai mana. .pastu senyap sampai sekarang .
Aku sedapkan hati ..Maybe tyrah nak suprise aku kot ,tempah hotel kt mana2..pastu call aku .."Sayang ..I kat sini ,datang la .."..hehe ..Berangan la kau .
****
Hanem pergi kl 3 hari ,dia ada kursus . So aku bermaharajalela Di sini ..Aku dah plan lama nak ajak tyrah datang sini ,tak boleh suka2 ajak tyrah datang ..hanem aku tu sejak2 exsiden ni dia extreme sikit, so kena behave la perangai depan dia ..lagi2 aku pernah kantoi chat bersayang2 bersama tyrah ,terus dia save number tyrah ..Mampos .
Aku mandi di butik ,malas balik rumah . Nanti nak keluar lagi jumpa tyrah ..mak bising je asyik keluar masuk rumah . "Ingat hotel ke apa"..hehe . Ingat lagi ayat tu .
Tengah santai2 di sofa, aku teringat 1stime main hanem di sofa ni..masa tu aku memang bernafsu gila..tapi sekarang..bila nak main je aku terfikir perangai dia,terus tak stim..malas la cakap..dan tiber aku terlelap ..senang je tidur.. sedar2 dah malam ,aku cepat2 capai hp ..Kot2 tyrah cari2 aku ..Krik krik krik ..Tyrah langsung tak ada respons ,yang ni pelik .. Tyrah exsiden ke ?ish mulut ..aku try call berkali2.
Tut.. Tut ..Tut ..
Tut . Tut . Tut ..
Berbunyi tapi still tak berjawap..arghh stress nya ..Aku wasap ..double tick ..Mean dia on data . Fon pun tak off . Tapi tyrah kau kat mana !
Aku rasa tyrah patah balik kl kot . Mesti dia ada hal ..hal yang lebih penting dari aku ,aku wasap tyrah
"Tyrah ..Awk kat mana syg ?jangan la buat saya risau ..Kalau awk tak jadi dtg pn takpe ,it's okay ..Tapi ape2 bagitahu ok ..Sy risau ..Baca wasap ni call sy ,miss u".
Double tick ..Emm takpelah ..Hope tyrah ok takde apa2 serius yang berlaku .
Dah tepat pukul 12..jam gshock berbunyi ..tit tit tit tit ..tit tit tit
Tiba2 kedai atas butik hanem ada bunyi something ..bunyi Macam orang memecahkan sesuatu ..kedai atas sebelum ni memang kosong ..Tapi dah sebulan dua ni ada orang sewa ,aku tak pernah nampak siapa penyewa nya .
Dum !..Dum !. Dum ..!
"Dah malam baru sibuk nak tebuk sana sini ,siang tadi taknak buat . Sengal la".aku membebel sendiri ..Aku tak senang duduk dengar bunyi tu ,tyrah pun satu . Buat aku risau ..so aku malas nak hadap bunyi bising kedai atas ,aku balik rumah .
****
Bangun pagi ,on hp on data aku harap sangat tyrah ada balas wasap aku ..Yess tyrah balas .
"Saya dah sampai".tu je dia reply ..ermm sampai mana ?Aku pening ..Adeh .
"Sampai mana u ni ,main2kan I ek ?".
1 tick ..Emm aku tengok time tyrah wasap ,pukul 2.20am ..sampai mana minah ni ?Takpe lah.. Aku dapat rasa dia patah balik kl .something happen la tu ..it's okay la ,janji dia selamat .
****
Dah 3 hari hanem di kl ,3 hari jugak dia senyap ..Aku tak hairan la sebab dia memang busy pun ,bukan takde wasap langsung .. Ada la wasap hal penting ,Sikit2 la ..haih..rindu pulak kat budak hanem ni .
Sebenarnya aku memang nak sangat panjat budak tyrah ni,lagi2 tahu hanem nak pergi kursus 3hari kat kl ..Ni la peluang aku ..Hahaha ..Tapi mana budak tyrah ni ?kusut otak aku Pikir .
Hanem pun sekarang dah lain ,nak cakap macamana ek ..Entah la ..Kadang aku menyampah gila dengan perangai dia ..Kadang aku sayang gila kat dia ..Kadang aku rasa dia macam ada orang lain ..kadang2 aku rasa nak larikan diri dari dia ,kadang ... Berapa banyak kadang da .
Azreen pula semakin dilupakan sejak life aku di konkong oleh hanem ..life aku tak macam dulu ,dulu aku rasa bebas gila..macam burung layang2 terbang bebas ..Sekarang aku rasa macam burung jugak tapi burung murai ,memekak je lebih tapi dalam sangkar ..letih layan kerenah dia ,tapi bila dia tiada ..Aku rindu pulak . pening eh aku ni .
Aku try wasap azreen ,aku tahu dia merajuk dengan aku ..Dia tahu hubungan aku dengan hanem ,so dia cakap nak belajar jauhkan diri dari aku ..actly aku menyesal ..Menyesal serious dengan hanem ,bukan apa ..Hanem berubah mendadak sejak exsiden haritu ,aku jadi kemurungan . Sebab tu bila hanem hilang dari radar ,aku rasa heaven gila ..Aku deal dengan kawan2 aku lepak sampai 2-3pagi ..kalau hanem ada ,jangan harap la dapat . Dia gegar beb tempat lepak aku ..malu bhai ..Malu .
So kebetulan jadual tyrah free. .Dia pun datang sini nak jumpa aku ,tapi batang hidung pun tak nampak ..Wasap pun tak reply ,call tak berjawap ..budak tyrah ni pun buat aku stress jugak ..Arghhh.
Aku wasap azreen .
"Salam reen ...".
krik ..krik ..krik .....
Typing .......
"Wslm ..Kenapa mer ?".soal azreen ,gaya wasap je dah tahu dia mcm takde mood .
"Ermm takde apa la ..u belum nak tidur lagi kn?Jom lepak minum".aku try ajak azreen minum ,lama tak lepak minum dengan dia ..Sejak2 hanem pegang life aku .
"Hahaha ..ada orang mengamuk kang ,u jugak yang susah".
"Dia takde la,pergi kursus ..Jom la ,I ambil u kat rumah".
"Kite jumpa kat luar jelah ,nak minum kat mana ?"Soal azreen .
"Mcd bakri ...".
Azreen setuju ..So aku bersiap terus ,bukan senang nak kuar mlm sekarang ni ,aku offkan location setting ..Risau hanem dapat detect aku kat mana ..malas dengar dia membebel .
*****
Azreen depan aku ,ya Allah kenapa aku tiba2 rasa rindu kat dia ..muka azreen tanpa makeup nampak suci je,bersih je tanpa jerawat ..Sama macam muka tyrah ..Sikit pun takde jerawat ..azreen senyum ,ya Allah .. Manis nya ..Lesung pipit nya terserlah ,indah nya ciptaan mu tuhan .
"Kenapa u ni amer ..Hahaha ..Dah buang tebiat ke tengok I mcm tu ..Burger depan mata tu ,makan la ".soal azreen.
"Kita satu hospital ,satu office ..satu tempat kerja Tapi kita sekarang jarang jumpa ..Kenapa ek ?"Soalan aku buat azreen pandang luar mcd,nampak jauh dia pandang..Dia minum air milo o tanpa ais .
"U dah tak macam dulu amer ,tu je I nak bagitahu ..u dah berubah ..so I kena la faham ,u bukan milik I . U dah berpunya ,bukan single mcm dulu".ujar azreen tanpa pandang aku yang duduk di depan nya .
Aku diam ..nak je aku pegang tangan dia, nak je aku cakap aku dah mula rindu dia ..Nak je aku cakap aku dah mula sayang dia ..Nak je aku cakap I miss u ..tapi tak boleh ..Aku ada hanem ..bukan tak boleh nak lepaskan hanem tapi aku kadang kesian ,hanem ada aku sorang je ..Sebab tu aku biar je hanem nak buat apa ..Aku bagi dia kebebasan 100%..biar dia kenal dengan mana2 lelaki ..bukan tak sayang dia lagi tapi aku stress ,aku tertekan .!
"Dah jom la balik amer ,esok I pergi batu pahat tau ..2 hari"..emm sepi ..
"I tahu...emm jom la balik"..emmm aku sepi.
*****
YOU ARE READING
sweetalker...(Kenangan Terindah Hanya Sementara)✔✔✔
Randomsemua orang ada kenangan,tak kisah la kenangan itu indah atau sebaliknya.. Tapi kenangan tetap kenangan.. Hope korang semua enjoy dengan cerita kenangan ni.. Selamat membaca and jangan lupa voted,just for enjoy.. Have fun. kenangan terindah Cerita...