Hoofdstuk 9,

713 38 6
                                    

Niall pov.

’s Avonds kreeg ik een berichtje van Zoey.

‘’ Heey Niall.’’

‘’ Hoi’’

‘’ Zullen we nog afspreken?’’

‘’ Kom maar hierheenJ’’

Ik stond op en keek in de spiegel. Ik draaide mijn cap om met de achterkant naar voren dus. Wat blonde sprietjes kwamen er doorheen. Ik haal mijn schouders op en open de deur. Ik steek mijn hoofd naar buiten. Ik hoor al wat voetstappen. Daar was mevrouw al.
We spendeerde weer de hele avond voor de tv, ook nog even samen met Liam.


En zo ging dat eigenlijk de hele vakantie. Zoey was vaak bij me en iedere seconde werd het gezelliger. Zoey had me verteld dat haar moeder haar niet geloofde. Ik was toen opgestaan en had Zoey mee gesleurd. Haar moeder stond gillend in de deuropening, hilarisch.

We hebben iedere dag wel even gezwommen, eventjes gegeten, eventjes gechillt en heel veel gekletst. Ook heb ik de rest van mijn week niet meer met Katy gesproken, maar ik miste haar niet. Daar had ik geen tijd voor. Zoey liet Liam en mij alle leuke plekjes op de camping zien.

We hebben een speeltuinronde gedaan waarbij we in alle toestellen gingen op de hele camping. We zijn ’s nachts wezen wandelen. Hand in hand in de kou.

We hebben geknuffeld en we hebben veel gestoeid.

Maar vandaag was het zo ver. Sterker nog over 30 minuten was het zover.

Zoey hielp me mee mijn tas inpakken.

‘’ Wat ga jij doen met de kerst?’’ vroeg ik aan haar.

‘’ Wij blijven nog een hele week hier.’’

Lachend gooide ik een sok naar haar toe. Die ving ze behendig en werpt hem in de tas.

‘’ En jij, Nialler?’’

‘’ Ik ben morgen bij mijn moeder en overmorgen ga ik naar mijn vader in Ierland.’’

‘’ Alleen?’’

‘’ Nee mijn broer, zijn vrouw en mijn neefje gaan met me mee.’’

‘’ Gezellig.’’ Zegt ze droog.

‘’ Verwacht jij nog een speciaal cadeautje?’’

‘’ Verwachten wel, maar ik krijg het toch niet.’’

Ik zie dat ze schrikt van wat ze zojuist zei. Ik glimlach naar haar en vraag door.
Maar ze geeft geen antwoord.

‘’ Maar er is iets wat ik nog veel liever wou hebben, maar dat heb ik al gehad.’’

‘’ Wat dan?’’ vraag ik nieuwsgierig.

Ze loopt naar me toe en slaat haar armen om me heen.

‘’ Een vriendschap met Niall Horan.’’ Fluisterd ze in mijn nek.

Liam verstoord onze knuffel als hij met veel geweld binnen valt. Het is tijd om te gaan. Zoey loopt nog met ons mee naar de receptie. Liam gaat daar uitchecken terwijl ik samen met haar bij de auto’s wacht.

‘’ Ga je me missen?’’

Ze knikt. Natuurlijk.

‘’ Jij gaat mij vast niet missen. Jouw leven gaat gewoon door. Je ontmoet zoveel meisjes en-‘’

‘’ Maar jij bent speciaal. Ik vergeet je niet.’’ Zeg ik met een glimlach.

‘’ Plus, jij, Zoey Harrison, hebt het nummer van nummer 1 celeb Niall Horan.’’

‘’ Ja, dat is ook weer zo. Beloof je dat je contact houdt?’’ vraagt ze smekend.

Ik knik.

Liam komt aangelopen.

Liam geeft Zoey nog een dikke knuffel en een kus op haar wang.

Zou ik dat ook doen? Of is dat raar?

Zou ik haar kussen op haar mond? Nee, dat is nog raarder?

Zou ik haar een hand geven? Ja-

Ik zie dat ze huilt. Mijn hart neemt het over van mijn hersenen en ik trek haar strak tegen me aan.

‘’ Shhhhhh.’’ Troost ik haar.

‘’ Ik beloof je Zoey, we spreken nog ooit af.’’

‘’ Echt waar?’’

Weer knik ik.

Tevreden maakt ze zich los en staart me aan.

‘’ Doei Nialler, ik ga je missen hiero.’’

Ik buig me voorover en fluister in haar oor: ‘’ Tot ziens lieve Zoey. Je bent prachtig.’’

Dan druk ik een kus op haar wang.

Met rode wangen en veel haast stap ik in de auto en rijd weg.

Ik kijk niet meer om.

Waarschijnlijk zag ik haar toch nooit meer.

Ik gaf Liam bij zijn huis een high five en reed snel door naar casa di Niall.

Ik pakte mijn tas meteen uit maar pakte hem opnieuw weer meteen in. Zoals altijd.

Ik had cadeau’s gekocht voor iedereen en ook die nam ik mee.

Verder besloot ik niet veel te doen. Ik was kapot.

De volgende morgen nogsteeds.
Iets in me klopte niet.

Ineens drong het tot me door.

Katy.

Ik belde haar op maar ik kreeg haar voice-mail.

‘’ Heey Lieffie, fijne kerst. Ik hoop dat je niet boos bent. Ik hou van je.’’ Sprak ik in.

De hele kerst hoorde ik niks van haar. De week erna ook niet.

Wat boeide het ook, met oud en nieuw kwam ze toch naar mijn huis.

COMMENT WAT JE VIND VAN DIT BOEKEKEKEKEKE BOEK DUS:)

The campsite girlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu