siapa sv baru ni??

4.9K 18 2
                                    

11pm/I.C.U

"bau perfume ni lagi"..aku tercari cari siapa owner perfume ni,aku jalan berlahan melalui lorong i.c.u..aku sebenarnya ingin melawat hanem,sampai katil hanem aku sebak..sebak tengok keadaan hanem,aku tengok docter duduk sebelah hanem..aku malas nak gangu,so aku blah dari situ..aku cari bau perfume ni..akhirnya aku jumpe owner perfume tu dalam stor,entah apa dia buat dalam tu malam malam,dlm hati.."ni ke sv baru tu..ermm not bad"..agak nakal mata aku,aku perhati dia dari belakang..body dia..bontot dia..aku senyum sndiri bila dia tertongeng tongeng..dia tak perasan aku dok perhati dia..lastnya aku tegur dia.

"assalamualaikum.."aku senyum.

"waalaikumsalam.."dia toleh,dia senyum..

"sv amer right??ni 1stime kite jumpa kn..tapi buat apa kt sini ek?bukan u shif pagi ke?"..dia bersoal jawap dgn aku sambil buat kerja,laju tangan dia menulis..rajin nau.

"ye saya..memang 1stime jumpa,saya ikut bau perfume ni lah boleh dpt jumpe awk,kalau tak..memang kite tak jumpa"..aku sangat suke bau ni,stim..ehh.

"yelah tu..i mmg dah lama pakai perfume ni,fav perfume..u tak jawap lagi soalan i,u buat apa kt sini..takkan ikut bau perfume i kot..hahaha"..pandai joke sv baru ni, sound good.

"i tengok kwn,katil 3 tu..ada docter pulak..tak jadi nk melawat Lama sikit"

aku dengan dia tengok jam..dah pukul 1159..seminit lagi jam 12 mlm.

"ada docter ke?setahu i..docter dah balik tadi,staf ada lah..staf kot,u salah pandang ni"..aku yakin yang aku nmpk tadi memang docter.

kebetulan staf nurse lalu.."haaaa dating ek..".terus aku tanya.

"kak..docter ada tak?"..akak nurse tu cakap takde..staf ada la.

aku pandang sv baru ni..aku masih tak tahu nama dia,dia pandang aku..berdiri bulu roma..aku ajak dia keluar ikut belakang,ada lif..mmg agak gelap tapi dekat nak balik office.

aku tengok nametag dia.."azreen"..aku senyum.

"apa senyum senyum ni..gatal ek,hahaha".aku sengeh mcm mintak penampo.

"perfume u ni..buat i terangsang,sori to say..i sgt jujur orangnya..hahaha".

dia cubit lengan aku"gatal bawah ek..hahaha"..aku terkedu kejap,ayat shida dia guna pakai..ermm aku gosok gosok tempat dia cubit,boleh tahan sakit..kuku panjang ni.

Terlupa kejap pasal hanem,aku berjalan menuju ke office dgn sv baru ni..jalan mmg gelap area cssd Dan aku mmg tahu area situ keras sikit sebab sebelum ni mmg ramai pernah jumpa pocong, nenek kebayan,Pontianak.. Kira nasib aku ni baik la tak pernah nampak lagi..jauh kan la dari nampak.

Tiba2 sv azreen ni pegang lengan aku, terkejut kejap.

"Eh kenapa ni? "

"U nampak tak apa yg I nampak? Amer.. Jom Kite lari.. Lari.. Lariii!".

Sv azreen ni terus lari.. Laju dia lari sampai office, aku yg tak tahu apa2 pun bodoh ikut lari, perhh semput bhai.

"Laju nyaa u lari, apa yg u nampak? I tak nampak apa2 pun".tercungap cungap aku dibuatnya.

"Hahaha.. I pun tak nampak apa2,saje nak buang peluh, bahaya jalan berdua dgn syaiton."dia senyum nakal..dlm hati"mmg nak kena minah ni, tunggu.. Wait and see".

"Jahat ek.. Ingatkan betul la nampak hantu ke apa".aku duduk atas motor siapa entah,rasa tak pernah nampak motor skuter ni, motor baru ni..aku belek2 motor no plat dia..motor baru.

"Tepi sikit,apa belek2 motor org ni.."

"Owh motor u ke..patut la.... "

"Patut laa apa?"dia potong jalan aku.

"Patut la cantik.. Macam tuan dia"..aku saja puji, nk bagi dia kembang semangkuk.

"Ni motor mak I la..I pinjam je tapi mak I mmg cantik pun orangnya, like mom like son.."dia kenyit mata sebelah, sambil keluarkan barang dari seat motor.. aku terkedu kejap.. Kenapa wajah dia sekali imbas mcm shida.. Aku dah gila ke apa ni..kenapa shida asyik menganggu hidup aku sekarang ni.

Aku rasa aku dah gila,dari aku dok hadap sv baru ni..baik aku hadap hanem aku Yang tengah bertarung nyawa tu.

"Eh u takpe ke lepak office sorang2 ni?I ingat nak jumpa kwn I kejap".dia cakap okay, dah biasa kena tinggal sorang katanya, emm lain mcm dia punya jawap. Aku malas ambil pusing..aku angkat tangan terus pergi ke arah kereta.

Dalam kereta aku ambil mood, aku tarik nafas panjang.

."shida ada masalah ke? Kenapa aku asyik teringatkan dia? Ya Allah.. Kalau lah dia ada masalah, tolonglah permudahkan urusan nya".

Aku stat kereta, aku lalu depan office.. Sv azreen masih dibawah, dia main hp agaknya.. Aku tak sedap hati nak biar dia sorang2 kat office so aku buka tingkap aku jerit.

"Shidaaaa....!. "Eh eh.. Apa aku ni, ya Allah.. Kenapa dgn aku ni?!

Sv azreen tak berapa dengar agaknya, bagus jugak tak dengar.. Dia toleh aku sambil angkat tangan..dia tak tahu kot Yang aku ajak dia lepak minum.. Aku turun dari kereta, jalan berlahan menuju ke arah dia.

"Jom la ikut I pergi minum sekali, tak sedap hati pulak nak biar u sorang2 kt sini, u tu perempuan.. Jadi apa2 hal susah".dia senyum je.. Ermm senyum dia.. Cair aku.. Haihh.

"Ok kejap ek.. I naik office kejap, I key in kejap.. U tunggu bawah, jangan berani2 naik atas.. Janji? ".haih dia ni..

"Ok I tak naik atas.. Janji.. Pelik2 la u ni, dah cepat laa"..

dia terus berlari, laju minah ni lari..tersenyum aku bila ingat kes tadi.
"Amer lari...! "..serious kelakar.

Aku pandang bangunan hadapan, blok I. C. U tempat hanem aku rehat,"esk sy datang lagi melawat awk ye sayang"..rasa seram sejuk bila akak nurse tu cakap takde dokter mlm td.. Habis apa yang aku nampak tu, betul la.. Aku dah gila.

"Ehemm.. Berangan ke? Dah jom.. I bawak motor sendiri la, I tak berani duduk sebelah buaya, hahaha".minah ni tak habis2 nk kenakan aku, kenal aku pun tak lagi.. Takpe kau.. Tunggu.

"Eh apa pulak,bahaya la u naik motor time2 cmni, naik jelah kereta.. Buaya mana tahu drive..jangan mengada, motor tinggal, dah jom".

Sv azreen masuk je dalam kereta, semerbak bau perfume ..wangi.. Ni perfume shida.. Betul.. Ni yang biasa shida pakai.

Aku pandang sv azreen, dia pandang aku.. "Haa kenapa, I keluar la macam ni, bahaya u ni".aku terus pegang tangan dia.

"Ops sorry.. Apa nak keluar pulak, haih dia ni".silap aku jugak pandang dia mcm aku pandang shida.

"Dah u tu lain mcm tengok I, seram la I"..aku say sorry berkali2..aku terus menuju ke mamak al hadad, mamak ni port biasa aku lepak.

"Mcm biasa la mamak.. Ni kwn sy dia mau apa, u Tanya la"..sv azreen order milo o suam dengan roti telo satu.

Banyak aku borakkan dengan sv azren ni, rasa selesa pulak dgn dia..

"Panggil I reen jelah..I panggil u pun amer je kn. ".aku okay je ,mana2 pun boleh.. Panggil sayang pun boleh.. Hehe.. Tapi aku masih tak kenal lagi siapa sv azreen ni.. Bila berborak dgn dia, aku rasa mcm dah lama kenal dia.. Aku senang in.. Takpe.. Masa panjang lagi.. Akan aku korek satu persatu.. Tibe2 hp aku berbunyi.. Nama yang naik.." Iz "..

"Wslm broo.. Ape cite call wa ni? ".

******

sweetalker...(Kenangan Terindah Hanya Sementara)✔✔✔Where stories live. Discover now