penjaga?pedamping?

4.1K 21 2
                                    

*****

Hanem dah sembuh, dah boleh mula kerja seperti biasa..tiga bulan jugak hanem MC, tapi takpe.. Hanem ada insurance, insurance tulah yang banyak membantu hanem.. Hanem pun dah beli kereta baru, vios trd.. Vios tu pun aku yang suruh dia beli sebab aku minat.. Aku nak beli tak mampu lagi, haih..miskin betul aku ni.

Berapa hanem dapat insurance? Ramai orang Tanya aku.. Aku rasa tak perlu nak cerita tapi memang banyak la dapat,dapat vios cash.. Butik dah pun upgrade,cantik deco dia..boleh Upah designer terkenal.. So berapa hanem dapat.. Tak payah la cakap, hehe.. So aku cadangkan la, baik korang ambil insurance.. Untuk diri sendiri jugak, medical card tu cover if jadi apa2..dari korang simpan sendiri sebulan rm200,setahun baru dapat berapa.. Rm2400..kalau korang ambil insurance ,bulan rm200..medical card tu cover rm1juta tau.. Sejuta..seumur hidup Walaupun korang baru je ambil dalam sehari.. So ambil la insurance ..aku dah ambil sejak aku hanem exsiden.

Stop la cerita pasal insurance ..sebab ada cerita lagi best pasal hanem ni, aku dengar dia ada pedinding,pedamping.. Tu pun dia terlepas cakap, aku tahu kalau kerja macam dia ni memang perlu pedinding,pedamping..pelaris.. Mak andam ni lain, ramai orang nak kacau.. Melayu kan, tak boleh tengok orang lain maju sikit.. Mesti hantar something, nak santau la apa la.. Seram jugak bila fikir so sebab tu hanem pakai semua tu.. Tu pun nenek dia yang bagi, katanya buat penjaga mana tahu ada orang niat tak baik, penjaga hanem boleh tepis.

"Ayang tahu tak, saya dapat mimpi masa saya koma tu.. Ada orang datang, perempuan.. Cantik sangat, pakai baju kebaya.. Dia cakap nak sembuhkan saya.. Kalau sakit tahan..dia macam buat pembedahan kecil kat badan saya, ayang tau kan yang hati saya ni pecah patut kena operate?tapi bila docter check.. Hati saya dah elok, pelik kan..saya rasa kan kalau dia tak tolong saya masa tu, mungkin saya dah mati masa exsiden tu kn ayang".ujar hanem.

Aku baru teringat, aku rasa aku pernah nampak pedamping hanem.. Yang aku ingat docter masa tu, rupanya tulah pedamping hanem.. Emm tapi bela benda elok macam tu takpe, jangan bela saka.. Mati nak bela.. Nak mati pun susah .

*****

Sejak2 exsiden ni aku tengok hanem ada macam bengong sikit ..dia pelupa ,maybe kesan hentakkan di kepala ,lagi satu yang paling ketara dia mintak izin nak free hair ..dulu masa sebelum exsiden taknak pulak free hair .. Aku pun bukan alim sangat ,so aku izinkan dia free hair .. Ternyata hanem lagi menarik bila free hair .

Sekarang ni masa hanem sangat terhad,dia banyak job dapat..Make up sana sini ..rezeki dia lepas exsiden..alhamdulilah ..Memang busy betul la, aku pun ikut busy ..Sbb aku la yang menjadi peneman dia,menjadi driver dia ..Aku tak kisah ,aku ikhlas . Aku happy lihat hanem berjaya dlm dua bidang ..nurse and mak andam ..lagi kusut bila hanem cakap dia nak jadi makeup artist pulak ,pening otak den .

Dan sekarang ni butik hanem macam rumah ke dua aku ,makan minum tidur mandi semua di butik hanem ..sampai kunci butik pun aku yang pegang ..masa lebih banyak di butik dari di rumah, sampai mak aku pun dah tahu ..Kalau aku tak balik ,kt butik la aku tidur ..mak aku dgn hanem memang close Sgt ,sama jugak aku dgn family hanem ..layak kawen je kiteorang ni ..tapi tulah ,tak ready . Hehe

Tengah baring2 tengok TV ,hanem call dia nak datang butik ..Jarang dia datang butik malam2 macam ni ..aku dengan boxer je ,buka pintu . terjojol konek aku yang besar ni ..hanem masuk .

"Ada masalah ke syg? "Soal aku ..pelik tengok hanem datang ni ,kang ada yang kena ngap ni ,Hehe

"Takde apa syg ..rindu syg laaa ."Hanem mengedik.

Aku rasa kesan exsiden tu banyak ,dulu hanem tak macam ni ..Aku kenal hanem yang dulu ..sekarang ..Jauh beza .

"Laa yeke rindu ,meh sini ..duduk sebelah saya".aku perlawa hanem duduk sebelah ,adalah sebabnya ..Haha ..Aku dengan boxer je ,terjojol konek aku yang besar ni ..hanem dengan berani sentuh .

sweetalker...(Kenangan Terindah Hanya Sementara)✔✔✔Where stories live. Discover now