terpaksa lepaskan walaupun terlalu sayang,
tidak semua yang kita miliki,akan kekal milik kita..kita hanya mampu merancang,tuhan yang menentukan.#setelah 6bulan berkasih sayang bersama shida.....
"kenapa awak tak cakap awal-awal yang awak ni dah bertunang??".aku betul-betul terkejut plus bengang bila shida mengaku yang dia sebenarnya tunangan orang.
"maaf awak..memang nak beritahu dari awal lagi,tapi saya tak sampai hati..sebab saya dah mula sayangkan awak..lagipun,saya sendiri tak kenal siapa tunang saya..macamana saya nak kahwin dengan orang yang saya sendiri tak kenal".
shida bercakap sambil menangis,aku rasa cukup terkilan sebab dalam ramai-ramai awek,shida paling aku sayang..dia cukup pandai ambil hati aku..aku buang semua awek sebab aku nak jaga hati shida,yang lagi buat aku terkilan,terkejut..shida akan dikahwin kan dalam masa terdekat!fuck man.!
shida mula bercerita dari a to z..aku duduk pun tak senang,aku tahu family dia kaya..family tunang dia pun kaya,rupanya ayah mereka ni bisnes patner..nak eratkan lagi silaturahim,mereka kahwinkan anak-anak mereka..aku dengar shida cerita..aku jadi redho,aku rasa down..aku tak salahkan shida..aku tak salahkan sesiapa,ni semua jodoh..tak semua yang kita nak..tak semestinya kita dapat.
"amer...maaf..shida sayang amer sampai bila-bila"..sebak aku tengok shida menangis,aku pegang wajah dia..aku kesat air mata yg mengalir laju.
"amer maafkan shida..shida tak salah dalam hal ni,ni family planing..untuk jangka masa panjang..amer terima semua ni dengan hati yang terbuka,amer harap..shida terima jugak keputusan yang family aturkan ni".aku dah jelas..aku faham..aku taknak shida jadi anak derhaka sebab cinta,lagipun semua ni untk masa depan shida jgk..aku lepaskan kau pergi.
"betul awk tak kenal siapa tunang awak tu?"shida geleng kepala sambil peluk aku erat,betul-betul taknak lepaskn aku.
"yang saya tahu,kwn ayah tu orang jb..tapi sumpah saya tak kenal mereka secara detail,saya tak perlu kenal siapa mereka..yang perlu saya tahu,saya kenal amer..saya sayang amer".shida pandang tajam ke arah biji mata aku,aku terpesona..mata shida..dengan secara spontan, aku kiss bbir shida dengan penuh nafsu.
"sayang..."aku senyum nakal..shida sangat memahami diri aku.
"ok...".aku dengan shida terus pergi port biasa..haritu hari last aku main dengan shida,28/2/17..haritu jugak aku mula menjauhkan diri,shida faham..dia pun terima dengan keputusan aku..we just friend..we bff..best friend forever.
25/6/2017..tarikh nikah shida bersama pilihan hati keluarga,selepas itu aku dengan shida lost contact..dia pun sudah tukar number,aku sentiasa doakan yang terbaik untuk dirinya.
*****
aku bangun lemah,tapi kenapa shida selalu membayangi diri aku sejak-sejak ni..shida tak sihat ke?ada perkara yang tak elok terjadi ke?number shida yang baru pun aku takde..aku pasrah,aku anggap semua ni kesan dosa-dosa aku pada shida.
aku renyuk surat cinta shida,aku buat bola..aku lempar dalam tong sampah..yesss...masuk..tengok jam dah 5.30petang,lama jugak aku mengemas bilik..sambil-sambil mengimbas kenangan silam..aku capai hp,aku scrol nama hanem..aku rasa aku dah jumpa orang yang sesuai,yang boleh mengantikan tempat shida..aku yakin hanem boleh buat aku lupakan shida.
"sayang...busy ke tu?".aku wasap hanem,sebab aku tahu hanem balik kerja jam 430petang tadi..sambil menunggu hanem balas,aku mandi dulu..agak panas juga cuaca sejak kebelakangan ni,boleh strok haba macam ni.
*****
selesai mandi aku tengok hp..hanem langsung takde balas..agak pelik kt situ,aku tenung hp sambil berfikir.."pelik.."aku rasa tak sedap hati..tiba-tiba rasa macam tu..firasat aku macam mengatakan yang hanem ada problem,aku call dia..tut..tut..tut....tut..emm tak berjawap..lima kali jugak aku call..hanem tidur agaknya,jarang sekali dia perangai macam ni..aku betul-betul tak sedap hati..baru nak call semula hp aku berbunyi..yess!.hanem call back jugak akhirnya..dengan nada gembira aku bagi salam kt dia.
YOU ARE READING
sweetalker...(Kenangan Terindah Hanya Sementara)✔✔✔
Randomsemua orang ada kenangan,tak kisah la kenangan itu indah atau sebaliknya.. Tapi kenangan tetap kenangan.. Hope korang semua enjoy dengan cerita kenangan ni.. Selamat membaca and jangan lupa voted,just for enjoy.. Have fun. kenangan terindah Cerita...