Disebabkan dah lama sangat tak berhubung dengan hanem ,aku rapat semula dengan azreen ..aku bersyukur sangat azreen boleh terima aku semula ..Aku tahu dia sayang betul kat aku ,bukan kaleng2 sayang .Rupanya ada sebab kenapa azreen dulu menjauhkan diri dari aku ..hanem pun serang azreen ,hanem !.Arghhh ..
"Betul u ..I takut sangat ,dia jumpa I kat area rumah ..dia sound I gila2,dia cakap kalau contact u lagi ,dia nak bunuh I ..U rasa ?Mau I tak cuak ..I nk cerita dengan u . Tapi takut u tak percaya ..I rasa gf u tu dah tak siuman la"ujar azreen panjang jela .
"Reen ..pembetulan ,ex gf ..walaupun takde kata putus rasmi yang kitaorang break tapi anggap jelah dah break ..Dia pun dah ada balak baru ,orang keel ..pishang "..hahaha .
"Dia ada bf baru ??mati la bf baru dia . Hahaha".ujar azreen sambil gelak .
Aku termenung sejenak ,hanem ..Kau berubah terlalu mendadak ..aku tak tahu punca sebenar ,sebab exsiden ke ?Sebab perangai aku ke ?kalau lah dia berubah sebab perangai aku yang liar sebelum ni ,aku kena mintak maaf ..aku bersalah .
"Oit ..Berangan".azreen mengejutkan aku dari lamunan .
*****
Alang2 nak jumpa hanem bertanyakan kenapa dia pergi serang tyrah ..Boleh la pulang kunci sekali ..Actly aku dah menyampah tengok dia ni ..Tapi aku kena jumpa jugak ,lagipun kes ni dah jadi kes polis ..Rizal abang tyrah pun suruh aku carikan bukti kalau2 hanem ada kaitan kes kehilangan tyrah .
Polis maybe dalam masa terdekat nak tahan hanem untuk soal siasat ..Sebelum polis siasat hanem ,baik aku dulu yang siasat ..tapi ada lagi sorang yang aku perlu jumpe tapi sebabkan sorang ni dia masih di kl sebab rawatan hati ,so aku hold dulu ..Aku langgar hanem dulu .
*****
Aku call hanem berkali kali ,tak berjawap ..Hanat betul la ..aku terus pergi butik dia ..kereta ada ..aku call lagi ..tak berjawap . Arghh ..Tapi aku ada kunci butik ,apa lagi ..Aku langgar la ..Dulik apa aku ..dia serang kwn2 aku boleh ,kenapa aku tak boleh serang butik dia .. Tapi takde aku nak serang ,marah2 jugak ..Kena control la .
Sampai depan pintu butik ,aku nampak kasut hanem dengan kasut lelaki ..sah balak dia ,mesti tengah mantat la ni ..patut call tak reti jawap ..aku agak berat hati jugak nak langgar ni ..nak buka pintu ni ke tak . .Aduh ..Kang buka diorang tengah main ke apa ..aduh ..Aku tak kisah kalau hanem nak mantat jantan lain . Serious aku tak kisah ,perasaan sayang tu dah tiada dalam jiwa aku .
Tapi ..arghh langgar jelah ..Aku buka pintu ..Aku bagi salam .
"Assalamu . ...". Terkedu aku kejap ,terbantut salam aku .
"Ya Allah ..apa korang tengah buat ni ???!"
Betul jangkaan aku ,hanem dengan bf dia tengah main ..Posisi dogie pulak tu ..Hahaha .
Aku terus ketawa terbahak bahak kt situ ..hanem dengan bf dia kelam kabut cover line ..Hahaha ..Bodoh gila . Jijik pun ada ,bf baru dia gelap la babi ..hitam gitu je ..hahaha..aku bukan jeles ,serious tak jeles ..Aku rasa jijik ..Serius jijik ..Hahaha .
Aku dah puas gelak aku suruh hanem siap2 jumpa aku kat luar butik ..Hahaha ..Patut tengok blue boleh jadi stim kn ?Tapi aku tengok dorang mantat aku rasa lawak ..bahan setahun tak habis bhai ..Hahaha
Hanem hadap aku dengan muka bengang ,paisay bhai ..hahaha ..Pegi mam ..Ingat aku kisah ke ,kau dah serang azreen ..Kau serang tyrah ..Sampai tyrah hilang lari mana ..sekarang ni kau hadap alu dengan muka bengang kau ,hahaha ..kisah pulak aku .
"Awak kenapa hah !Masuk butik saya suke hati je !Asal nak datang tak bagitahu dulu!" soal hanem mengamuk sambil tumbuk2 badan aku ..aku gelak je bila teringat depa dogie ..hahaha
"Saya call banyak kali la ..Hahaha".ujar aku pertahankan diri ,betul apa aku call dia banyak kali ..Salahkan aku pulak .
"Eeii kenapa datang !Kan kite dah putus !Datang lagi kenapa !Kan kau dah ada tyrah !Pergi la kat dia !" hanem betul2 mengamuk ,hahaha ..emm tyrah ,aku datang memang sebab tyrah pun .
"Emm hanem ..Saya nak Tanya ,kenapa awk pergi serang tyrah haritu ?Awak tahu tyrah kat mana sekarang ?".soal aku ..aku jadi down bila ingat tyrah .
"Saya bukan serang dia ok ,asal ??dia cakap saya serang dia ke ?Lebih ek betina tu ..aku tahu la korang nak jumpa kan haritu ,ambil kesempatan bila aku takde . Kau memang tak pernah puas la amer !".hanem bentak2 depan kedai ,orang lalu lalang semua pandang ..Aduh malu .
"Memang la deal nak jumpa ,tapi tak jumpa pun ..Dah awk serang dia ,buat dia takut ..memang la dia tak datang jumpa sy ..masalah sekarang ni tyrah dah hilang ,dah kes polis ..Awk tahu tak ,awk tu Salah sorang suspek ,baik awk cakap dengan sy.. Apa yang awk cakap dengan tyrah masa tu ?"Soal aku ,malas nk tengking2 cari gaduh ..Baik cakap slow2.
"Ermm serious la dia hilang smpai sekarang ?Sekarang ni polis tengah cari sy ke mer ?Ermm sy cakap apa je ..Sy ckp kalau nak sangat dekat awk,pergi la ..Sy takde pun ugut dia bukan2..sumpah sy bkn serang dia ,sy just ckp bnde simple2 je ..lepas tu dia terus naik kereta ,sy ingatkan dia terus datang muar jumpa awk"jawap hanem ..dia takut sebab ni dah kes polis ,orang terakhir yang jumpa tyrah ialah hanem .
"Tapi kan awk ..kwn awk si iz tu ..ermm dia pun kawan dengan tyrah jugakkan ?Sebab sy cam plat kereta Honda jazz dia ,jsu 3744..betul tak ?kereta iz park sebelah kereta tyrah ..tapi sy tak nampak iz nya".ujar hanem panjang lebar .
Iz ..emm aku sebenarnya dah lama tahu perangai dia.. Sesiapa pun yang rapat dengan aku ,lagi2 perempuan ..dia akan follow ,dia akan Cuba dekat dengan perempuan itu ..dia akan Cuba berkawan dengan perempuan itu ..Motif ?kadang aku pun tak pasti ..Dari zaman study lagi ,semua awek aku dia nak kwn ,bukan semua boleh ngam dengan iz ..Lagi2 shida ..Shida memang menyampah gila dengan iz ..Aku pun tak tahu kenapa sebenarnya .
Sekarang ni tyrah pulak ,yang aku pelik ..macamana dia tahu aku kawan dengan tyrah ni ?emm maybe insta aku kot ..Iz folower aku ke? Setahu aku ..iz takde ig ..emm ..so betul la ..memang iz orang nya .. Aku dapat rasa ,memang iz orang yang last jumpa tyrah ..aku kena jumpa mamat ni ,masalah sekarang dia kat kl .
Iz ni dia ada masalah hati ..Sebab dulu dia terlalu kuat minum air setan sampai hati dia rosak ..so dia kena pergi kl ,hospital serdang untuk rawatan lanjut ..iz dah level tahap 4..emm.
*****
YOU ARE READING
sweetalker...(Kenangan Terindah Hanya Sementara)✔✔✔
Acaksemua orang ada kenangan,tak kisah la kenangan itu indah atau sebaliknya.. Tapi kenangan tetap kenangan.. Hope korang semua enjoy dengan cerita kenangan ni.. Selamat membaca and jangan lupa voted,just for enjoy.. Have fun. kenangan terindah Cerita...