****
Petang macam yang dijanjikan, iz datang hospital.. Tersengeh sengeh dia depan office aku.. Dia ni..muka sikit pun tak berubah, Chinese look.. Hensem.. Tapi sayang, gigi dia mcm dah rosak sikit.. Aku tahu la kenapa, dia ada makan something la tu.. Lantak la.. Life dia, dia dah besar.. Tahu mana baik mana tak baik.
"Geng.. Long time no see"
Iz peluk aku.. Dia dgn aku dulu rapat Sgt.
"Yup bro..jom lepak luar, dalam hospital makan tak sedap"
Dia follow aku je,memang dari dulu kalau buat apa2 hal.. Aku ketua, aku yang tentukan semua perkara.. Tapi tu dulu, zaman jahiliah.
"Naik kereta aku ke kau?"
Aku sebenarnya malas keluar dari parking, kang susah nak dapat parking cun.
"Kereta aku la bro.. Minyak tengah full tu"..iz offer naik kereta dia.
Ok cun.. Hehe..
Tak sangka iz pakai kereta besar, tak guna jantan ni.. Family kaya, boleh la.. Study tak habis pun boleh pakai kereta besar,Aku ni kerja bersusah payah,axia je yang mampu..study habis, dapat dip.. Tapi kerja ..hmm takpe lah, rezeki masing2 betul tak..bersyukur la dari tak kerja langsung.. Tapi aku jeles.. Huhu.
Duduk pn selesa, kereta mahal.. Stop la cerita pasal kereta.
"Bro.. Nak lepak mana? "Iz tanya aku berkali kali..
"Bro Shawn.. Nak lepak mana ni? "
Aku bukan berangan, aku terpandang seseorang.. Sv azreen.. Iz geleng kepala. "Patut laaa.. Ko memang tak pernah berubah, hahaha"
Aku suruh iz berhenti kejap sebelah sv azreen..
"Hai.. Awal sampai, tak sabar2 nak date dgn amer ke? Hahaha".
Kadang2 aku ni menjengkelkan jugak.,haha.
"Perasan betul la sv amer ni, wah besar kereta.. Cantik.. Siapa tu? Gf ke.. Untung la gf kaya".
"Ish kwn I la.. Jantan.. Awal sampai? baru pukul 6pm".
"Saja.. Pishang kat rumah sorang2"
PISHANG.. tu pun ayat biasa shida pakai dulu, aku rasa orang ampang memang suke pisang kot.. Sikit2..pishang.. Pishang..arghh rindu.
"Cmtu jom join I.. Lepak minum makan,kwn I tgh kaya tu nk belanja"
Azreen macam berat nak follow, tapi sebab aku ni muka tembok.. Aku ajak betul2 ajak, bukan ajak2 ayam.. Kur kur kur.. Bukan.. Aku ajak siap bukakan pintu kereta lagi, sweet tak aku ni..hehe
"U ni.. I taknak ikut kalau kwn u belanja, I nak u belanja baru I join".
"Ok I belanja..silakan masuk wahai permaisuri hatiku..hahaha".
Azreen cubit tangan aku,tapi aku takde rasa sakit pulak.. Aku rasa seronok.
Dalam kereta azreen diam je main hp, aku kenalkan azreen dgn iz.. Aku tahu jenis iz, dia suka pandang awek tapi sorok2..kejap2 tgk cermin belakang.. Halah..tapi betul aku cakap, sv azreen ni memang lawa.. Ok aku jujur la,dia lagi lawa dari shida.. Lawa sikit dari hanem.. Tapi kalau hanem makeup,semua awek aku tendang tepi ermm cair bhai.. Arghh rindu hanem!macamana lah keadaan hanem sekarang? Patut aku pergi tengok dia tadi.. Kejap lagi la.
****
Sampai warung nasi ayam kukus/nasi ayam dara.. Warung ni memang terbaik kalau nak lunch ke.. Nak diner ke.. Dia punya sedap,memang kurang ajar beb.
Aku order macam biasa, sebab aku dah biasa makan sini.. Iz dengan azreen baru 1stime makan, so aku la yang rekeman makan ape yg sedap..
Azreen sibuk main fon.. Yang iz tiba2 perangai mcm sial.. Tiba2 jadi pemalu.. Apa benda la.. Cakap sepatah2,aku tension je layan dua ekor ni.
YOU ARE READING
sweetalker...(Kenangan Terindah Hanya Sementara)✔✔✔
De Todosemua orang ada kenangan,tak kisah la kenangan itu indah atau sebaliknya.. Tapi kenangan tetap kenangan.. Hope korang semua enjoy dengan cerita kenangan ni.. Selamat membaca and jangan lupa voted,just for enjoy.. Have fun. kenangan terindah Cerita...