shida dalam kenangan02

4K 15 1
                                    

Hari terakhir shida

Iz bangun dari tidur..Kepala dia sakit sangat ..dia paksa jugak bangun .

"Aduh kepala aku "

Iz sebenarnya sedar apa yang terjadi mlm tadi ,dia ingin bangun mencari shida . Dia ingin meminta maaf atas apa yang terjadi .

"Shida !..Shida ! Mana kau hah ?"

Iz jalan sambil pegang dinding ..Shida berada diluar rumah dgn beg pakaian ,seperti ingin melarikan diri .

"Hey kau nak ke mana !? Tunggu! "

Iz gelabah ,dia tahu shida ingin meninggalkan dia ..Dia tahu . Shida tak suka diperlakukan begitu ..iz mengejar shida .

"Shida . Maafkan aku shida ,aku tak sedar apa yang aku lakukan . Jangan tinggalkan aku shida"

"Aku tak boleh duduk dengan manusia bertopengkan syaitan mcm kau..aku nak balik rumah mak ayah aku, sepupu aku sakit ..lepaskan tangan aku iz !".

"Shida !aku tak benarkan kau pergi ..kalau tak....".

"Kalau tak apa ?Nak ceraika aku . Haa bagus la ..Cerai kan aku sekarang !"

Shida terus masuk dlm kereta ,terus keluar dari kawasan rumah ..iz buntu ..Iz masuk rumah mencari kunci kereta .

Iz follow  kereta shida ..shida bawak kereta bukan biasa2,laju ..meter kereta iz je dah jejak 180..iz call shida berkali kali suruh dia perlahankan kereta..Dan akhirnya shida jawap .

"Kau jangan ikut aku iz ..aku nak balik rumah mak aku ,sepupu aku sakit ..Kau balik iz kau balik !Jangan sampai kau tak jumpa aku sampai bila2".

Shida matikan fon ,iz tak puas hati ..kepala iz fikir mesti shida nak jumpa amer ..iz masih follow  shida .

Kereta shida semakin lama semakin laju ..Iz cuak.. Iz takut kalau ada apa2 terjadi ..Sekali betul apa yang iz fikirkan ..Kereta shida hilang kawalan ,lalu terbabas di laluan bersebelahan ..

SHIDAAAAAA !!

*****

Iz tidak cerita yang sebenarnya berlaku ,dia tak nak hilang kawan mcm amer ..amer tak salah dalam hal ini .

"Tulah mer ..Ada Salah faham sikit antara aku dgn dia ,dia dah cakap jangan follow. .Tapi aku degil .. Kalau tak ..Mesti shida masih hidup lagi sekarang"

"Sudah la bro ,aku tak salahkan kau ..semua ni ujian ,sabar bro . Jadikan semua ni satu pengajaran buat kite ,kite doakan shida dia di tempatkan dikalangan orang2 beriman ,amin"

Tapi aku masih blur lagi ,mcmana dorang boleh kenal boleh kawen .

"Ok sekarang aku nak tahu ,macamana kau dgn shida boleh kawen ni ..aku betul2 pelik"

"Ok ..Family kiteorang yang plan la mer ,aku dgn shida memang tak tahu apa2".

Emm betul jugak ,shida pun pernah cakap dia tak kenal siapa orangnya ,kalau dia tahu iz . Aku rasa shida dah cabut awal2.

Takpelah ..lagipun semua tu kenangan .biar lah berlalu ..Past is past .. Berubah la iz .

Aku ajak iz balik sebab aku tiba2 hilang mood ,baik aku balik rumah mandi tak pun baik aku balik hospital pergi tengok hanem aku ..Lagi bagus !

****

Iz tinggalkan aku dengan kisah pahit.. Aku hanya perhati kereta iz berlalu pergi.. Dia hon sekali.. Aku angkat tangan.. Aku sedih.. Shida aku dah meninggal.. Shidaaaaa..

Huhu

sweetalker...(Kenangan Terindah Hanya Sementara)✔✔✔Where stories live. Discover now