ending nya..

3.8K 37 19
                                    

******

Dah berbulan kes tu berlaku ,aku dengan tyrah berkawan seperti biasa ..cuma dia trauma sikit ,yelh dia kena kurung dalam rumah kedai dalam keadaan mulut ditutup ..tangan kaki di ikat ,iz datang baru dia bole makan ..kesian tyrah ,sebab aku ..Dia jadi mangsa ..Pernah jugak aku Tanya dia pasal iz sentuh ke tak .

"Iz tu tak sentuh pun I ..I merayu dengan dia jangan apa2 kn I ,nasib baik jugak ..Kalau tak ..Tak tahu la I nak cakap "ujar tyrah sambil pegang jemari aku ,aku tahu tyrah sayang aku lebih dari seorang kawan.

"Emm yelah nasib baik kn".dalam hati aku mengatakan yang iz memang ada sentuh dia ..Tapi aku tak perlu banyak Tanya ,biarlah masa berlalu pergi ..Aku taknak bebankan tyrah dengan soalan,dengan pertanyaan yang membolehkan dia mengingat kembali kisah seram dalam hidup dia ..biarlah ..Macamana aku tahu ?. Emm jangan lah Tanya .

*****

Hanem pula dia still dengan bf dia budak kl ,budak tak budak la ..Tua . Hahaha ..Tapi hanem banyak kali mengadu dengan aku yang lelaki tu macam menipu ,macam nak ambil kesempatan ..yelah budak hanem ni orang senang ,ada bisnes ..Duit memang sentiasa ada so mana2 jantan kalau kenal hanem ni motif dorang dua je ..

1st nak main ,body hanem ni memang goal ,kalau dogie memang terbaik .

2nd duit..tapi bukan nak cakap apa la ,sejak2 exsiden haritu ..hanem bukan hanem yang aku kenal dulu ,hanem dulu sangat behave orang ..Sekarang ,emm semua jantan dia langgar ..mau tak jantan semua ambil kesempatan ..Berbuih mulut ni tegur ,tak jalan ..Mampus pi la ..penat ..tapi kita orang still kawan ,cuma aku dah takde selera nak main dia ..Pepek yang dulu aku puja ,rasanya sekarang dah barai .. Hehe ..Sorry to say ..lagi satu aku taknak dapat penyakit pelik2..seram ..jauhkan la .

*****

Azreen ..My love . My sweet heart ..I love u ..I miss u so much ..Dia sekarang my true love ,dia lah yang banyak membimbing aku dari segala aspek ..Dia bukan mengonkong macam hanem ,bukan ..Cara azreen sangat sweet . I love u sayang ..aku bukan sayang azreen sebab jantung and hati shida ada dalam badan dia ,tapi cara dia yang sweet buat aku tertarik ..Dia sangat penyabar ,selalu mengalah dalam mengalah tu ada tegasnya kenapa dia mengalah ..Dengan cara tu aku tunduk ,aku rasa aku in love with u azreen .

*****

Suprise for u and me .

Aku nak buat suprise ,aku dah plan dengan family ke dua belah pihak ..nak datang merisik azreen dalam masa yang sama kami bertunang ..azreen langsung tak tahu akan kehadiran kami sekeluarga ke rumah nya ..aku plan dengan bos ,suruh bagi azreen cuti bergaji ..Bos pulak boleh cowteam (kerjasama ),alasan azreen sekarang kerap demam ..Padahal demam biasa je kot ..hehe ..Azreen redho balik ampang ,tu pun aku yang hantar sampai sana .

Dalam sehari tu aku langsung takde call dia ,wasap dia ..Azreen sampai merajuk aku tak jawap call dia ,tak balas wasap dia ..Hehe ..Aku gelak je ..Sabar sayang .

Hari yang aku tunggu tiba ,kami sekeluarga sampai di depan rumah azreen ..Family azreen pun dah ready nak buat suprise ..Aku sangat teruja masa tu ..Aku nak tengok sangat muka terkejut azreen bila nampak aku sekeluarga datang masuk meminang nya .

Mak azreen naik ke bilik ..aku dengar mak dia memanggil azreen .. Kami dari bawah dah tak sabar nak buat suprise ..Jantung aku berdegup laju ,tak tahu kenapa ..Maybe terlalu teruja kot .

Mak azreen turun .. "Abah nya ..Sini.. Si reen taknak buka pintu ,aduh risau saya "ujar mak azreen ..aku dengar pun risau ,semua orang risau ..aku call azreen ,tiba2 aku pulak yang cuak .

Tuttut ...Tut . Tut . Tut ..Tut ..

Tak berjawap ,aduh merajuk ke ..Matilanak ..Aku terus mintak izin untuk ketuk pintu bilik azreen .."Maybe dia merajuk". aku cakap dengan mak ayah azreen .

Aku ketuk pintu bilik dia .

"Sayang ku azreen .."Senyap ..

"Assalamualaikum ..sayang ..tolong buka pintu ni ,sy datang ni"..senyap..aku risau ,azreen senyap tanpa jawapan .

"Mak ..Entah2 reen keluar kot ?".soal aku ,mak dia cakap seharian dia tak keluar bilik kecuali mandi tengahari tadi ..aku tengok jam dah pukul 6 petang ..aku call lagi sekali .

Tut ..Tut . Tut .Tut .

Sah azreen ada dalam bilik ,tak mungkin dia keluar hp tinggal ..aku tak sedap hati ,mau je aku tendang pintu ni ..tapi aku mintak kunci spare dari mak dia .

"Alamak mer ,reen selak dari dalam ni "..ujar mak azreen dengan wajah risau .

"Takpe mak ..Tolong ketepi semua ,amer nak try tendang pintu ni ..1..2..3!".aku tendang sekuat hati .

Apa yang aku nampak ..apa yang semua nampak ..Azreen ..Reen aku ..Sayang aku ..sayangggg !

Azreen berbujur kaku di atas katil ,aku tak tahu nak buat apa2..aku terkejut ..Bukan aku seorang ,semua yang ada di situ terkejut ..Semua menangis termasuk aku ..Silap aku ..Salah aku sebab aku abaikan dia ,memang azreen ada bagitahu yang badan dia panas . Jantung dia laju ..Aku ingatkan tu perkara biasa response orang nak dapat suprise ..rupanya ..Azreen aku nak pergi buat selamanyaa !..sayanggg !.

*****

Azreen di sahkan meninggal disebabkan jantungnya,jantung yang shida pinjamkan.. Aku dapat rasakan yang shida sendiri tidak mengizinkan aku hidup bersama azreen sepupunya, tapi ini semua sudah ditentu oleh tuhan..aku redho.. Aku pasrah.

Azreen di kebumikan di tanah perkuburan tempat shida di kebumikan..aku sempat melawat shida.. Aku menangis.. Aku berdoa agar mereka, shida.. Azreen.. Di tempatkan dengan orang2 yang beriman...amin.

Tamat lah segalanya.

Terima kasih sudi membaca cerita ini.. Kenangan indah hanya sementara.

Tak semua yang kita rancang memihak kepada kita.. Allah maha adil lagi bijaksana, apa yang berlaku pasti ada hikmahnya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 04, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

sweetalker...(Kenangan Terindah Hanya Sementara)✔✔✔Where stories live. Discover now