ermm

3.7K 16 0
                                    

******

Kereta mini Cooper tyrah dijumpai di RNR seremban ..Sudah semingu tyrah menghilangkan diri ,semua orang tak tahu di mana tyrah  termasuk lah aku ..Menjadi tanda Tanya semua orang.

"Tyrah kena culik agaknya"..tu dalam kepala aku ,tapi siapa yang culik dia..Kenapa pulak nak culik dia ?.Setahu aku ,tyrah seorang yang peramah ,semua orang selesa dengan dia ..tapi dia anak dato ,maybe jugak kena culik sebab Wang tebusan ..Betul tak .

Dan Hanem pulak perasan sejak2 dia balik dari kursus ,aku nampk macam kemurungan .

"Ayang ..Awak ni kenapa ?sejak saya balik dari kl ni..Awk macam something ..Macam putus cinta ,awak jangan macam2 ek ..Awak tahu kan saya macamana sekarang ,berani main la gila . Aku cari betina tu . Mati aku kerjakan" ujar hanem buat aku jadi seram ..ermm .

Aku senyum ketat ..Aku sekarang agak takut dengan hanem ,entah la kenapa..dia menyeramkan . Aku rasa mcm nak cari awek lain je ..Aku dengan hanem macam dah tak serasi ,dia dah lain sangat sekarang dari segi perangai ,penampilan pun lain ..Seksi dah sekarang ..ni pun maybe kesan dari exsiden ..ermm .

*****

Otak aku masih terfikir fikir pasal tyrah ..aku tak dapat jawapan ..Rasa bersalah pun ada ,sebab aku yang perlawa dia datang sini jumpa .

Aku jadi down bila ingat tyrah ,sebab rasa bersalah tu kuat . Haih..

Hanem pulak makin lama makin menyakitkan hati ,baru2 ni dia boleh pergi keluar dengan jantan mana entah ..Lepas kantoi dia boleh cakap macam ni .

"Awak boleh ada betina lain Kenapa saya tak boleh ada jantan lain fair la kan".jawapan hanem bila dah kantoi ,tapi bagus jugak ..aku boleh blah dari hidup dia ,aku dah tak sangup nak stress hari2 dengan perangai dia .

Tapi boleh ke dia cakap macam tu ?Boleh..tu karma ..aku redho ..Aku mula menjauhkan diri dari hanem ..Walaupun aku sakit hati sikit,tapi aku kena redho . Kena move on yang hanem aku dah berubah ..tak tahu la kesan dari exsiden jugak kot ..ermm

*****

Dah dekat sebulan jugak tyrah senyap tanpa berita ,aku call wasap terus tak dapat..sampai sekarang aku tak tahu apa yang terjadi sebenarnya . Dan dekat sebulan jugak la aku tak berhubung dengan hanem ,biar lah dia dengan dunia baru dia ..aku dengar dia berkawan dengan budak kl ,maybe kenal masa kursus tu la kot ..entah betul ke tak pergi kursus tu ,lantak la dia pergi ke tak malas aku ambil port...patut 3hari senyap ..biasa la dapat barang baru ,baru2 memang best ..tapi kunci kedai dia aku pegang lagi ,rasa nak campak buang dlm sungai muar je ..Marah nau .

Tiber Aku dapat call dari someone.

"Assalamualaikum ..Ni amer ke ?Boleh saya jumpa awak ?Ada hal mustahak sikit la nak cerita"..ujar someone yang aku tak kenal ni ..lelaki .

Aku suruh dia datang hospital muar .bukan apa ,senang nak cari ..google map pun ada ,type je hospital pakar sultanah fatimah muar,keluar la kat Google tu . Tapi kalau nak gaduh pun senang ..wad kecemasan dekat ,wad pembedahan dekat . I .C .U dah dekat ..rumah mayat pun dah get ready terima tetamu ..Someone tu setuju datang hospital ..aku get ready ..Penting sangat kot ,macam beria beno nak jumpa walaupun aku tak kenal siapa dia .

*****

Lelaki yang tidak dikenali mem perkenalkan diri nya..hensem orangnya bila senyum . Tapi ..macam kenal ..senyuman ni ..Macam ...

"Awk amer ke ..sy rizal pegawai penyiasat kes tyrah Dan sy jugak Abang kepada tyrah".

Hah ..Aku dah agak ..Aku dah agak dah ,senyuman tu senyuman tyrah ..aku rindu kau tyrah ,mesti ada cerita menarik ni ..Harap2 tyrah dah di jumpai dengan keadaan yang selamat ,sihat .

"Owh abg tyrah ..Ye saya amer ,kenapa bang nak jumpa saya ?Macamana keadaan tyrah sekarang ?saya dah lama tak contact dia"soal aku dengan keadaan yang was was .

"Tyrah ..Emm tyrah masih hilang mer ,masih tidak dijumpai  tapi ni yang kite jumpa ..polis pun masih lakukan siasatan sekarang .sebab bukti masih tak kukuh,no tel awk pun kite dapat dari celcom ..sy nak jumpa awk pn sebab mana tahu awk ada maklumat yang boleh dapat membantu kehilangan tyrah".ujar rizal abang tyrah ,rizal sambung cerita sambil menunjukkan list list contact yang terakhir dari fon tyrah ..yang aku agak terkejut.. Actly  Memang aku terkejut  pun .

"Eh ..aku kenal no tel ni ,tapi macamana ...Tak mungkin la .. ".aku berbisik dalam hati .

"Okay awk tengok video ni amer ,awk kenal siapa perempuan ni ?".ujar rizal dengan penuh yakin ..Video cctv di RNR seremban .

Dalam video tu tak berapa jelas tapi aku cam sangat siapa perempuan tu ..Tu hanem !,macamana hanem boleh kenal Dan serang tyrah ?Aduh ..Sakit kepala otak aku,cari pasal betul la budak hanem ni!aku rasa hanem kencing aku cakap pergi kursus padahal dia jumpe tyrah ..dia serang tyrah ..hanem ni betul2 buat aku panas!.

Tapi conform tu hanem ..kalau di fikirkan hanem serang tyrah tu aku tak terkejut la ..dia kan dah gila sekarang ,ermm tak baik ..Arghh tapi hanem pernah je pegang hp aku,kantoi jugak pasal budak tyrah ni ..no tel tyrah pun hanem simpan ,.haih nak buat macamana ,aku kan memang tak pernah puas dengan sorang awek ,tu yang hanem selalu cakap ..Tapi tulah ..tak sangka jugak apa yang hanem cakap dia buat betul ,padahal masa tu dia ada cakap pergi kursus kat kl ..Hanem2 ,kau dah gila agaknya !

Tapi yang aku tertarik sekarang list list contact tyrah yang terakhir berhubung dengan tyrah ..apa2 pun aku perlu jumpa hanem ,I need penjelasan pasal ni ..bodoh punye budak hanem ,menyusahkan betul la,takkan ni pun kesan dari exsiden ?! Melampau !.

Abg tyrah kenal aku pun sebab tyrah cakap dengan dia nak datang johor jumpa aku ..Nasib baik jugak dia bagitahu abg dia ,jarak perjalanan jauh ,Kena la bagitahu family yang terapat ..mana tahu jadi apa2 mcm ni ..Senang .

*****

sweetalker...(Kenangan Terindah Hanya Sementara)✔✔✔Where stories live. Discover now