Arghh...
Aku bangun, lutut aku lemah.. Iz menangis sambil tutup muka.. I need penjelasan.
"Iz.. Emm betul shida dah meninggal? Kalau betul la.. Aku nak kau cerita dari mula sampai akhir hayat dia".
Iz kesat air matanya nampk sungguh dia sangat menyesal dgn apa yang terjadi.
****
T/b kisah iz and shida
"Iz ?? Kau tunang aku ?Gila ..Ni semua kerja gila ,ni kalau amer tahu ..Mati kau iz ,dgn aku2 sekali mati"
Shida terduduk,menangis bila dia dapat tahu rupanya dia bertunang dgn iz ..kwn baik kekasih hatinya sendiri .
"Selama ni aku tertanya Tanya ,siapa tunang aku . Kenapa family aku buat keputusan tanpa berbincang dgn aku,rupanya ni semua kerja kau iz ..Busuk hati kau iz ,kau sendiri tahu aku dgn amer mcmana . Asal kau rampas bahagia kiteorang ?!Apa masalah kau sebenarnya iz !!?"
"Aku dah lama suka kan kau shida !Tapi amer tu ..Dia yang kacau line aku ,semua perempuan dlm kolej dia nak sapu ..dia ingat dia siapa ?!"
Iz mengamuk mcm orang tak siuman ,tak pernah2 dia mengamuk mcm tu .
"Dia siapa kau cakap? Dia kawan baik kau !Kau susah dia tolong ,kau lupa ke ..kalau tak sebab dia ,dah lama kau kena buang kolej tau tak !lagi satu kalau kau nak tahu ..dia tu amer bf aku ,aku tak boleh nak sayang orang lain selain amer ..Tak boleh !Lagi2 kau ..Gila . Ni semua gila ..baik kau ckp dgn family kau ,kite putuskan pertunangan ini . Aku tak boleh kahwen dgn kau ..Serious tak boleh !"
Iz semakin bengang dgn perangai shida ,kenapa shida layan amer lain ..Kenapa !Aku tak boleh terima ..Apa istimewa nya amer di mata shida ,padahal amer tu kaki betina !..Kaki perempuan ! Awek keliling pingang ..aku tak kira ..Kau shida mesti kahwen dgn aku ..apa nak jadi . Jadi la .
Iz masuk kereta terus berlalu laju meninggalkan shida ..shida tak dapat nak buat apa2,lagipun dia dah berjanji akan ikut sahaja kemahuan family nya ..Tapi ..Kenapa iz .. Kenapa mesti iz kwn baik amer .
*****
Setelah bernikah
Malam pertama ...
"Kau tidur la tempat lain iz ,tidur la kt bwah ke . Kat mana2 ke . Tak kisah la . Janji bukan sebelah aku".
Shida cukup menyampah dgn perangai iz ,memang dari dl ..Shida memang tak berkenan dgn perangai iz..sbb pernah dulu iz buruk2 perangai amer ,sengaja ada2 cerita demi nak layanan dari shida ..Amer je tak tahu cerita ni .
"Eh kita dah kawen kn..kau tu dah sah jadi isteri aku ,so kau tu umpama tanah yg bakal aku kerjakan"
"Tanah ??aku tanah yang kau nak kerjakan? Kau jangan mimpi la nak dapat sentuh aku ,boleh sentuh aku ..Tunggu aku jadi tanah nanti"
"Kau ek ..Kalau dgn amer ..Segala benda kau serahkan ,dengan pantat2 kau sekali bagi . Hey . Jangan fikir aku tak tahu la ,setiap kali dia main awek.. Aku orang pertama yang dia bagitahu . Aku tahu la kau dgn dia dah pernah main"
Memang amer ada bagitahu dengan sesiapa pun dia main ,tapi dengan shida ..Amer memang takde bagitahu sesiapa, sebab amer terlalu sygkan shida . Dia jaga aib shida walaupun iz byk kali Tanya dah main shida ke belum .
"Hahaha . Yeke kau dah tahu aku dgn amer dah main ,habis tu ..Kau selera pulak dgn aku ni ..Aku kan bekas amer ,amer kn kawan kau ..Kau tak rasa hina ke ?Jijik la aku kat kau ni . Serious jijik ..Jgn dekat aku la".
Iz semakin bengang, timbul rasa menyesal dia nikahi shida..mlm tu iz habiskan masanya dgn meneguk air setan ..Tu je cara dia nak hilangkan rasa stres ..Tapi dia lupa ,tu air setan ..Bila setan sudah menguasai minda ,macam2 hal boleh jadi .
YOU ARE READING
sweetalker...(Kenangan Terindah Hanya Sementara)✔✔✔
De Todosemua orang ada kenangan,tak kisah la kenangan itu indah atau sebaliknya.. Tapi kenangan tetap kenangan.. Hope korang semua enjoy dengan cerita kenangan ni.. Selamat membaca and jangan lupa voted,just for enjoy.. Have fun. kenangan terindah Cerita...