iz my bff

4.6K 17 0
                                    

****

Aku jawap dengan nada gembira.

"Bro pe cer?.. Eh hello.. Eh letak??"

aku tgk fon.. Battery tak Kong, iz letak la kot..mimpi agaknya.

"Kenapa? Awek la tu.."

Azreen senyum2 sambil menghirup milo o suam.

"Awek mende kalau dah bro..kwn I ni, kwn lama dari zaman study, tak tahu la misscall ke tertekan ke..nanti la I call dia balik".

Azreen macam tak endahkan apa aku cakap.. Dia macam mengelamun, sedap Sgt ke milo tu..lain mcm feel.. Aku pandang dia ,ada yg menarik tentang sv baru ni..aku senyum sambil geleng kepala Dan dia perasan.

"Haa kenapa geleng2 kepala, ada la tu yg tak kena".

"No laa.. U ada lesung pipit ek, syantik.. Tapi kan, kalau u nak tau.. Ex gf I semua pakai spek and berlesung pipit"..berdekah dia ketawa, aku jadi pelik.. Aku buat lawak ke?.

"Haih dasar buaya darat.. Ayat nak manis je kan.. SEMUA.. wah ramai ex u..eh I nak Tanya la, kenapa semua tu boleh jadi ex..dlm ramai2 tu, takkan sorang pun takde yang u betul2 boleh buat calon wife".

dia buat soalan sambil muka mengadap muka aku.

"Ermm bukan jodoh, kite hanya merancang.. Tuhan tentukan.. So redho jelh takde jodoh"

aku selamatkan diri.. Takkan semua perkara aku nak share.. Aku bukan kenal pun siapa azreen ni.

"Hahaha.. Tulah ayat lelaki, takde jodoh la.. Mak tak suka la.. Tak ready lagi la.. Apa lagi.. Tu semua ayat tak boleh pakai, kalau rasa tak boleh nak ada komitment.. Jangan bagi harapan kat wanita, jangan main2kan perasaan wanita."

Tiba2 perbualan menjadi panas, sv azreen ni mintak diri ke toilet.. Aku terpingga2..KENAPA DENGAN DIA NI.. aku capai hp, scroll apa yang patut.

"Dah jom la hantar I balik office, mata dah mengantok ni.. Lelap kejap jadi la".

Aku pun mood tidur dah sampai, malas cakap banyak.. Terus hantar dia balik office.. Dalam kereta aku diam je, dia pun diam je.. Macam kapel tengah gaduh plk rasanya.. Sampai depan office dia say thanks belanja minum, aku okay kan je.. Mood mmg tak berapa cun pulak.

"Amer.. Sorry if I ada tersalah cakap tadi, pape pun thanks".

Dia senyum manis menampakkan lesung pipitnya.

"Ok wlcm.. Hati2 kat office sorang2,mana tahu ada yang teman tidur.. Hahaha".

Aku pulak sakat dia, dari tadi aku je yang kena.. Mana boleh tahan.

"Tak kisah, dah biasa tidur berteman.. So I naik dulu.. U tu hati2 drive, thanks.. Assalamualaikum"

Wslm.. Emm dia ni, tak terkesan langsung sakan aku ni.. aku dapat rasakan sesuatu.. Maybe dia tengah frust,ke dia memang ada masalah dgn aku?.ahh lantak laa..tgk jam dah 330am, emm tengok hanem kejap la.

Aku park kereta kt dokter punya park,betul2 pintu masuk I. C. U.. Aku masuk ikut jalan belakang, ada lif.. Tmpt aku lalu tadi dgn sv azreen.. Teringat aku peristiwa lawak..AMER LARIII.... tersenyum sendiri aku..siapa lah dia ni ek, kenapa aku pandang dia.. Aku seakan akan tengah pandang shida, esk aku nk check resume dia.. Sv azreen.

Sampai depan lif berdiri bulu tangan, rasa seram sejuk.. Angin macam nk hujan pun ada, sekali lalu... Sejuk.. Aku gosok2 tangan.

"Nak hujan kot, lain mcm sejuk angin ni.. Seram pulak rasa".

Niat nk tengok hanem macam nk dibatalkan tapi pintu lif dah terbuka luas.

ting!...

aku pandang sekeliling.. Kiri.. Kanan.. Aku melangkah masuk lif, angin kuat tiba2 dtg.. Sejuk.. Cepat2 aku tekan close.. Lif bergerak slow.. Tapi aku tak sedap hati.

"Ah sudah.. "Aku meraba raba poket, kunci kereta tinggal pulak.. Haih amer amer.. Kau ni kenapa.. Pintu lif terbuka..

Ting!

Satu kelibat warna putih melintas perlahan betul2 kt lorong hadapan aku.

"Allah! Allah!.. Apa benda tu?! ".

Tak jadi aku nak melangkah keluar, aku tutup muka rapat!tekan close selaju mungkin.. "Cepat laaaa tutup,cepat laaaa!"..mengigil badan aku bila benda tu ber diri tegak tapi tidak menampakkan wajah nya.

Ting!

Aku bersandar dalam lif, jantung aku macam nk terkeluar.. Ni lah 1stime aku jumpa benda alah ni.

"Apa nasib aku harini.,menyeramkan..esk jelah tengok hanem"

Ting!.. Lif terbuka.

Aku tutup mata sebelah.. Look around dulu.. Aku buat macam sv azreen tadi.. Amer.. Larii!.. Larii..! Aku lari macam apa, pokok bunga yg tinggi tu pun aku langkah gitu je..penakut jugak aku ni, tapi perangai acah2 hero.

Nasib baik jugak kereta tak kunci, terus masuk.. Stat.!. Reves.!. Masuk gear  D..! Berdezup aku tekan pedal..nyaris2 nak drif satu selekoh depan office.. Aku dah tak pandang apa dah.. Otak set nak keluar dari hospital je.

*****

Selesai mandi aku termenung kejap kt dapur sambil minum tongkat Ali bapak aku, pahit tapi berkhasiat..

"Menyeramkan.. "Meremang bulu tengkok.

Aku berjalan menuju ke bilik sambil scroll wasap2..aku baru perasan sv azreen ada wasap.. Walaupun aku tak save number dia tapi aku tahu tu dia sbb dp dia muka dia.. Hahaha.

"Berlumba ke tadi?😂".

Aku rasa dia ni memamg ada masalah peribadi dengan aku, takpe.. Esk aku check resume  dia, aku nak tahu sangat background dia..mybe dia Salah sorang ex2 gf aku yang dulu2..aku ni dulu penah je kapel sehari dua, dapat celup sudah la..niat memamg nak benda alah tu je.. Sedap kn.

****

Bila ingat kapel sehari dua ni, aku teringat Apps michat, tu apps perempuan murahan, sorry to say la.. Dalam michat je, aku dah dapat main lebih dari 7 orang.. Korang fikir la sendiri jenis perempuan michat, for what main michat? Nak tambah kenalan baru..bullshit.. Perempuan bodoh je main michat..kebanyakkan yang main michat ni semua dara takde, dorang akan cakap macam ni.

"Kite tak sempurna, siapa lah kite nak yang sempurna"

Dari situ je dah tahu dah, memang jadi lauk aku la..bagi ayat manis sikit, say morning hari2..say goodnight  hari2..tu dah cukup, tak payah modal kasar2 tempah gro dari thailand..dlm michat je dah dapat, awek melayu.. Tinggal kau nak taknak je.. Ada tu kalau cun.. Cun.. Kalau tak.. Memang tak selera.

****

Aku baring.. Tengok siling sambil kipas pusing perlahan, aku memang tak boleh sejuk kalau tak.. Hidung sumbat langsung tak boleh tidur.. Sebab tu sebelum tidur aku akan minum air panas.

Hanem.. Aku rindu dia, aku dah sayang dia.. Kenapa allah uji aku macam ni, kasar sangat.. Aku masih tak tahu keadaan sebenar hanem..aku harap esok akan ada berita gembira pasal hanem.. Yang aku tahu rusuk kiri hanem patah, tu je.. Yang lain2 aku tak tahu..aku lihat gambar hanem dalam fon, aku tekap fon didada..tarik selimut, Aku pejam mata..

Eh iz..! Wasap la kejap,esok tahu la dia baca, jam dah pukul 4.10am.

"Salam bro.. Tadi ko call aku ke? Ke tertekan.. Ke ko rindu aku.. Haha.."

Ok aku off data,tengok gambar hanem lagi sekali.. "Sayang.. I miss u, cepat sembuh ye"..aku pejamkan mata..lalu Zzzz

****

sweetalker...(Kenangan Terindah Hanya Sementara)✔✔✔Where stories live. Discover now